Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:39
Ik zit met een probleem, ik heb zojuist een 2e samsung 2343 monitor gekocht (23", 2048x1152).

Deze wilde ik beide aansluiten op mijn laptop omdat ik dacht dat dat ging. Helaas ging dat dus niet, omdat zowel mijn DVI poort als HDMI poort digitaal zijn, kan er maar 1 monitor aangestuurd worden.. daar had ik niet bij nagedacht. Een vga poort heeft mijn laptop (Clevo m860tu, 9800gts) niet...

Nu kan ik een dualhead2go aanschaffen, maar ik kom er niet zo goed uit of deze wel 2 monitoren van ieder 2048x1152 aan kan sturen.

Ik zou ook een USB -> DVI adapter aan kunnen schaffen.

Wat raden jullie mij aan of juist af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

USB->DVI kan, maar is in de regel niet in staat om hardware acceleratie te doen (dus om te gamen is het prut, zelfde geld voor HD video decoding)

Maximale resolutie van Dualhead2Go Digital is 4096 x 1152
(2 x 2048 x 1152) volgens de specs. Dus je schermen kunnen er aan. Deze resolutie geld alleen voor de DP edition trouwens. De gewone Digital haalt dat nét niet.
Je moet dus wel een DP "Displayport" aansluiting hebben, maar misschien is er iets van een HDMI to DP adapter waarmee je het kan realiseren.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 15-03-2011 17:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is belangrijk te vermelden wat je met de schermen wilt gaan doen. Is het om wat te internetten en word te gebruiken, ga voor de goedkoopste oplossing. 2 schermen hebben dan hardware support (1x extern, 1x scherm van je laptop), en het 3e scherm is prima in staat om een internetpagina weer te geven.

Wil je echt serieus gaan werken, zou ik kijken naar DualHead2Go, (veel) duurder, maar wel meteen heel erg goed spul (eventueel 2ehands te vinden). Kan je met je volgende laptop ook blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Ik wil 1 monitor gebruiken voor foto bewerking / webdesign. en de ander enkel voor internetten/email en dergelijke.

Geen high-end gebruik dus. Is een usb adapter daar wel geschikt voor?

Zijn 2 schermen met dvi aansluiting, dus dan zou ik het nog om moeten zetten naar Displayport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
brentnl schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:56:
.. omdat zowel mijn DVI poort als HDMI poort digitaal zijn, kan er maar 1 monitor aangestuurd worden.. daar had ik niet bij nagedacht. Een vga poort heeft mijn laptop (Clevo m860tu, 9800gts) niet...
Aangezien er een DVI-I poort op zit is het misschien het proberen waard om eén monitor analoog met een DVI-VGA kabel/adapter aan te sluiten. Mogelijk dat HDMI dan nog wel werkt zodat je hierop de andere monitor met een HDMI-DVI kabel/verloop kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Nielson schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:23:
[...]
Aangezien er een DVI-I poort op zit is het misschien het proberen waard om eén monitor analoog met een DVI-VGA kabel/adapter aan te sluiten. Mogelijk dat HDMI dan nog wel werkt zodat je hierop de andere monitor met een HDMI-DVI kabel/verloop kunt aansluiten.
hoe bedoel je dat precies? de dvi van de monitor gaat nu de laptop in, moet ik dat dan converteren naar vga en dan weer terug naar dvi in de hoop dat het dan analoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
brentnl schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:52:
[...]

hoe bedoel je dat precies? de dvi van de monitor gaat nu de laptop in, moet ik dat dan converteren naar vga en dan weer terug naar dvi in de hoop dat het dan analoog is?
Nee, die monitor heeft toch ook vga-aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Nielson schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:01:
[...]
Nee, die monitor heeft toch ook vga-aansluitingen?
owja klopt trouwens. Dat ga ik wel even proberen, heb nog wel een vga->dvi adapter en een vga kabel..

Als dat niet werkt is een USB adapter de beste oplossing voor mijn situatie denk ik toch?

[ Voor 31% gewijzigd door brentnl op 15-03-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
brentnl schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:45:
[...]
Als dat niet werkt is een USB adapter de beste oplossing voor mijn situatie denk ik toch?
Waarschijnlijk wel, hoewel ik er zo niet veel vind waarmee je je monitor in native resolutie kunt aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Wat ook misschien een mogelijkheid is, is een externe videokaart. Het hoe en wat moet je dan zelf maar ff opzoeken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Nielson schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:02:
[...]
Waarschijnlijk wel, hoewel ik er zo niet veel vind waarmee je je monitor in native resolutie kunt aansturen.
nielson, held!

het werkt nog ook via vga...
Heb het scherm wat via vga aan is gesloten wel stuk hoger moeten zetten qua sharpness en het dvi scherm leest wat rustiger, maar daar is denk ik weinig aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
brentnl schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:36:
.. en het dvi scherm leest wat rustiger, maar daar is denk ik weinig aan te doen..
Mooi dat 't werkt :) Beeldkwaliteit is mede afhankelijk van de DAC van de videokaart, mainboard layout, ingangscircuit van de monitor en de gebruikte kabel. Alleen op die laatste heb je zelf invloed, mogelijk kan een goede kwaliteit kabel nog wat uitmaken. Mocht je hier naar gaan kijken overweeg dan meteen een DVI-A --> VGA kabel, scheelt weer de adapter er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Nielson schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:15:
[...]
Mooi dat 't werkt :) Beeldkwaliteit is mede afhankelijk van de DAC van de videokaart, mainboard layout, ingangscircuit van de monitor en de gebruikte kabel. Alleen op die laatste heb je zelf invloed, mogelijk kan een goede kwaliteit kabel nog wat uitmaken. Mocht je hier naar gaan kijken overweeg dan meteen een DVI-A --> VGA kabel, scheelt weer de adapter er tussen.
die kabel kan ik inderdaad nog overwegen.

heb nu een bijkomend probleempje; beide monitoren blijken niet indentiek te zijn.. ofja, het zijn allebei 2343bw's, maar de een heeft een dynamisch contrast van 20000:1 en de ander 50000:1, dat is niet zo erg, alleen kan ik 1 monitor niet aanpassen qua sharpness als deze via vga zit aangesloten. die optie is dan niet beschikbaar. wil mijn hoofdmonitor digitaal aangesloten hebben ivm photoshop , maar als ik de andere monitor dan niet aan kan passen qua sharpness schiet het nog niet op.

de monitor-menutjes verschillen ook iets van elkaar. weet niet of zo'n monitor te flashen valt?
Pagina: 1