[ Geforce 8600 M GT - Acer Aspire 5920g ] LCD Probleem!

Pagina: 1
Acties:

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Beste mensen,

al 3 jaar ben ik in het bezit van deze laptop, maar de laatste maanden ondervind ik echter problemen met het scherm. Het is een beetje vaag allemaal, af en toe werkt het wel en af en toe weer totaal niet en dan moet ik de laptop koppelen aan een externe monitor. Ik heb veel gegoogled over dit probleem, er zijn genoeg andere met soortgelijke problemen, echter is er nooit een oplossing voor gevonden. Het is niet de LCD scherm zelf volgens sommige mensen maar de gpu, dat veel bekritiseerd wordt. Ik heb in ieder geval een hoop verschillende drivers geprobeerd en andere 'oplossingen' maar jammer genoeg zonder resultaat.

Het ligt dus niet aan het LCD scherm of de inverter zelf, omdat er ook enkele personen zijn die deze vervangen hebben en wederom zonder resultaat.

Mijn vraag is aangezien het antwoord van acer is dat we het maar met nvidia moeten regelen of ik er het best een nieuwe gpu in kan zetten. Ik speel niet de nieuwste games etc. af en toe een potje c n c maar that's it.

Is het mogelijk om de gpu te vervangen, zoja, wat is dan een goede keus?

Hoop van jullie te horen,

gr

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:02
de gpu zit meestal vast op het moederbord.
nu heb ik wel acer's langs zien komen die een losse gpu op een kaart hebben.
ik zou zo alleen niet weten of jou laptop er een van is.
wat je zou kunnen doen is even alle platen van de onderkant loshalen en eens kijken of je een gpu ziet zitten.
of maak er een foto van en upload die hier even.

maar goed het lijkt mij eerder je lcd te zijn, aangezien je aangeeft dat je laptop het wel doet op een extern scherm.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Aspire 5920G heeft een MXM-slot, de GPU zit dus niet de PCB vastgesoldderd. En gezien er geen problemen met een extern scherm acht ik ook de kans groot dat het aan de inverter of het scherm ligt.

Verwijderd

Grote kans dat de GPU stuk is, is normaal bij die videokaart dat die stuk gaat na een paar jaar. ;)

Maar even bakken in de oven zal wonderen doen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:41 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 20:43

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:37:
Grote kans dat de GPU stuk is, is normaal bij die videokaart dat die stuk gaat na een paar jaar. ;)

Maar even bakken in de oven zal wonderen doen. :)
lijkt me niet, alhoewel ik weet waar je op doelt lijkt het me niet logisch dat deze graka kapot is, aangezien het met een extern beeldscherm wel werkt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 19:30
Deze acer heeft idd een MXM II slot.
Kaartje kan je dus wel 2e hands/ nieuw via MP of ebay aanschaffen.

Maar als t probleem zich niet voordoet bij een externe monitor, lijkt er me toch iets mis te zijn met LCD of inverter. Want als de Graka kapot zou zijn, moet hij op alle monitoren problemen geven.

Verwijderd

epic_gram schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:22:
[...]

lijkt me niet, alhoewel ik weet waar je op doelt lijkt het me niet logisch dat deze graka kapot is, aangezien het met een extern beeldscherm wel werkt.
Ligt er maar net aan wat er stuk is, ik verwacht nog steeds dat het wel de GPU is iig.

Acer zelf denkt daar zo te zien ook, alleen regelen met nVidia zoals Acer zegt mag je natuurlijk wel vergeten, die gaan er echt niet iets aan doen.

• m4rtyr
  • Niet online
Bedankt voor de reacties ik had de hoop al zo een beetje opgegeven.

Ik las net toevallig ook een reactie om de gpu 10 min in de oven te bakken op 200c, vond dat wel een beetje gek omdat ik hier nog nooit over gelezen heb.

Op een externe scherm doet hij het gewoon goed zelfs spelletjes zoals cnc generals doen het gewoon goed zonder haperingen. Af en toe als ik het lcd paneel weer aansluit en de pc opnieuw opstart met de externe monitor losgekoppeld slaat het paneel aan maar gaat na een kwartier vervolgens weer uit.

Nu heb ik niet zo veel verstand van mobiele gpu's, welke passen hier op? Is het dan verstandig om een sterkere gpu te nemen of toch een zwakkere, mij maakt het niet veel uit ik game toch haast nooit. Meen ergens gelezen te hebben dat bij een sterkere gpu de temps uiteraard een stuk omhoog gaan zonder extra koeling, dat hoeft allemaal niet van mij.

Hoop snel wat te horen!

[ Voor 3% gewijzigd door m4rtyr op 16-03-2011 13:25 ]

• m4rtyr
  • Niet online
Btw, wanneer ik zowel het lcd paneel en een externe monitor aangesloten heb en een beetje met de brightness setting speel in windows, zie ik wel dat het lcd scherm daarop reageert. Beetje vaag!

gr

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

m4rtyr schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:28:
Btw, wanneer ik zowel het lcd paneel en een externe monitor aangesloten heb en een beetje met de brightness setting speel in windows, zie ik wel dat het lcd scherm daarop reageert. Beetje vaag!

gr
waarom vaag, dat hoort toch gewoon zo? En als je toch denkt dat het aan je graka ligt, neem dan gewoon een goedkope want voor standaard kantoor/schoolwerk is vrijwel alles voldoende. Bovendien heb je minder warmteontwikkeling met een budgetkaartje meestal, en gaat je accu langer mee. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• m4rtyr
  • Niet online
ja die kant wilde ik ook op, enig idee waar ze te verkrijgen zijn?

gr

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

m4rtyr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:38:
ja die kant wilde ik ook op, enig idee waar ze te verkrijgen zijn?

gr
in de pricewatch natuurlijk :) http://tweakers.net/pricewatch/

Pagina: 1