Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2013
Ik zal mijn best doen een tweakers waardige topic te starten. Het is echter lastig.

Ik heb net mijn nieuwe rampage gene III extreme moederbord getest, maar hij blijkt niet te werken. Zou iemand mij kunnen helpen? Moet ik een RMA aanvragen of zie ik wat over het hoofd.

Ik heb het moederbord nu uit de kast op de kartonnen doos staan. Stroom Kabel erin voor CPU 4+4 en voor het moederbord zelf die 24. De lampjes van het moederbord branden. Maar als ik op de start knop druk. Dan hoor ik even de pomp van de Antec 602 spinnen of fan 1/2seconden of minder en gebeurd er verder niks. Druk ik nogmaals de start knop in dan gebeurd er niks. Tot ik de stroom er afhaal en er op nieuw opzet of de clr. comos button klik. Dan start bij de volgende keer weer de fan of pomp 1/2sec op. De lampjes (start & reset) blijven gedurende het proces.

1. Ik heb het geheugen uit een werkende pc en ik heb het in slot A1 en B1 gehad zonder effect. Ook heb ik het geheugen gewisseld.

2. Ik heb koeler er afgehaald en cpu van het moederbord gehaald. Pinnetjes zijn perfect recht. Wel heeft cpu wat speling naar boven en naar beneden. Dit leek mij echter geen probleem.

3. Achterkant van het moederbord ziet er gaaf uit. Het geheel komt net uit de doos.

4. Voeding werkt op andere computer.

Verdere gegevens
Rampage Extreme III gene
2GB 1600mhz cas 7
I7-980X
1.100 watt nexus.

Weet iemand iets?

[ Voor 27% gewijzigd door Domus von Dutch op 14-03-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Speling op je CPU is niet goed, weet je zeker dat het ding er dan goed inzit? De CPU zou strak in 't socket moeten zitten.

Verder klinkt het redelijk als een brak mobo of CPU, wil je het zeker weten, dan wordt het toch ergens even een andere CPU of mobo vinden om te kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Is er iemand in Groningen die vanavond tijd heeft om een CPU of moederbord te testen? Staat een biertje of kleine vergoeding tegen over.

De CPU heb ik werkend uit een OEM pc gehaald. Dit kan niet het probleem zijn.

Koeler er dan maar weer af. Ik blijf een klein beetje speling houden zowel naar links als rechts. Echter lijkt de Processor wel goed te zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Domus von Dutch op 14-03-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvanwijngaarden
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-07 11:36
Kan het niet zo zijn dat je de bios moet updaten voor de I7-980X?
Volgens mij wordt deze processor vaak niet out of the box ondersteund door de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kvanwijngaarden schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:04:
Kan het niet zo zijn dat je de bios moet updaten voor de I7-980X?
Volgens mij wordt deze processor vaak niet out of the box ondersteund door de bios.
ja maar dan gaat je systeem wel draaien... komt hij alleen niet tot post..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nedernakker schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:42:
[...]

ja maar dan gaat je systeem wel draaien... komt hij alleen niet tot post..
Dat hoeft niet, unsupported CPU's doen helaas niet standaard meer hetzelfde als vroeger, waarbij je vrijwel altijd wel kon booten. Tegenwoordig kom ik vaker en vaker tegen dat systemen gewoon geen sjoege geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Dus ik moet gewoon een ander cpu gebruiken om het bios up te graden. Super bedankt ik was het nog niet eerder tegen gekomen.

Dat wordt een duur geintje ik hoop dat er een tweaker in de buurt is om mij te helpen.

Ik heb gezocht maar de | Core i7 980X(3.33G,shared cache:12M, rev.B1,130W) ALL 0404 <- vanaf deze bios. Een oudere bios is niet meer te downloaden en deze bios is er als sinds 6 juni. Kan mijn 2 weken oude rampage wel een bios 0303 of lager hebben dan? Volgens mij is een 980X supported
Zie ook: http://www.asus.com/produ...MFPqRNdjmKTBIF&templete=2

@hieronder: is het nu wel of niet de bios update ik kan het best morgen Azerty bellen denk ik en gewoon overleggen hoe en wat. Hij geeft geen korte tikjes. Hij geeft dus 1 tik en houdt er dan mee op. Dan gaat hij weer terug naar de modus dat alleen de led lampjes op het moederbord branden. Het moet wel de CPU of moederbord zijn want met het geheugen en voeding zit ik nu op de andere pc

Groeten,

Maarten

[ Voor 72% gewijzigd door Domus von Dutch op 15-03-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Terw_Dan schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:44:
[...]

Dat hoeft niet, unsupported CPU's doen helaas niet standaard meer hetzelfde als vroeger, waarbij je vrijwel altijd wel kon booten. Tegenwoordig kom ik vaker en vaker tegen dat systemen gewoon geen sjoege geven.
ja, maar dan gaan ze in mijn ervaring geen korte tikjes geven op de fans, dan gaan de fans gewoon draaien maar blijft het scherm zwart en start hij niet.., een lcd poster zou dan locked of cpu init aangeven.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nedernakker schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:49:
[...]

ja, maar dan gaan ze in mijn ervaring geen korte tikjes geven op de fans, dan gaan de fans gewoon draaien maar blijft het scherm zwart en start hij niet.., een lcd poster zou dan locked of cpu init aangeven.
Nou, ik heb dat wel meegemaakt hoor, ieder bord reageert er anders op, dus testen met een supported CPU lijkt me sowieso aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Dat is misschien wel verstandig

http://www.asus.com/produ...MFPqRNdjmKTBIF&templete=2

Echter staat hier wel dat de 980X net zoals de rest op bios 404 draait en dus supported moet zijn of niet?

Is een 950 of 960 wel supported of kan ik dat beter dan aan azerty vragen

[ Voor 15% gewijzigd door Domus von Dutch op 15-03-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:03:
[...]

Nou, ik heb dat wel meegemaakt hoor, ieder bord reageert er anders op, dus testen met een supported CPU lijkt me sowieso aan te raden.
ok, nou voor mij is dat nieuw, iig zou ik het vreemd vinden als hij niet out of the box wordt gesupport, aangezien een Rampage 3 Extreme al vanaf de 1e bios de 980X ondersteunt en de Gene later is gereleased.

vraag het eens aan azerty, klinkt mij iig als een DOA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik blijf die speling ook raar vinden hoor. Anders moet je eens een filmpje maken van die speling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Kost me even wat tijd om een filmpje te maken, ik hoop dat ik er aan toe kom. Anders stuur ik het moederbord vandaag nog op naar Afuture voor RMA.

Van Afuture begrijp ik dat het bios nummer fysiek op het moederbord geprint is. Ik zal ook dit vanavond nog controleren.

Edit: Die speling is normaal hebben al mijn PC's het moederbord ligt nu bij Afuture en daar werkt alles schijnbaar wel. Waarom gaat hij dan niet bij mij aan? Kan het dan toch de voeding zijn?

[ Voor 58% gewijzigd door Domus von Dutch op 18-03-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvanwijngaarden
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-07 11:36
Is het nog gelukt met je moederbord? of heb je gewoon RMA aangevraagd nu?
Pagina: 1