2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
In de php-files die je opvraagt mag ik toch hopen dat je weet welke pagina in je menu dat is. Zet gewoon een simpele variabele in die pagina en in je include zet je bijv. per menu item een if-je of je em active moet zetten. Gewoon proberen...
ik weet welke het is, maar hoe krijg je de php-info met include zonder direct het in de code te zetten?Cartman! schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:51:
Had je het al geprobeerd?
In de php-files die je opvraagt mag ik toch hopen dat je weet welke pagina in je menu dat is. Zet gewoon een simpele variabele in die pagina en in je include zet je bijv. per menu item een if-je of je em active moet zetten. Gewoon proberen...
1
| if ($page == "home") echo "class='now'"; |
Dat staat dan in het menuutje, in de a-tag van Home
[ Voor 35% gewijzigd door fl1p op 14-03-2011 19:57 . Reden: even verduidelijkt ]
hmmm ik wilde dan het li item doen... maar dit is al heel watskateflip schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:54:
code:
1 if ($page == "home") echo "class='now'";
Dat staat dan in het menuutje, in de a-tag van Home
Een stukje code bovenaan elke pagina met de variabele navsection:
1
| <?php $navsection = 'contact'; ?> |
En je include
1
| <?php include("includes/menu.php"); ?> |
En dan ergens anders een ongeordende lijst:
1
| <li<?php if ($navsection=="voorwoord") echo " id=\"current\""; ?>> <a href="voorwoord.php">Voorwoord</a> |</li> |
dit is een erg goede oplossing! en ik kan het laatste dus gewoon als php in php zetten? (want het laatste wordt juist geïncludebrommer schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:05:
Daar heb ik een tijd terug ook mee gesukkeld. Ik kwam verschillende manieren tegen om dat te doen, php en javascript. De beste oplossing voor mij was deze: http://www.evowebdev.com/...urrent-navigation-section.
Een stukje code bovenaan elke pagina met de variabele navsection:
PHP:
1 <?php $navsection = 'contact'; ?>
En je include
PHP:
1 <?php include("includes/menu.php"); ?>
En dan ergens anders een ongeordende lijst:
PHP:
1 <li<?php if ($navsection=="voorwoord") echo " id=\"current\""; ?>> <a href="voorwoord.php">Voorwoord</a> |</li>
Als je een PHP-bestand include, wordt de code uit dat bestand uitgevoerd voordat het geinclude wordt.Zeg ik het zo goed?F.West98 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:29:
[...]
dit is een erg goede oplossing! en ik kan het laatste dus gewoon als php in php zetten? (want het laatste wordt juist geïnclude
ja, maar ik heb een include, daarin staat echo (code) waarin weer php staat. anders wil het niet... (toch?)mcDavid schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:38:
[...]
Als je een PHP-bestand include, wordt de code uit dat bestand uitgevoerd voordat het geinclude wordt.Zeg ik het zo goed?
ik ben eruit, eerst bovenin het include-script alle mogelijkheden nagaan met een if, en dan de $var setten als class="now" of class="notnow"
Het werkt nu helemaal, vooral dankzij brommer
[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 14-03-2011 21:02 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.