Persoonlijke hotspot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Via de website van Apple

"Op meer plaatsen online

Je kunt je Wi-Fi voortaan overal mee naartoe nemen: in de auto, op een vliegveld of in het park. Download iOS 4.3 op je iPhone 4, en de volgende keer dat er geen Wi-Fi in de buurt is, maar je wel binnen 3G-bereik bent, kun je 'Persoonlijke hotspot' inschakelen, waarna je je mobiele dataverbinding kunt delen met je Mac, pc, iPad of een ander Wi-Fi-apparaat. Je kunt de verbinding delen met maximaal vijf apparaten tegelijk via Wi-Fi, Bluetooth en USB.3 Elke verbinding is veilig en met een wachtwoord afgeschermd. Ook aan het stroomverbruik is gedacht: als je persoonlijke hotspot niet meer in gebruik is, schakelt iPhone deze automatisch uit."

Ik heb dus vanaf het begin 4.3 maar kan deze optie niet op het iDevice vinden. En hoe gaat het verder in zijn werk. Moet m'n Mac aan blijven. Hoe neemt het toestel je WiFi mee? Kortom wie kan het even helder uitleggen en waar kan ik het vinden op m'n iPhone zodat ik het eens kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je toestel neemt geen Wifi mee.
Je toestel fungeert als router met Wifi accesspoint zodat je overige Wifi apparaten (zoals notebooks) ermee kunnen verbinden.
Soort van variant op tethering.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je provider moet dat wel goedkeuren. T-Mobile in Nederland doet dat bijv niet en daarom is deze optie ook niet beschikbaar in een iPhone van hun.

Wat MacKaamos ook al zegt: het is gewoon tethering. Voor iOS 4.3 kon de iPhone dit ook al, maar dan via USB of via Bluetooth. Het nadeel hiervan is dat je dan maar met 1 device kunt tetheren. Nu met 4.3 kan de iPhone ook een Wifi hotspot opzetten, zodat je met meerdere devices kunt connecten naar je iPhone.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ciedric schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:31:
En hoe gaat het verder in zijn werk. Moet m'n Mac aan blijven. Hoe neemt het toestel je WiFi mee? Kortom wie kan het even helder uitleggen en waar kan ik het vinden op m'n iPhone zodat ik het eens kan testen.
Via de wifi van je iPhone maak je verbinding met de 3G verbinding die je iPhone heeft. Dat heeft niks met thuis of mac's te maken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Instellingen > algemeen > netwerk

Daar moet 3G en mobiele data op 1 staan EN moet onder mobiel datanetwerk "mobiele data" en "internet tethering" zijn ingevuld...

Daarna zou in principe "persoonlijke hotspot" moeten verschijnen onder Instellingen > algemeen > netwerk die je dan kan activeren.

Bij proximus lukt het, maar in NL werkt het idd niet bij alle providers.

[ Voor 11% gewijzigd door MTBS op 15-03-2011 12:36 ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhercules80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 19:56
Heb een vodafone iPhone4 daar werkt het wel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

mrhercules80 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:33:
Heb een vodafone iPhone4 daar werkt het wel mee!
zakelijk abo?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Denk dat dat niet uitmaakt. Draai hier met een standaard abbo. Welliswaar geen iPhone maar een Android toestel, waar ook zo'n mobile hotspot functie inzit en dat werkt prima icm met een Vodafone abbo.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:25
Dat maakt wel degelijk uit. Als een provider niet wil dat de tether/hotspot functie beschikbaar is voor klanten dan wordt dit via de carrier settings uitgeschakeld. Vodafone en t-mobile willen het niet en dus zal de functie niet te gebruiken zijn. Bij bijv. Hi, kpn en Vodafone zakelijk is het wel gewoon beschikbaar. Op android heeft de provider daar niks over te zeggen en kan je altijd tetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

remco_k schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:51:
Denk dat dat niet uitmaakt. Draai hier met een standaard abbo. Welliswaar geen iPhone maar een Android toestel, waar ook zo'n mobile hotspot functie inzit en dat werkt prima icm met een Vodafone abbo.
Sowieso is het vreemd dat Tmobile hotspot wel toestaat op Andriod maar niet op iPhone

