PS3 met DVI switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Beste tweakers,

Al 4 maanden heb ik een PS3 die beneden staat maar omdat de TV beneden ook gebruikt wordt om TV te kijken ben ik van plan om hem naar boven verplaatsen.
Het plan is om een DVI switch te gebruiken omdat mijn monitor (HP w2207) alleen een DVI-D ingang heeft (HDCP) en een VGA ingang.
Monitor informatie :
http://h10025.www1.hp.com...363837&key=null&site=null
Mijn PC loopt op het moment op DVI, zo wil ik mijn PS3 ook op DVI hebben.
Natuurlijk heb ik een VGA ingang vrij, ik kan de PS3 aansluiten via HDMI - DVI-D en de PC via DVI - VGA maar inverband met kwaliteitsverlies kies ik hier niet voor.
Opstelling die ik wil gaan gebruiken :
PC - aansluiten via DVI-I op de DVI switch.
PS3 - normale kabel die meegeleverd wordt (RCA connectors) aansluiten op de DVI switch.
Output : DVI-I --> DVI-D HP w2207 (kan dit wel : kabel).
Switch de ik wil gaan gebruiken :
http://kabeltje.com/hq-dv...aar-met-audio-p-2725.html
Gaat dit werken (opstelling en kabels?).
Ik heb geluid op mijn monitor, helaas is dat kwalitatief slecht en wil ik daarom de PS3 over mijn speakers hebben i.c.m. met de switch, is dit mogelijk of moet er dan een andere opstelling gebruikt worden.
Speakers, Logitech Z-10, informatie :
http://www.logitech.com/en-us/439/202
Bedankt,

Dennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Waarom gebruik geen HDMI => DVI om je PS3 aan te sluiten? Dan heb je toch betere kwaliteit dan dat je de RCA connectors en die switch gaat gebruiken om je signaal om te zetten naar DVI?
Of zit ik nu mis? :?

Ik heb iig ook getwijfeld om mn PS3 en PC al dan niet over een switch te laten lopen (mijn monitor heeft ook 1 DVI + 1 VGA ingang). Maar heb uiteindelijk gewoon PC via DVI->VGA aangesloten, als er al kwaliteitsverlies was, zag ik het niet iig. Én het was makkelijk. Én ik moest er het huis niet voor uit om een switch te gaan halen... :P

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Op welke resolutie werk je momenteel met je computer? Want als deze vrij laag is (Lees < 1600x900) is het echt geen probleem om VGA te gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
Mijn monitor werkt op 1680x1050, ik weet niet of je het dan gaat zien?
Maar als ik mijn PS3 via HDMI --> DVI aansluit heb dan heb ik geen geluid. Hoe krijg ik het geluid over mijn speakers? Met de originele AV kabels van m'n PS3 en verloopstukje naar een 3.5mm jack voor de ingang van de speakers?
Bedankt,

[ Voor 23% gewijzigd door Denniszx op 17-03-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dennis.H schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:45:
Maar als ik mijn PS3 via HDMI --> DVI aansluit heb dan heb ik geluid over mijn monitor. Hoe krijg ik het geluid over mijn speakers?
Bedankt,

Met 1680*1050 op 22" zie ik het verschil niet gebruik 1 paneel VGA ivm KVM switch en een eender paneel via HDMI > DVI-D.

