Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lansing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 03:45
Hallo,
Ik zat reeds te twijfelen tussen deze twee moederborden.

- MSI P67A-GD65
- ASUS P8P67

De P67A-GD65 sprak mij het eerst aan aangezien ze vaak goed uit de tests kwamen. Waar ik aan zit te twijfelen is de OC knop. Het lijkt alsof je makkelijk op een hoge OC snelheid komt, maar dat high end overklokken niet helemaal mogelijk is. Is dit ook het geval?
Een ander nadeel wat ik vaak hoor is dat sommige mensen problemen ervaren met dit moederbord. (Newegg Feedback - http://www.newegg.com/Pro...rds=%28keywords%29&Page=1 -)
Bij het ASUS P8P67 moederbord hoor ik niet al te veel negatieve argumenten. Wat ik uit de verschillende reviews opmaak is dat de MSI P67A-GD65 en de P8P67 Deluxe nauw aan elkaar verwand zijn.

Welk moederbord raden jullie aan voor +5 Ghz overklokken? Enige mensen hier die ervaring hebben met één van deze moederborden?

Ik ben van plan om te overklokken met een H70 koeler en een i7 2600k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42
Ik heb een ASUS P8P67 pro, en ik ben hier heel tevreden mee. Mijn 2600k heb ik op 4500 mhz lopen, en dan wordt de processor max 70 graden met het programma linx. Ik koel met een Scythe Mugen rev B.

ASUS heeft ook een automatische overclockfunctie in het BIOS zitten maar dan clocked hij wat minder ver over. 4200 mhz ofzo.

Ik kan je verder niet adviseren, ik denk dat de overclock verschillen minimaal zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lansing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 03:45
Als puur gekeken wordt naar high-end overklokken, komt de P8P67 Deluxe dan beter uit de test dan de MSI P67A-GD65?
En is het het waard om extra te betalen voor een P8P67 Deluxe of is de MSI P67A-GD65 beter als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding? Oftewel, heeft een P8P67 Deluxe grote verschillen ten opzichte van de P67A-GD65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Na het lezen van de review op Guru3D ben ik voor de MSI gegaan. Echter ben ik overclock amateur (hou me er niet zo mee bezig). Maar het zijn geen domme jongens daar volgens mij met betrekking tot overclocken, dus lees het volgende maar even rustig door.

http://www.guru3d.com/art...7gd65-motherboard-review/

Daarnaast zal zoals hierboven al genoemd er weinig verschil in zitten met betrekking tot de maximum overclock. Dus dan blijven alleen de toeters en bellen over. En dan zou ik toch voor de MSI gaan als het daar op vast zit.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die OC-Genie knop is leuk, dan ga je gelijk naar de 4200MHz zonder verder geknoei, maar het is wel degelijk mogelijk om er wat meer uit te halen dan die standaard overclock.

Het bord biedt meer dan genoeg mogelijkheden ervoor in ieder geval. Ik heb er eentje hier gehad en hoop volgende week de nieuwe sample te krijgen om te kijken hoe lekker dat ding clockt. Vergelijking met de Asus heb ik helaas niet, ik heb alleen die MSI en een Gigabyte P67A-UD7