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Apple geeft de providers de keuze om tethering/hotspot uit te schakelen. Bij android is die keuze er niet. Misschien had het anders daar ook geblokeerd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Tabbo12 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:10:
Apple geeft de providers de keuze om tethering/hotspot uit te schakelen. Bij android is die keuze er niet. Misschien had het anders daar ook geblokeerd geweest.
Vervelend dat Apple dan de keuzevrijheid geeft aan providers ipv hun financierders, namelijk de gebruikers.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhercules80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 19:56
Ja zakelijk abbo maar als ik mn prive simkaart van Hi er in doe blijft de optie mobile hotspot het doen. Heb de iPhone nooit geupdate met carrier instellingen als itunes daar om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Hi blokkeert tetheren inderdaad ook niet. En de carrierinstelling zitten dacht ik ingebakken in de OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
remco_k schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:51:
Mja dit heb ik met mijn oude Windows Phone HTC Touch Diamond 2 ook, dat deed hij al zelfs onder winmo 6.1 pro.

Het is mij duidelijk, toch een klein nadeeltje aan m'n iPhone maar gelukkig heeft hij wel veel meer voors dan m'n HTC TD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Tja, hotspot is een leuke wassen neus voor ons nederlanders. Alleen Hi ondersteunt het (met opzet of per ongeluk?) en hier en daar een zakelijke variant van o.a. Vodafone (maar ook niet iedereen wat ik op iPhoneclub lees) en blijkbaar KPN, ook zakelijk.
Ik blijf lekker op 4.2 en negeer stug de (toen nog niet ingebakken) carrier settings van Vodafone. En kan dus gelukkig nog tetheren.

[ Voor 6% gewijzigd door autoreverse op 16-03-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Er komt binnenkort vast wel een patch (Cydia ala jailbreak) uit waardoor de personal hotspot waarschijnlijk voor iedere provider zal werken.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Die is er toch al: 'TetherMe' voor 2 dollar. Maar nog steeds niet iedereen wil jailbreaken, en soms moet je daar wekenlang op wachten na een iOS release.

n.b. lees net op iPc dat t-mobile via Twitter liet weten binnenkort met informatie over Personal Hotspot Tethering te komen. Laat me raden.... :O
Dat ze het niet ondersteunen en je voor 15,- p/mnd deze functie erbij kunt kopen :D

[ Voor 27% gewijzigd door autoreverse op 16-03-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
Vodafone particulier werkt gewoon hoor, je moet alleen effe de "mobiele telefoon als modem" BloX activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die kan zeggen of KPN dit ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik typ dit bericht vanaf mijn ipad die via PH is verbonden met mijn 3gs. De 3gs is origineel simlock vrij en ik heb nu Telfort. Telfort gaat via t netwerk van KPN dus ik denk dat dit wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 10:32
Maar toch... kan tmobile dit volhouden? Ik bedoel wet/recht technisch? Op alle ander toestelen zou dit kunnen alleen op iphone 4.3 niet ism tmobile abo,en met iphone 4.3 en andere provider werkt het ook dus sluiten ze toch bepaalde mensen een functie uit? Waar je overigens gewoon voor betaald.. Of ik nou internet via me tel of via ipad wifi lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leosand schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:05:
Maar toch... kan tmobile dit volhouden? Ik bedoel wet/recht technisch? Op alle ander toestelen zou dit kunnen alleen op iphone 4.3 niet ism tmobile abo,en met iphone 4.3 en andere provider werkt het ook dus sluiten ze toch bepaalde mensen een functie uit? Waar je overigens gewoon voor betaald.. Of ik nou internet via me tel of via ipad wifi lijkt mij
Als in de algemene voorwaarden staat dat je de internetbundel alleen mag gebruiken op een primair apparaat (smartphone) en niet mag delen via usb/BT/Wifi dan mag T-Mobile ook de hotspotfunctionaliteit in iOS 4.3. blokkeren. Vermoedelijk staat iets dergelijks in de Algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Laatst online: 03-09 06:44
Heb een Iphone 4 (los gekocht), KPN Bel & SMS abo, met een blackberry abonnement en bij mij werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel een oplossing zijn het dataverbinding is af en toe niet zo best de verbinding alleen al. Is het nou dat de providers standaard internet aan bieden als functie bij je iphone zoals iedereen. Of kun je daar wat aan veranderen dat je snelle internetverbinding wilt. Zit momenteel nog wel aan me iphone 3GS niet dat het ik verkeerd heb maar zou wel fijn zijn als je snelle internetverbinding hebt. Hier en daar waar je ook bent verschilt dat enorm moet ik eerlijk zeggen.

