• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn AF punten van mijn EOS350d. Het meest linker AF punt licht in de zoeker nog maar heel zwakjes op. Daarbij lijken de AF leds naast de AF punten op het matglas te schijnen. Nu heb ik de camera altijd op mijn rug bungelen en vermoed ik dat het één en ander is verschoven in de camera.

Op het net heb ik gelezen dat dit mogelijk veroorzaakt kan worden door een verschoven matglas. Vandaag heb ik het matglas eruit gehaald en opnieuw bevestigd. Helaas blijft het probleem in dezelfde ernst aanwezig. Een matglas verwijderen wordt niet mijn hobby, is gebleken. Vandaar dat ik even raad wil vragen voordat ik het glas er tevergeefs enkele keren eruit en erin heb moeten stoppen met alle risico's van dien. Trial en error wil ik graag beperken.

Heeft iemand de gouden tip waarmee ik dit probleem zo efficiënt mogelijk op kan lossen?

Een over gedramatiseerd plaatje bij het verhaaltje.

Afbeeldingslocatie: http://img860.imageshack.us/img860/2701/afprobleem.jpg

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 23:39
Bij het verwijderen van het matglas ben je waarschijnlijk ook een messing "pakking" tegengekomen, misschien dat die niet helemaal goed zit. Verder zou ik zo ook niets anders weten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Klopt, die kwam samen met het matglas omlaag. Die heb ik ook weer netjes op zijn plek terug gezet. :)