Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
Ik heb een week geleden een Asus n53sv-sz016 laptop gekocht, maar gezien er een gigantische hoeveelheid bloatware opstond en omdat ik als student goedkoop een windows licentie kan bemachtigen heb ik ervoor gekozen om zelf een verse installatie te doen en een software refund aan te vragen. Sinds die verse installatie deed mijn HDMI poort niets (deze wordt gedeeld door zowel de intel HD3000 en de gt540m)(hiervoor heb ik het niet gecontroleerd). Na het installeren van de door asus meegeleverde drivers kwam de hdmi-poort tot leven en functioneerde hij naar behoren. Na een boot met de monitor aangesloten via HDMI was de HDMI poort weer verdwenen en heb ik 'm ook niet meer aan de gang gekregen (drivers kompleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd hielp niet, net een komplete herinstallatie van windows gehad en de drivers weer van de cd geplukt zoals de eerste keer, ook zonder effect, ook al de laatste drivers van de site van asus geplukt, dat hielp ook niet). Nu heb ik hiervoor ook een n53sv-sx003v laptop gehad wegens foute specificaties op de site van alternate met hetzelfde probleem en ik zou denken dat het probleem ergens in de drivers zit.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb op google wel meer mensen gevonden met dit probleem bij deze laptop, maar niemand die de oplossing heeft gevonden.
Heb overigens ook de hdmi aansluiting aangesloten op de tv, maar daar zag de laptop ook niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 16-03-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Schakel de onboard-vga eens uit in het bios en probeer het dan nog eens... je geeft toch aan dat er een GMA3000 chip in zit én een 540m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
MicGlou schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:26:
Schakel de onboard-vga eens uit in het bios en probeer het dan nog eens... je geeft toch aan dat er een GMA3000 chip in zit én een 540m?
Die mogelijkheid is er niet in het bios van de n53sv, het is gewoon een asus consumenten notebook, dus de mogelijkheden zijn nogal beperkt in het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:40
Ik heb dezelfde laptop. Ik zal het eens proberen als ik vannacht thuis ben of ik hetzelfde probleem heb. :D
Hoe vraag je eigenlijk een software refund aan?

[ Voor 4% gewijzigd door JiBo op 15-03-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
JiBo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:36:
Ik heb dezelfde laptop. Ik zal het eens proberen als ik vannacht thuis ben of ik hetzelfde probleem heb.
Hoe vraag je een software refund aan?
Software refund is aan te vragen door even contact op te nemen met Asus, nummer is te vinden in de papieren die je bij je notebook heb gekregen, maar dit gekloot was me die paar euro's wel waard geweest.
Het gekke is dat dit probleem dus uit het niets is ontstaan en dus bij meerdere laptops met deze hardware, maar er online niet veel over te vinden is.

Overigens ziet mijn versterker wel dat er een hdmi kabel in iets gestoken wordt, maar de laptop is verder niet in staat om er beeld op te toveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Bastard op 15-03-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Het probleem is (voorlopig) opgelost.

De oplossing was een verse installatie van windows en alleen de wireless drivers installeren van de meegeleverde asus-dvd, die een avond aan laten staan en om de haverklap rebooten zodat hij alle update's heeft, vervolgens de drivers van de asus site (intel graka, nvidia graka, intel chipset update, ATK en intel management engine) gedownload en gezamelijk geinstalleerd en pas gereboot nadat ze allen geinstalleerd waren. Na de reboot werkt mijn HDMI poort :).

Het is vast ook op meer manieren mogelijk, maar gewoon een verse installatie en meteen de drivers cd eroverheen werkte bij mij dus niet en resulteerde in een niet werkende hdmi-poort.

edit: en hij heeft het weer voor gezien gehouden, na het verwijderen van de HDMI-kabel en hem weer inpluggen heeft de laptop besloten dat zijn HDMI poort niet meer bestaat. Ik ga een RMA aanvragen want ik heb zo ongeveer alle stappen ondernomen zonder resultaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Bastard op 16-03-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 12:12
Probeer eens de hdmi aan te sluiten en dan pas de notebook op te starten.
Er zit ook een lampje op de notebook die wit brand als deze de echte vga kaart gebruikt en blauw als deze die van de cpu gebruikt.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Bedankt voor de tip, maar dat heb ik al een paar keer geprobeerd. De HDMI poort werkt alleen de eerste boot na het installeren van de drivers lijkt het, daarna functioneert ie niet meer. Dat van die lampjes wist ik nog niet.
Overigens heb ik nog wat meer gegoogled en er zijn massa's mensen met hetzelfde probleem en zij kwamen allemaal op dezelfde oplossing uit: De laptop terugbrengen naar de winkel, zelf is het blijkbaar niet te repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door Bastard op 16-03-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deze laptop. Ik ben niet zo goed met computers enzo zoals jullie allemaal maar ik zoek ook een monitor voor deze laptop maar ik lees hier dus dat hij niet helemaal soepel werkt dus ik wacht nog even!

o en wat is een software refund?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
naja je moet gewoon geluk hebben met je HDMI poort, de meerderheid van de laptops die met Nvidia Optimus is uitgerust werkt gewoon wel, maar helaas een aanzienlijk aantal niet. Als monitor zou ik gewoon de samsung 2443BW aanraden, die is via VGA en HDMI(via een verloopstukje naar dvi) aan te sluiten.

software refund = de bij de laptop meegeleverde software(windows/virusscan programma's etc.) inleveren voor een vergoeding.

Overigens is het probleem nu opgelost, ik snap niet waarom, maar na mijn laatste herinstallatie heb ik de HDMI kabel er na het installeren van de drivers in laten zitten (dus toen hij het deed), en na de reboot deed hij het nog steeds, daarna kon ik 'm er gewoon uit halen en weer in duwen etc..

Geen idee hoe het nu komt dat hij het nu wel doet en voorheen niet, maar goed, het werkt. *O*

[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 17-03-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke stel dat ik software refund wil aanvragen (ik heb ook de N53sv-sv016z) welke programma's gaat het dan om en hoe werkt dat zeg maar?
Zou je me kunnen zeggen wat nou het verschil is tussen HDMI en DVI, en welke beter is?
Pagina: 1