Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om te beginnen leek dit me de beste sub-forum voor dit topic, als dit niet het geval is: sorry. Verder heb ik bij gebrek aan beter maar dit als topic naam genomen om een ellelange beschrijving van mijn probleem in de naam van het topic te voorkomen.

Het zit zo: onlangs heeft de Junk File Cleaner die in de Windows 7 Manager van Yamicksoft zit zo goed als al mijn video en audio, en nog een aantal dingen verwijderd. Ik was net klaar met syncen en ik dacht nou ik gooi er even een junk file sweep overheen als afsluiter. Ik was er verder niet op aan het letten (ik heb jarenlang WinXP manager gebruikt zonder problemen) en op ongeveer 80% viel het me op dat het programma mijn video, audio en software aan het verwijderen was, zowel van mijn master schijf als van mijn backup !

Dat was afgelopen donderdagnacht, ik ben intussen een aantal recovery programma's-en-modes verder, en heb zo goed als alles weten te recoveren.

Nou is mijn probleem dat ik verschillende recovery's van mijn (nogal grote, ~100gb) perfect op label gesorteerde (250+ uren werk) muziek collectie grotendeels wel gerecovered is, ik denk zelfs helemaal, maar bij beide recovery's (van de master en van de backup) is er een map met losse files, die dus duidelijk niet op de juiste plek gerecovered zijn. Nou vroeg ik me af of ik op de een of andere manier een duidelijke lijst kan krijgen van de verschillen tussen de 2 gerecoverde mappen zeg maar, zodat ik een duidelijke overzicht heb van wat waar mist. Ik heb Microsoft's Synctoy geprobeerd, maar dat was niet erg overzichtelijk.

Waar ik ook aan dacht: mijn muziek staat nog geindexed in winamp. Watnou als ik de meest uitgebreide recovery nou precies zo herstel dat die herkent word door winamp - zonder dat ik er iets aan verander, dan zijn de links van de dingen die niet kloppen in winamp dus dood. Er zit een funktie in om alle dode links te verwijderen, maar krijg ik ook een overzicht van welke links dat waren, of is er een manier om dat overzicht te krijgen ?

Alvast bedankt !