Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7] virus > PC start op, maar doet vrijwel niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar uur geleden had ik even mijn virusscanner voor 5 minuten uitgezet zodat ik een bepaald bestand kon openen (anders werd hij geblokkeerd). Uiteraard gebeurt dit wel vaker en ik dacht "Oh, kan geen kwaad".
Vervolgens zet ik hem uit, pak het bestand uit en BAM mijn achtergrond verandert in een witte achtergrond met wat tekst erop (kon niet zien wat erop stond) en 2 seconde later krijg ik een BSOD...

Vervolgens opnieuw opgestart, en ik natuurlijk direct NOD32 starten. Ondertussen wilde ik googlen naar het probleem en toen kreeg ik het probleem dat Chrome niks wilde laden. Een paar seconden later, schiet mijn PC weer uit en krijg ik weer een BSOD..

Huppa, weer opnieuw opgestart. Virusscanner weer gestart + Malwarebytes. Malwarebytes was vrij snel klaar en gaf als resultaat dat er 2 "bootkit.TDSS" en een 'Trojan.Koobface' waren gevonden. Deze waren volgens Malwarebytes met 'succes verwijdert'.

Ik hoopte vervolgens dat mijn PC clean was maar ik vertrouwde dit niet. Mijn Windows Chrome wilde nog steeds niet werken. Ik heb toen via Firefox (die het wel deed) zitten zoeken naar het probleem. Toen kwam ik TDSSkiller tegen: Een programma van Kaspersky om rootkits te verwijderen. Dit heb ik gedraait in veilige modus.

Ik wil dus mijn pc WEER opnieuw opstarten, dit kon alleen via opstartherstel en dit heb ik dus gedaan.
Hierna deed mijn PC vrijwel niks meer. Alles is ongelooflijk sloom en zodra ik ergens op klik loopt hij vrijwel vast, hierdoor kan ik helemaal niks doen...

Overigens kan ik hem wel zonder problemen in veilige modus starten, maar hier kan ik geen antivirus draaien..

Deze vond overigens een bootkit en 2 trojan horses. Deze had hij 'met succes' verwijdert. Ik denk mooi, PC gefixt.Vervolgens probeer ik Chrome weer te openen die niks doet. Paar keer opnieuw geïnstalleerd... Werkt niet. Ik mijn PC opnieuw opstarten.

Sinds dien krijg ik mijn pc vrijwel niet meer aan. Hij start wel op. Maar vervolgens is alles EXTREEM sloom, als ik zelfs op start druk loopt hij al vast en moet ik hem uit gooien.

Ik kan hem wel opstarten via veilige modus, vanaf hier kan ik helaas geen antivirus draaien. Iemand enig idee hoe dit te fixen? Ik zou echt geen idee hebben wat ik nog kan doen....

bvd

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet goed gelezen :P
Met hieronder.

[ Voor 82% gewijzigd door wagenveld op 15-03-2011 00:06 ]

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11 20:39
Zo te horen is het beste om via een Linux Live CD al je bestanden die je wilt behouden op een USB stick te zetten en een formatatie uit te voeren. Dat kost in ieder geval het minste tijd.

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Een paar uur geleden had ik even mijn virusscanner voor 5 minuten uitgezet zodat ik een bepaald bestand kon openen (anders werd hij geblokkeerd). Uiteraard gebeurt dit wel vaker en ik dacht "Oh, kan geen kwaad".
Vervolgens zet ik hem uit, pak het bestand uit en BAM mijn achtergrond verandert in een witte achtergrond met wat tekst erop (kon niet zien wat erop stond) en 2 seconde later krijg ik een BSOD...
sorry hoor maar dan vraag je toch om moeilijkheden? misschien kun je beter in de toekomst dat bestandje eerst ff scannen op jotti.org en virustotal.com. en voor het oplossen van het probleem denk ik ook dat het beste is om het advies hierboven uit te voeren. jouw pc is zover ik kan lezen te ver heen.

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 21:00
ik zou zeggen veilige modus met netwerk mogelijkheden
windows > prefetch (leeg gooien met shitft del)
opnieuw opstarten in veilige modus met netwerk mogelijkheden

malware bytes nog x draaien (tot hij 0 aangeeft)
daarna housecall (trendmicro.nl) ook tot hij 0 aangeeft..
systeemherstel uitschakelen!!!! (ivm terugzetten van je problemen)

mocht je daarna nog problemen hebben gooi je de win 7 cd erin en ga je systeemhersel draaien..
dan is het probleem 9/10x wel opgelost

*oh ja je kan niet scannen zeg je kijk eens of het met deze programma's wel lukt

[ Voor 8% gewijzigd door eehbiertje op 17-03-2011 18:24 ]

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Gezien het feit dat het over een rootkit gaat, denk ik dat het inderdaad het beste en veiligst is om een clean install te doen. Er zal waarschijnlijk nog andere zooi meedraaien die de rootkit verbergt.

Verwijderd

download combofix op een andere pc en zet het op je usb stick .
daarna start je de pc op in veilige modus en kopieer je het programma naar je bureaublad waarvan je het ook opstart .
op het einde krijg je een log van je virussen maar ik garandeer dat je er van af bent .
Pagina: 1