i7 processor voor notebook - Sony Vaio of Dell XPS 15

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Na een tijdje zoeken ben ik uitgekomen bij de Dell XPS 15/17 of de Sony Vaio VPC F13S8E/F13S0E. Tussen de S8E en S0E is voor mij nog erg veel onduidelijkheid. Bij de Media Markt en Mycom hebben ze enkel de S8E maar op de site van Sony zelf is de S8E niet terug te vinden, enkel de S0E. Ik heb zo gauw in de specificaties geen verschil gevonden.

De Vaio komt met een i7 740QM, 1,73 Ghz en een 6 mb cache.

Bij de Dell zou ik kiezen voor de i7 2620M, 2,7 Ghz en 4mb cache.

Echter, volgens de site van intel heeft de 740QM 4 cores, en de 2620M maar 2. Ook is de cache dus kleiner. De 2620M is Sandy Bridge (de nieuwe serie?) en de 740QM Clarksfield. Wat houdt dat verschil in? En welke processor is nu uiteindelijk het snelst?
De Dell heb ik nog nooit in real-life gezien, maar het scherm van de Vaio vond ik echt verbluffend scherp, helder en kleurecht. Heeft iemand ervaring met het scherm van de Dell?

Ik sta ook open voor andere suggesties. Ik wil een notebook die niet al te groot is (16,4 inch scherm is wel de max) want hij moet te vervoeren zijn. Ik wil er video en audio op kunnen bewerken en ik wil er de komende jaren nog redelijk op kunnen gamen en mag niet meer kosten dan 1350 euro.

Alvast bedankt!

mvg,

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 13:46
De vaio heeft als het goed is nog een 'turboboost' (Ik heb hem iig op mijn Dell XPS 16")(misschien kan Sony hem uitgeschakeld hebben?), die de processor nog eens versneld naar 2,93 GHz (kijk hier)

kijk ook eens in deze lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je je niet alleen op de cpu moet concentreren wanneer je er ook een beetje redelijk op wilt kunnen gamen en je zelfs dan in sommige gevallen nog beter een i5 met goede videokaart kan pakken dan een i7 met een mindere videokaart erin.

Verder denk ik dat wanneer je er video op wilt gaan bewerken dat ik bijna zou zeggen van doe dit niet op een laptop want die lopen dan veel te warm, want videobewerking vergt nu eenmaal nogal wat van een systeem. Laptops zijn hier in feite niet echt op gebouwd en kan je nog beter kijken naar een goede desktop is mijn persoonlijke mening, dit omdat ik zelf ook aan videobewerking doe maar nooit met de laptop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
xps15 heb ik zelf en dit is echt een vervanger voor een desktop! snel nie te lomp maar ook niet te te. geluid is subliem..... JBL. en ik heb er zelf een hybride hdd ingedaan. neem wel een 9cell batterij die heb je wel nodig ;)

tevens is de optie voor een fullhd scherm bij dell dit is ook wel een mooie uitkomst!

ook gebruik ik hem als media center op de tv icm een wireless keyboard met muis.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik had de Vaio besteld maar heb 'm alweer teruggestuurd. De prestaties vielen erg tegen. Volgens de techinsche dienst van Mycom deed ik wat fout met de drivers. Alles opnieuw geïstalleerd, nog geen verbetering. Ik ben nu dus weer op zoek :)

Klopt het dat de 9 cell accu bij de XPS 15 er aan de onderkant een groot stuk uit steekt? En heeft de dell een multitouch pad á la macbook?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 13:46
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:39:
Bedankt voor de reacties. Ik had de Vaio besteld maar heb 'm alweer teruggestuurd. De prestaties vielen erg tegen. Volgens de techinsche dienst van Mycom deed ik wat fout met de drivers. Alles opnieuw geïstalleerd, nog geen verbetering. Ik ben nu dus weer op zoek :)

Klopt het dat de 9 cell accu bij de XPS 15 er aan de onderkant een groot stuk uit steekt? En heeft de dell een multitouch pad á la macbook?
Bij mij steekt de accu er iets onderuit (16"), maar ik vind het alleen maar fijn, omdat je toetsenbord dan ook iets schuin staat.

Hoe bedoel je a la macbook? met multitouch etc?
Pagina: 1