Heeft je PS3 een koptelefoon uitgang? Kan je HDMI en analoge connectors tegelijkertijd gebruiken? Dan die analoge connectors op je versterker en klaar ben je :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Maar als ik mijn PS3 via HDMI --> DVI aansluit heb dan heb ik geluid over mijn monitor. Hoe krijg ik het geluid over mijn speakers?
Bedankt,

Je kan in de opties van je PS3 instellen waar het geluid heen moet. Zo kan je dus ook gewoon je PS3 multikabel gebruiken voor geluid, en daarvan simpelweg de video-stekker niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
Hallo,

Bedankt, ik had net m'n bericht ge-edit waarin hetzelfde idee stond.
Met de originele AV kabels van m'n PS3 en verloopstukje naar een 3.5mm jack voor de ingang van de speakers?
Bedankt,

Waarschijnlijk sluit ik de PS3 aan op de DVI ingang en de PC op de VGA ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
Hallo,

Momenteel dreigt alles te werken, echter heb ik één probleempje :
PS3 : HDMI --> HDMI to DVI adapter --> DVI-D cable = DVI-D ingang monitor.
PC : DVI --> DVI to VGA adapter --> VGA cable = VGA ingang monitor.
Toen ik mijn PC heb opgestart ging alles goed totdat ik dit probleem kreeg :
''Input signal is out of range.''
Dat heb ik op de resolutie 1600x1200 de maximale resolutie die beschikbaar is terwijl dat eigenlijk 1680x1050 moet zijn.
Op het moment draai ik nu op 1400x900 wat perfect werkt (behalve de kwaliteit).
Echter heb ik de kwaliteit en maximale resolutie niet die ik wil hebben, mijn monitor hoort immers op 1680x1050 te lopen.
Monitor specificaties : http://h10025.www1.hp.com...363837&key=null&site=null
Iemand die weet wat hier aan de hand is?
(De PS3 doet het overigens perfect samen met de bovenstaande opstelling en de AV cables to 3.5 mm jack!)
Bedankt,

[ Voor 13% gewijzigd door Denniszx op 18-03-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

Zelf geen probleem mee ondervonden. Maar normaal moet je toch je resolutie naar 1600x1050 kunnen zetten? 1600x1200 is afaik geen geldige 16:10 reso.

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-08 14:41
Wat voor videokaart heb je? Heb je de drivers al geupdate of opnieuw geinstalleerd? Met behulp van bijvoorbeeld een één of andere driver sweeper? Het kan best zijn dat je dan ineens wel de juiste resolutie kan kiezen.

Dat een correcte resolutie niet verschijnt heb ik in ieder geval wel es met mn laptop gehad met onboard intel graphics. Wat klooien met opnieuw aansluiten en opnieuw opstarten hielp vaak wel.

Misschien is er ook een optie om een bepaalde resolutie te 'forceren'. Of misschien kun je nog via de windows registry dingen gaan aanpassen. Maar dan kun je het beste zelf eerst ff google'en. Maarja, dit zijn pas opties als je echt ten einde raad bent natuurlijk :P

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
@ Elvis en Eggbird,

Drivers zijn opnieuw geïnstalleerd, helaas heeft dit geen effect gehad (Driver : Catalyst Software Suite 11.2).
Zelf heb ik het vermoeden dat de ''omzetting'' van DVI naar VGA niet goed gaat.
De grafische kaart heeft een DVI uitgang met de volgende opstelling.
PC : DVI --> DVI to VGA adapter --> VGA cable = VGA ingang monitor.
Waarschijnlijk gaat het bij de DVI to VGA adapter fout, waarschijnlijk kan mijn PC de monitor's EDID informatie niet lezen.
Mijn vermoeden is dat het met een DVI-I to VGA kabel opgelost is.
Ik weet niet hoe jullie erover denken?
Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

En toch klopt er iets niet. Als je je PC op de DVI ingang van je monitor aansluit, kan je 1680*1050 reso nemen, zonder probleem?
Als je nu op diezelfde DVI-kabel een DVI-naar-VGA plugje op zet, gaat je PC reso ineens maar naar 1600*1200?
Makes no sense...

Het kan ook niet aan die DVI-naar-VGA-plug kunnen liggen. Ofwel doet 'ie het, ofwel doet 'ie het niet imo. Hij kan iig niet ineens de reso van je PC gaan veranderen... 8)7

* Elvis snapt het niet zo goed meer.

[GoT] TF2 Clan

Pagina: 1