Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RDS 2008 R2 SP1 - SSO certificate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik een RDS 2008 R2 proef omgeving aan het inrichten, met de volgende structuur:

- 1x RDS Session Host server
- 1x RDS Gateway Server
- 1x RDS Web Server (rdweb)

Nu moet dit uiteindelijk gehost gaan worden in een datacenter, maar ik loop tegen het volgende punt aan.

Op de RDS-GW en RDS-WEB servers heb ik een geldig SSL certificaat aangemaakt, aangevraagd en geïmporteerd, maar nu wil ik Single Sign On (SSO) inschakelen op de RDS Session Host server, maar daarvoor heb ik geen geldig certificaat. Importeer ik die van de gateway, dan krijg ik de melding dat het geen geldige is aangezien hij daar niet aangemaakt is. Er draait op die machine lokaal ook geen IIS, dus ik krijg hem lokaal ook niet aangemaakt.

Hoe krijg ik de juiste certificaten aangemaakt zodat SSO gaat werken?

P.S. De certificaten van de Web en Gateway servers zijn geldige certificaten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je niet het certificaat welke geimporteerd staat op de gateway exporteren (met private key) en ddit geexporteerde certificaat vervolgens importeren op de rds session host?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, dat was het zetje in de rug. Heb het weliswaar nog niet kunnen testen, maar de RDS host slikt hem tot zover.