Ik kan mijn MacBook Pro 13" ruilen tegen een MacBook Air van de laatste generatie, en wil graag weten of dit voor mij een goede deal zou zijn. Om daar wat beter over te oordelen wat meer informatie:
Huidige MacBook:
13" MacBook Pro, 2.4GHz Core2duo, 250GB HDD, 4GB geheugen
+120 euro
Ruilen tegen:
13" MacBook Air, 1.86GHz Core2duo, 128GB SSD, 2GB geheugen
Wat ik belangrijk vind:
- Goed scherm (de MacBook Air heeft een hogere resolutie, wat een van de redenen is dat ik wil switchen)
- Lange accuduur (de MBP heeft een batterij van 10 uur, en de Air eentje van 7, maar ik heb gelezen dat Apple hierbij betrouwbaardere tests gebruikt. Hoeveel scheelt het in de realiteit?)
- Draagbaarheid (puntje voor de Air)
- Snelheid (ik heb in een aantal recensies gelezen dat de benchmarks elkaar niet veel ontlopen, maar dat de Air veel sneller aanvoelt).
Wat ik minder belangrijk vind:
- Ethernet poort (gebruik ik nooit)
- Firewire poort (gebruik ik ook nooit)
- Diskdrive (gebruik ik niet vaak, maar toch nog af en toe).
Waarover ik twijfel:
- Het scherm (de hogere resolutie is erg fijn, maar sommige reviews zeggen dat de kijkhoek en kleuren minder zijn. Kan iemand dit bevestigen)
- Het beperkte geheugen: 128 is wel erg weinig, maar aan de andere kant heb ik meestal ook al een externe schijf aan mijn MBP hangen
- Gebrek aan uitbreidbaarheid
Wat ik ermee doe:
- Downloaden
- Films kijken (meestal 720p MKV'tjes)
- Browsen
- Tekstverwerken
- Lichte spellen (Monkey Island, Back to the Future, emulators)
- Photoshoppen (niet professioneel, maar ik vind het wel leuk af en toe wat te bewerken).
Downloaden, video kijken en browsen doe ik meestal alledrie tegelijk en op mijn MBP gaat dat prima. Gaat dat op de Air ook lukken? Zoja, is het een goede deal met 120 euro bijbetaling van mijn kant?
Alvast bedankt
Huidige MacBook:
13" MacBook Pro, 2.4GHz Core2duo, 250GB HDD, 4GB geheugen
+120 euro
Ruilen tegen:
13" MacBook Air, 1.86GHz Core2duo, 128GB SSD, 2GB geheugen
Wat ik belangrijk vind:
- Goed scherm (de MacBook Air heeft een hogere resolutie, wat een van de redenen is dat ik wil switchen)
- Lange accuduur (de MBP heeft een batterij van 10 uur, en de Air eentje van 7, maar ik heb gelezen dat Apple hierbij betrouwbaardere tests gebruikt. Hoeveel scheelt het in de realiteit?)
- Draagbaarheid (puntje voor de Air)
- Snelheid (ik heb in een aantal recensies gelezen dat de benchmarks elkaar niet veel ontlopen, maar dat de Air veel sneller aanvoelt).
Wat ik minder belangrijk vind:
- Ethernet poort (gebruik ik nooit)
- Firewire poort (gebruik ik ook nooit)
- Diskdrive (gebruik ik niet vaak, maar toch nog af en toe).
Waarover ik twijfel:
- Het scherm (de hogere resolutie is erg fijn, maar sommige reviews zeggen dat de kijkhoek en kleuren minder zijn. Kan iemand dit bevestigen)
- Het beperkte geheugen: 128 is wel erg weinig, maar aan de andere kant heb ik meestal ook al een externe schijf aan mijn MBP hangen
- Gebrek aan uitbreidbaarheid
Wat ik ermee doe:
- Downloaden
- Films kijken (meestal 720p MKV'tjes)
- Browsen
- Tekstverwerken
- Lichte spellen (Monkey Island, Back to the Future, emulators)
- Photoshoppen (niet professioneel, maar ik vind het wel leuk af en toe wat te bewerken).
Downloaden, video kijken en browsen doe ik meestal alledrie tegelijk en op mijn MBP gaat dat prima. Gaat dat op de Air ook lukken? Zoja, is het een goede deal met 120 euro bijbetaling van mijn kant?
Alvast bedankt