Op school leerde ik vorigjaar werken met LINQ To SQL.
Na wat opzoekwerk bleek dat je beter LINQ To Entity gebruikt omdat dit beter is naar de toekomst toe, omdat het team hierop verder zal bouwen in de volgende frameworks.
Nu vertelde me iemand dat als je daarmee werkt je beter ook POCO gebruikt.
Na wat opzoekingswerk kwam ik uit op een schaars aantal tutorials
Waaronder http://blogs.msdn.com/b/a...art-1-the-experience.aspx.
Maar er zijn nog enkele dingen die helemaal onduidelijk zijn voor mij.
In de tutorial heeft men tussen de 2 tabellen een link maar in de properties zie je helemaal geen foreign keys.
Hoe kan je dan records met elkaar linken ?
In zijn model staat dan bijvoorbeeld bij Categorie, Lijst producten, maar hoe kan je deze ophalen als er helemaal geen foreign keys zijn.
Is het de bedoeling dat je eerst je tabel maakt in SQL server en dan die ADO.NET entity model maakt?
Raden jullie deze technologie eigenlijk aan?
Ik weet het, dit zijn heel wat vragen, maar op het moment zie ik echt de bomen door het bos niet meer.
Na wat opzoekwerk bleek dat je beter LINQ To Entity gebruikt omdat dit beter is naar de toekomst toe, omdat het team hierop verder zal bouwen in de volgende frameworks.
Nu vertelde me iemand dat als je daarmee werkt je beter ook POCO gebruikt.
Na wat opzoekingswerk kwam ik uit op een schaars aantal tutorials
Waaronder http://blogs.msdn.com/b/a...art-1-the-experience.aspx.
Maar er zijn nog enkele dingen die helemaal onduidelijk zijn voor mij.
In de tutorial heeft men tussen de 2 tabellen een link maar in de properties zie je helemaal geen foreign keys.
Hoe kan je dan records met elkaar linken ?
In zijn model staat dan bijvoorbeeld bij Categorie, Lijst producten, maar hoe kan je deze ophalen als er helemaal geen foreign keys zijn.
Is het de bedoeling dat je eerst je tabel maakt in SQL server en dan die ADO.NET entity model maakt?
Raden jullie deze technologie eigenlijk aan?
Ik weet het, dit zijn heel wat vragen, maar op het moment zie ik echt de bomen door het bos niet meer.