Beste Tweakers,
Ik ben op dit moment bezig met een applicatie voor Android. De applicatie werkt tot nu toe prima maar ik loopt vast een verbinding maken naar een MySQL Database. Het is mijn bedoeling dat dit uiteindelijk in de Market komt.
Op dit moment heb ik dit, maar ik krijg dit niet werkend:
Ik krijg de volgende fout: "No suitable driver found", nu heb ik al op Google gezocht en zie ik hier diverse oplossingen die ik ook al geprobeerd heb. Het enige probleem is dat ik deze oplossingen niet werkend krijg.
Ik ben op dit moment bezig met een applicatie voor Android. De applicatie werkt tot nu toe prima maar ik loopt vast een verbinding maken naar een MySQL Database. Het is mijn bedoeling dat dit uiteindelijk in de Market komt.
Op dit moment heb ik dit, maar ik krijg dit niet werkend:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| private static Connection connect () { Connection conn = null; try { conn = DriverManager.getConnection("localhost", "root", ""); System.out.println("Connection gemaakt"); } catch (Exception ex) { Log.v("Database connect()", ex.getMessage()); System.out.println("SQLException: " + ex.getMessage()); } return conn; } |
Ik krijg de volgende fout: "No suitable driver found", nu heb ik al op Google gezocht en zie ik hier diverse oplossingen die ik ook al geprobeerd heb. Het enige probleem is dat ik deze oplossingen niet werkend krijg.