Toon posts:

Flikkerend scherm tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop en het lcd-scherm dat ik daar op aangesloten heb.

Ik heb een Samsung SyncMaster 2494 via HDMI aangesloten aan mijn laptop (HP Compaq 8510w), welke een Nvidia Quadro FX 570m (256 mB) bevat.

Als ik aan het gamen ben (vooral bij games die ik via steam speel) gaat het beeld op willekeurige momenten flikkeren. Met flikkeren bedoel ik dat het beeldscherm even op zwart gaat (ik blijf wel audio houden) om vervolgens terug aan te springen. Dit gebeurt meerdere malen (soms tot 20 keer achter elkaar aan toe)
Soms wil het voorkomen dat bij het aanspringen de kleuren verstoord zijn, er gekleurde (vaak roze) strepen door het beeld komen, of dat er wolken van rode pixels in het scherm zijn. 9 van de 10 keer stopt dit fenomeen als ik stop met gamen.

Mijn vraag is nu waar waarschijnlijk het probleem ligt, bij het beeldscherm, de videokaart of de HDMI kabel?

bij voorbaat dank

p.s. Het is niet zo dat ik games draai die mijn laptop niet aankan wat betreft specs. 8)7

Verwijderd

Probeer je scherm is aan een andere pc / laptop met het zelfde spel.
Kun je gouw genoeg zien of het je scherm is of je laptop / videokaart.

Verwijderd

1) Scherm of videokaart defect
2) softwareprobleem (driver/steam/...)

Probeer eens zonder het externe scherm te gamen, zien of je alsnog het probleem hebt.