Wachten op Bulldozer CPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

• darkchief
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
Waarschijnlijk weten jullie het al, maar de nieuwe bulldozer CPU komt dit jaar uit. En de geruchten gaan dat het juni wordt.

Ik wil een nieuw pc in elkaar zetten, maar ik vraag me af of ik op deze cpu moet wachten. Amd zegt dat de nieuwe bulldozer gericht is op om te concurreren met high-end van Intel. Hieruit kan ik dus concluderen dat het niet goedkoop zou zijn.

Maar we weten ook dat Amd tot op heden wel qua prijs altijd onder Intel zat.
Ik wil mijn budget voor de CPU op 180,- zetten (als het de bulldozer is) en kan eventueel verhogen tot 200,-.

Denken jullie dat de prijs van de bulldozer vele malen hoger zal zitten en dus ik niks voor niks zit te wachten of denken jullie dat het wordt uitgebracht rond deze prijs?

Het gaat dus hier meer om de speculatie van de prijs van deze Bulldozer CPU's.

Bij voorbaat dank

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Koop gewoon iets nieuws zodra je het nodig hebt.
Er komt elke paar maanden wel iets nieuws waarvan je denkt "goh, had ik daar maar op gewacht". Zet het van je af en koop wat je nodig hebt.
Het is echt niet zo dat de nieuwe apparatuur de oude in zoverre inhaalt dat software X er niet op kan draaien.

Daarbij is het voor fabrikanten ook niet interessant om grote stappen te maken, want er is meer winst te behalen door kleine stapjes te nemen zodat mensen steeds upgrades doen of heel snel al weer iets nieuws gaan kopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 00:51
Voor die paar tientjes die je -eventueel- winst zou maken zou ik niet wachten als je nu aan upgrade toe bent.
Sandy Bridge is momenteel behoorlijk "bang-for-the-buck" in het mid/high-end segment en momenteel verkrijgbaar (Bulldoser: juni, misschien, op z'n vroegst? early-adopters prijs? verkrijgbaarheid?, performance?)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry TS, maar het nut van deze discussie ontgaat me volledig. Niemand kan een zinnig antwoord geven op je vraag, omdat niemand weet hoe Bulldozer exact gaat presteren en wat het moet gaan kosten. Ik ga dit topic dan ook sluiten.

Mocht je verder willen discussieren over de ins en outs van Bulldozer, dan kun je terecht in [Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - deel 33. Het opnieuw stellen van deze vraag in dat topic wordt daar echter ook niet op prijs gesteld.
Lees PMG beleid nog eens door. succes met het wachten op deze cpu-lijn! :)

Dit topic is gesloten.