Ik ben op internet beetje gaan kijken maar je kan je iphone als modem gebruiken als je in de trein zit met je laptop. Alleen of de provider je daar op kan betrappen ben ik helemaal nog niet uit of dat je aan het internetten bent via je iphone als modem. Iemand hiervan iets bekend misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:46:
Het zou wel een oplossing zijn het dataverbinding is af en toe niet zo best de verbinding alleen al. Is het nou dat de providers standaard internet aan bieden als functie bij je iphone zoals iedereen. Of kun je daar wat aan veranderen dat je snelle internetverbinding wilt. Zit momenteel nog wel aan me iphone 3GS niet dat het ik verkeerd heb maar zou wel fijn zijn als je snelle internetverbinding hebt. Hier en daar waar je ook bent verschilt dat enorm moet ik eerlijk zeggen.

Ik ben op internet beetje gaan kijken maar je kan je iphone als modem gebruiken als je in de trein zit met je laptop. Alleen of de provider je daar op kan betrappen ben ik helemaal nog niet uit of dat je aan het internetten bent via je iphone als modem. Iemand hiervan iets bekend misschien?
Ja, ze kunnen aan de headers zien voor welk apparaat de site wordt verstuurd. Waarschijnlijk zullen ze dit pas bekijken als je heel veel data verbruikt. Voorlopig is er nog niemand gepakt of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Stamper schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:01:
Vodafone particulier werkt gewoon hoor, je moet alleen effe de "mobiele telefoon als modem" BloX activeren.
euh.... á €15,- per maand extra.... :o
Overigens in mijn Blox rijtje niet zichtbaar / beschikbaar.....?
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:46:
...
Dit is een van de meest gestelde vragen bij dit onderwerp; en het antwoord is dat er nog nooit iemand betrapt is, of laat staan maatregelen genomen. Dat lees je consequent nergens. Technisch schijnt het mogelijk te zijn voor een Provider om het te 'zien', maar of het gebeurt niet (te duur, te lastig, teveel tijd oid) en/of ze mogen het niet (privacy wetgeving)
Trouwens, als je toevallig een Apple laptop hebt, zijn de headers hetzelfde als van je iPhone, want je surft via Safari, mailt via Mail en streamt muziek via Spotify bijv...

[ Voor 70% gewijzigd door autoreverse op 23-03-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Laatst online: 03-09 06:44
Tegenwoordig zijn al die abo's (nw voorwaarden) gelokt op bijvoorbeeld op 1gb, kom je erboven betaal je voor extra datagebruik. Wie het datanetwerk extra belast, betaald gewoon extra bij. Teminste bij KPN wel, maar dat kan je ook deels indekken voor 5 euro, voor 1gb extra. Gebruik je het niet, betaal je dr ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
autoreverse schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:50:
[...]

euh.... á €15,- per maand extra.... :o
Overigens in mijn Blox rijtje niet zichtbaar / beschikbaar.....?

[...]

Dit is een van de meest gestelde vragen bij dit onderwerp; en het antwoord is dat er nog nooit iemand betrapt is, of laat staan maatregelen genomen. Dat lees je consequent nergens. Technisch schijnt het mogelijk te zijn voor een Provider om het te 'zien', maar of het gebeurt niet (te duur, te lastig, teveel tijd oid) en/of ze mogen het niet (privacy wetgeving)
Trouwens, als je toevallig een Apple laptop hebt, zijn de headers hetzelfde als van je iPhone, want je surft via Safari, mailt via Mail en streamt muziek via Spotify bijv...
Ik heb een goedkoop Vodafone sim-only abonnement. Sinds een maand heb ik een ipad2 en via jailbreak + tetherme goedkoop 3G internet via mijn iPhone4 persoonlijke hotspot. Tenminste dat dacht ik...
Ik kom er zojuist achter dat ik al 50 euro over mijn abonnement zit. M'n 1gb is al op (?); ik verbruik nooit meer dan 300mb.
Volgens mij berekent Vodafone mij nu extra kosten omdat ze weten dat ik tethering heb aangezet. Damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Telfort over KPN en een origineel vrij 3Gs. Ik kan Persoonlijke HOtspot delen via BT met m'n iPad 1. Dit werkt als een trein maar je moet wel de verbinding actief houden. Anders valt die weg en dan moet je opnieuw connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:37:
Iemand die kan zeggen of KPN dit ondersteund?
KPN Zakelijk ondersteunt het hier gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook KPN zakelijk, werkt top!
Pagina: 1