[iPhone] Vrijwel geen 3G Internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-07 13:40
Hallo allemaal,

Ik heb nu al zo'n 2/3 maanden mijn iPhone 4 en ik heb eigenlijk tot nu toe vrijwel niet tot weinig 3G Internet gehad. Wifi bij mij thuis gaat prima, filmpjes laden meteen en alles is fantastisch. Maar zodra ik buiten het huis ga valt al het internet weg en stond er eerst altijd: "Safari kan de pagina niet laden omdat er geen internetverbinding actief is."

Ik deed hier voor een hele tijd niks aan, maar ik heb 2 weken geleden dus een hard reset gedaan op mijn iPhone, want niks helpte. Ik downloadde een APN programma, hielp ook niet. Hard reset dus gedaan, toen backup gebruikt van mn iPhone en toen werkte 3G wel. Maar af en toe en dat is dus nu nog steeds. Ik heb niet overal internet en als ik het heb, is het traag of valt het constant uit. Dan zit ik in college en zit het meisje naast me met een Samsung druk op internet te zijn, van de ene internetpagina razendsnel naar de ander, en het meisje links van me op een héél oud toestel (wss een van de eerste met internet) en zij heeft dan ook internet! En ik zit daar, met mijn iPhone 4, wanhopig constant te kijken of die nou het youtube filmpje laad en het uiteindelijk dus niet doet. Soms doet het internet dus wel, maar heel vaak niet. En heel af en toe als hij het doet is het wel normale snelheid en laad die internetpagina's net zo snel als andere telefoons. Het is allemaal heel raar.

Ik zit nu dus thuis en heb net weer mijn verbindingsinstellingen gereset. Ik zit nu dus met mijn mobiel ook niet meer op Wifi. Ik ga nog even niet op WiFi, om te kijken of ik ook met 3G op het internet kan. Er staat wel leuk zo'n 3G teken, maar niks laad of alleen héél erg langzaam. En het is niet dat ik in een klein dorp woon in the middle of nowhere, ik woon in Leiden. Iemand advies wat ik zou kunnen doen? Terugsturen naar Apple?

Edit: Ik heb T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien handig om even te melden welke provider (heb je die al gebeld?) je hebt...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Sorry, ja. T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
En de meisjes naast je hadden ook T-Mobile of toch een andere provider?

Heb zelf dan wel geen iPhone, maar wel T-Mobile. Ik ervaar ook zeer slecht 3G bereik, waar ik voorheen met Vodafone gewoon goed bereik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Dat weet ik niet, ik zal het ze navragen. Ik geloof ook vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:25
Het ligt niet altijd aan apple of je telefoon. Hier heb ik ook last van en heb contact opgenomen met t-mobile en concludeerde vandeweek dat het toch echt een probleem was van hun (t-mobile) en ik dus mijn contract kon ontbinden en per direct een korting van 20% op mijn abonnement werd gezet.

Dus ik raad aan contact morgen op te nemen met t-mobile dit kan welk even duren maar die weten wat er loos kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@Altruis
Vervelend dat je problemen ervaart met je 3G-verbinding. Ik wil je vragen om je bevindingen te melden via de dekkingskaart op My T-Mobile. Je dient wel ingelogd te zijn om het formulier in te kunnen vullen. Binnen 2 weken wordt er dan telefonisch contact met je opgenomen worden.

Cindy
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Ik heb net die dekkingskaart geprobeerd, maar ik zie nergens waar ik een probleem kan melden. En daarnaast is het probleem niet echt makkelijk te pinpointen op 1 plek: Het is overal. In de stad, rond mijn huis, bij mijn universiteit, bij vrienden in de stad etcetera.

Ik zat vorige week op de grootste straat van Leiden bij iemand thuis, precies midden in de stad en ik had het met een vriend over films die in de bioscoop draaien. We wisten allebei niet exact wat nu in de bioscoop speelde, dus hij zei tegen me: "Hey, jij hebt de nieuwste iPhone, kan jij het niet even opzoeken?" Ik pak mijn telefoon erbij en probeer op internet te vinden wat er draait, maar hij laadde gewoon telkens de pagina niet en elke keer viel het 3G symbool kwijt. Soms lukt het dan om via een soft-reset het weer goed op te starten, maar vaak niet. Dit soort scenario's heb ik dan elke dag, meerdere malen per dag en het wordt best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Heel raar, in Leiden heb ik bijna altijd vol bereik. En super internet. Misschien is er een probleempje met je antenne...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Misschien, hoe kan ik kijken of dat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Als je 3G weg valt heb je dan wel nog gewoon ontvangst van tmobile? Want als je dan op internet zou willen gaan zou hij tenminste toch gebruik moeten maken van GPRS? (de voorloper van 3G). Of heb ik het dan mis.

Je weet toch van de antenne problemen bij de iPhone 4. Je hebt je iphone gewoon normaal vast toch? of heb je je vingers/handen er stevig om heen geklemd (beetje overdreven, volgens mij doet niemand zo raar zen telefoon vast houden maar ja het kan natuurlijk) Als je bijv gewoon je telefoon op tafel ligt heb je dan weer terug 3G? Anders word het toch zoals @DannyBevers zei de provider bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Ik heb hem inderdaad gewoon op tafel liggen, ik doe er niks mee. Ik heb vaak dan nog wel gewoon ontvangst van t-mobile, maar 1-2 balkjes (soms valt dit ook weg), maar ik ontvang dan nog wel smsjes. Ik was al is eerder naar t-mobile gegaan, maar daar deden ze een soft-reset en toen deed die het weer even. 30 minuten later lag het er weer uit... -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Gewoon weer teruggaan naar T-Mobile (winkel) of in ieder geval waar je de telefoon hebt gekocht en nogmaals het probleem aankaarten. Er zijn verbindingsproblemen bekend met de iPhone 4, maar zo erg hoort het zeker niet te zijn!
Pagina: 1