Nieuwe PC, sluit af na een halve seconde

Pagina: 1
Acties:

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 16:51
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 66,-€ 66,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 15,-€ 15,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
2Nexus Fan Filter 120 mm€ 2,95€ 5,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,90€ 34,90
3Cooler Master Silent Fan 120 SI1 , 120mm€ 3,75€ 11,25
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 265,60€ 265,60
1XFX PRO750W€ 79,63€ 79,63
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 98,98€ 98,98
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 77,35€ 77,35
1MSI N570GTX Twin Frozr II/OC€ 308,-€ 308,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 146,37€ 146,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,12

Heb laatst deze pc voor een vriend van mij inelkaar gezet, deed het perfect maar na drie dagen start hij opeens niet meer op. Hij had daarvoor geen blue screens of iets, opeens is die gewoon dood.

Ik heb alle onderdelen bijna geprobeerd behalve het moederbord en de processor omdat ik zelf niet de juiste onderdelen heb om dat te testen.

Ik heb ondertussen, de meeste onderdelen 1 voor 1 losgekoppeld en getest.

Geheugen
Videokaart
Harde schijven
Extra apparatuur
Voeding

De lampjes branden wel op zijn moederbord (de reset en de power buton en de OC genie knop gaat gewoon aan en uit als je hem indrukt)

We hebben wel OC genie aangehad en die gooide 800MHZ overclock op de processor met een minimale temperatuur verhoging + Geen blue screens of iets.

Ik heb nou geen idee hoe we er achter komen of het moederbord of de processor kapot is.

Ik ga nu nog even proberen het moederbord uit de kst te halen en dan te booten!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 64% gewijzigd door Jasper 99 op 15-03-2011 12:20 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je al een CMOS Reset gedaan?
Jumpertje zetten of batterijtje er even een minuutje uit?

Ook al geprobeerd om het board te starten met 1 balkje RAM en een oude PCI videokaart?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jasper 99
Hey,

Ja heb al CMOS reset gedaan gewoon batterij een minuut eruit.

Ook al geprobeerd met 1 balke ram, en zonder kaart en met en alles :P

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 18:49
Jasper 99 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:53:
Ja heb al CMOS reset gedaan gewoon batterij een minuut eruit.
Helpt niet altijd, kun je het nog een keer maar dan met de jumper doen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zit een knop achterop het I/O bracket voor een CMOS reset, je komt volgens mij dus sowieso niet in het EFI-Setup, dus dunkt mij dat je een "kern" component defect hebt:

* CPU
* Mainboard
* Mem
* GPU
* Voeding

Je zegt dat je het geheugen al omgewisseld hebt, en er een andere voeding aan hebt gehad, dus die onderdelen lijken me al uit te sluiten. Resteert ons het mainboard nog. Dit MSI moederbord heeft rechtsboven een 5-pins header waarin je met een multimeter dingen als vcore/memcore etc. kunt meten, heb je dat al eens geprobeerd? Dan kun je in ieder geval zien of er vermogen op de juiste plek komt. Een andere PCI-E videokaart of slot werkte ook niet (bovenste is primair)?

Dan resteert je de CPU en het mainboard en aangezien ik er niet vanuit ga dat je een extra LGA1155 CPU hebt liggen, lijkt het me lastig testen. Uit de kast met alleen GPU/CPU/Mem/PSU testen kan nog een uitsluiting bieden, daarna lijkt het me een verhaal om het mainboard/CPU RMA te sturen.

• HANC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Hoogst waarschijnlijk heb je dit al gecontroleerd, mja aan de andere kant het ligt zo voor de hand dat het misschien de moeite waard is om te checken of het koelblok van de koeler wel goed/voldoende contact maakt met de CPU?

Wat je omschrijft komt namelijk exact overeen met wat ik zelf eens aan de hand heb gehad en toen bleek het koelblok niet goed te zitten.

• Jasper 99
Hey!

Bedankt voor jullie reacties, het is opgelost. Blijkbaar maakte de HDD led of de andere leds van de kast kortsluiting of iets. Moet waarschijnlijk iets kapot gegaan zijn. Na het moederbord echt helemaal kaal gehad te hebben (met cpu) deed hij het. Dus toen nog wat getest bleek het dus inderdaad de case leds te zijn.... pff 2 van die knipper lichtjes die gewoon het hele systeem mollen :P! Maarja hij doet het nu weer perfect. Wel raar want hij draaide gewoon een paar dagen en toen opeens kapot. Maarja is niet rma waardig :)
Pagina: 1