Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schermpje automatisch inactief of verkleind.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik deze vraag hier goed heb geplaatst.

Maar ik heb de laatste dagen problemen bij bijv. het kijken van video of browsen.
Wanneer een een video kijk op full screen word naar een paar minuten het scherm verkleind naar normal view.

Bij het browsen op internet, kan het scherm inactief worden. Dus als ik bijv. aan het typen ben in de browser, moet ik soms nog een keer klikken om de browser weer actief te maken zodat ik verder kan typen.

Ik heb al op spyware en virus gescant, hier werd niks gevonden. heb ook o internet gezocht naar oplossingen, maar heb er niks over kunnen vinden. Nieuwe video drivers geïnstalleerd.

Ik heb Windows 7 home premium.
Sony Vaio vpcf12me/h

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het is toch wel irritant. Om elke keer weer een video op full screen terug te zetten of een scherm tijdens het typen op actief te zetten.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke programma's draaien nog meer?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan heb je inderdaad een (achtergrond-) proces wat steeds de focus opeist. Controleer wat er allemaal draait en welk programma er actief wordt. Eventueel kun je met autoruns kijken wat er bij het opstarten allemaal gestart wordt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:21:
Welke programma's draaien nog meer?
- Wacom pen en touch driver
-Shareport
-bluetooth driver
-dropbox
- setpoint
- virusscanner van microsoft.

Ik heb trouwens met verschillende videoplayers (kmplayer, windows media player, classic media player) en verschillende browsers geprobeerd (internet explorer, chrome en firefox)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
voor de zekerheid: je hebt niet toevallig de pen van je Wacom op het tablet zelf liggen of er in de buurt van? Ik heb mij ooit rot zitten zoeken naar een soortgelijk probleem, bleek de pen op het tablet gerold te zijn 8)7

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:16:
voor de zekerheid: je hebt niet toevallig de pen van je Wacom op het tablet zelf liggen of er in de buurt van? Ik heb mij ooit rot zitten zoeken naar een soortgelijk probleem, bleek de pen op het tablet gerold te zijn 8)7
Nee, ook als de wacom niet is aangesloten heb ik het probleem.
Ik heb gisteren verschillende startups uitgeschakeld, niks helpt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Stuur eens een compleet lijstje van taken die draaien, want het is 100% zeker één taak die focus steelt. Dat kan zelfs OEM software van Sony zijn (hoewel ik daar geen ervaring mee heb). Ik heb bij Toshiba laptops de ervaring dat er een menu verschijnt als er op de FN knop gedrukt wordt, en hoewel dit in het geval van Toshiba géén focus steelt (maar wel een overlay creëert), kan ik me voorstellen dat er devvers zijn die minder netjes omgaan. Het is heel eenvoudig om een scriptje een functie aan te laten roepen die focus steelt, en wie weet is er iemand nét niet netjes genoeg geweest.

Een complete lijst van je (start, type in zoekveld:) taskmgr (wel aanvinken dat hij processen van alle uses weergeeft) zal dus behulpzaam zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat er een raar bestand bij processen staat.
npkcsvc.exe, bij beschrijving staat er TODO: <rare Chinese tekens>.
Zodra ik dit proces beëindig komt het meteen terug.

Ik ga proberen het bestand te verwijderen, mocht dit niet de oplossing zijn, upload ik een afbeelding van mijn processen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alsjeblieft geen afbeelding, dat is zinloos. Dan liever een tekstuele lijst (bijv. via Hijackthis) waarbij je natuurlijk ook even aangeeft welke zeker processen wel/zeker niet verdacht zouden zijn :)

Een quick&dirty manier is trouwens om steeds een helft vd processen te killen en zien waar het opeens niet meer gebeurt. Maar sowieso wil je natuurlijk eerst verdachte processen bekijken als je daar twijfelt of het wel op je PC thuishoort (zie daarvoor ook de tips in Beveiliging & Virussen). Al bestaan er ook veel "nette" programmeurs die toevallig geen NL of EN praten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 15-03-2011 13:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Met process explorer (sysinternals suite) kun je dacht ik zien welk proces de focus heeft? Als je dan kijkt als "iets" de focus heeft gejat, weet je in ieder geval welk proces het is.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem is opgelost.
Ik heb het bestand: npkcsvc.exe in veilig modus kunnen verwijderen.

Heb net een video van 40 minuten afgespeeld en deze bleef gewoon in full screen.

Iedereen bedankt voor zijn hulp en tips.

• TheFes
  • Laatst online: 06:24
Dat is maar goed ook. Volgens deze site is het een trojan met een vrij hoog risico.

Home Assistant configuratie

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De video was dus slechts een symptoom, ben ik bang. Trojan downloader => er is dan meer aan de hand dan alleen dat bestand. Koop een goede virusscanner en ga ook met de hand (zie B&V) dieper kijken welke malware er misschien nog meer is.

Ik zal dit topic van CSA naar B&V verhuizen, lees ondertussen zelf hier wat relevante topics over trojans / trojaanse paarden door en gebruik de tips die je vindt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1