Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Beste Tweakers!

We hebben op school een bedrijfje opgericht en ik heb als taak om een voip verbinding te regelen. het enige wat ik nog mis is een mobiele telefoon die wij op VoIP kunnen laten werken. wij willen alles zo instellen dat als de telefoon niet opgenomen wordt, hij automatisch doorverbind naar het mobieltje. op die manier zijn wij altijd berrijkbaar. ik weet alleen niet welk mobieltje hiervoor het beste is, en welke software we hiervoor moeten gebruiken. ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij wat tips kan geven over wat ik het beste kan doen. Alvast bedankt!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat heb je zelf al gezocht? Als je dit voor een schoolopdracht moet doen lijkt het me dat je het zelf moet uitzoeken en dat je het niet door moet geven aan anderen die het daarna voor je gaan uitzoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
de school stimuleerd juist dat ik dit op deze manier op los. wat is en nou beter dan het vragen aan iemand die er verstand van heeft. ik moet namelijk een voorstel schrijven naar mijn school om zo te vragen of zij de spullen voor ons willen kopen. ik kan idd zomaar een smartphone uitkiezen maar geen idee hebben waarom ik die nou juist uitgekozen heb. daarom vraag ik het hier even. (ik heb al een tijdje gegoogled, maar ik kan niet de info vinden die ik nodig heb...)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik snap je verhaal niet helemaal.
Wil je een voip (vaste lijn) doorlaten verbinden met voip naar een mobiele telefoon of een mobiele voip telefoon?
Volgens mij kan je dingen als Fring installeren, en sommige telefoons hebben ook SIP protocol ofzo?

Ook ondersteunen de meeste providers dit grapje niet over 3G.

[ Voor 11% gewijzigd door Kecin op 15-03-2011 11:23 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat vind ik erg vreemd, een school die geen eigen ontwikkeling maar juist luiheid stimuleert. Heb je uberhaupt wel onderzoek gedaan naar voip en call forwarding?

Heel veel bedrijven, zowel voip als traditioneel, bieden telefoon doorschakeling aan. Zo bied KPN het ook bij analoge abonnementen aan waarbij hij na 5 maal rinkelen automatisch doorschakelt naar een mobiel nummer.
Je hoeft dus helemaal geen software op een mobiel te draaien, je moet zorgen dat je een provider hebt die het voor je ondersteund.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je school stimuleert zeker ook het weglaten van hoofdletters?

Verder is het goed dat je op zoek gaat naar een expert, maar hoe weet jij of ik dat ook echt ben? Ik haal ook veel info van Tweakers, maar ik lees altijd 2 of meer meningen en probeer dan te kijken wat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
we hebben al een uitgebreide vaardigheidstraining gehad over voip dus we weten hoe het werkt. ik heb het idee dat ik mijn probleem opnieuw uit moet leggen. ik zoek een mobiele telefoon die ik kan laten communiceren met de VoIP server die wij op school gaan draaien. wij gaan inderdaad gebruik maken van het SIP protocol. wij hebben het liefst geen los mobieltje met een prepaid betaling omdat dit voor de school zwaar in de kosten kan lopen (of er kan misbruik van gemaakt worden). We nemen als klas het mobieltje om de zoveel dagen mee naar huis en we functioneren dan als helpdesk. ik vraag dus niet om het hele pret pakket. ik hoef enkel en alleen te weten welk mobieltje jullie aanraden en welke app wij hiervoor het beste kunnen gebruiken. wat zijn jullie ervaringen met voip mobieltjes? er is zo'n ongelooflijk groot aanbod aan apps op die markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie. ik heb mijn uurtjes hier in gestoken zonder al te veel success. het enige wat ik weet is dat een android misschien de beste keus is, want we moeten het wel betaalbaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:34
Je moet niet kijken naar welke mobiel je hebt. Wij hebben ook voip en je kan via software op je pc de voip-telefoon automatisch doorverbinden met je mobiel. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
dat is mogelijk. maar dat zal dan betekenen dat wij dagelijks de VoIP server moeten configureren om ervoor te zorgen dat er dagelijks iemand anders bereikt wordt. is het dan ook mogelijk om te zien dat het nummer dat je aan het bellen is doorgestuurd is vanaf de VoIP? want anders moeten we opnemen alsof wij een vriend aan de lijn hebben, i.p.v. het zakelijke opnemen. dan weten wij hoe wij de klant te woord moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat configureren is gewoon een kwestie van een telefoonnummer wijzigen. Dat het nummer doorgeschakeld is kan je natuurlijk wel zien, al hangt dat wel af van wat je gebruikt.

Ik geloof er eigenlijk niet in dat je hier echt tijd in hebt gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit topic is gesloten, GoT is geen helpdesk, gevraagte producten kunnen via een goede zoek opdracht prima op internet worden gevonden. Daarbij komt ook dat het topic onvoldoende discussie waarde heeft om open te blijven.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.