Toon posts:

Het vervangen van mijn Q9400 processor.. nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit al een tijdje na te denken over welk onderdeel van mijn computer aan vervanging toe is.
Dit zijn mijn specificaties:
ASUS P5Q DH Deluxe Motherboard
Q9400 @ 2.66 Ghz
8 gig rekengeheugen
Ati HD 6950

Nu is mijn vraag als volgt: schiet ik er iets mee op als ik mijn processor zou vervangen? Zo ja, welke processor raden jullie mij dan aan? Zelf zat ik te denken aan een i7 ofzoiets, hoewel ik moet bekennen dat ik niet erg thuis ben op dit gebied.

Alvast bedankt voor alle hulp!:)

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10-2025
Q9400 is een socket 775. En zo te zien is je computer erg snel met 8 gb geheugen, heb je een sata schijf of een SSD? Daar zijn ook nog winsten mee te maken. Het maakt ook uit of je ddr2 of ddr3 hebt.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
waarvoor heb je het nodig?

Verwijderd

C2Q9400: Sockets Supported LGA775
i7: Sockets Supported LGA1155

Wat denk je dan zelf? Gaat niet werken.

Lijkt me sowieso dat ALS je een upgrade wil dat je vastzit aan een compleet nieuwe set: Mobo, proc en geheugen.
Videokaart, Harddisk, kast en voeding kunnen hergebruikt worden, maar of je uiteindelijk veel gaat merken van de snellere processor?.... Ik betwijfel het.

Neem anders HIER even een kijkje

Overigens, als je die C2Q9400 met mobo en geheugen wil verkopen voor weinig.... geef maar een DM.. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 20:22 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt er nogal aan wat je ermee doet en of je nu (on)tevreden bent over de prestaties natuurlijk. ;) Als je full-time aan het renderen bent is een zo zwaar mogelijk CPU altijd goed, is het voor 'gewoon' internetten, gamen etc. dan lijkt me dit nog ruim voldoende. Mijn E8400 gaat in ieder geval nog prima mee dus aan een Q9400 zou ik zeker genoeg hebben. Ik zou zeggen: vervangen is nodig wanneer je merkt dat het te traag gaat. Om dat aan te voelen hoef je niet thuis te zijn in CPU's. :)

Sowieso, als je één onderdeel wilt vervangen gaat dat met de CPU niet lukken omdat dan ook een ander mobo nodig hebt. En als ik me niet vergis heb je nu DDR2-geheugen dus dat mag dan ook de deur uit.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 14-03-2011 20:21 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zegt in het geheel niets over wat je met de PC doet en wat nu (te) traag werkt en wat niet. Zo kunnen wij ook in het geheel niets zeggen over of een upgrade nu zin heeft en zo ja wat :o

Kijk ook eens hier:
[UG Aanschaf] Gamesysteem

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.