Netatalk CNID errors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Hallo,

Ik heb een probleem met Netatalk op mijn Debian server. Alles werkt en de server wordt juist weergeven met behulp van Avahi.
Alleen bij het verbinden met de share krijg ik de onderstaande foutmelding meerdere keren.
code:
1
Something wrong with the volume's CNID DB, using temporary CNID DB instead.

Bij het configureren heb ik gekozen voor het gebruik van het CDB schema. Dit heb ik gedaan omdat dit de beste performance zou geven.
Zodra ik kies voor het DBD schema zijn mijn problemen verdwenen, alleen is de performance slechter.

Ik heb iets gevonden over het corrupt raken van de .AppleDB bestanden. Het verwijderen van al die bestanden zou een oplossing moeten zijn. Alleen dat was niet de oplossing voor mijn geval.

Verder heb ik iets gevonden over een oudere versie die een soort bug had waardoor al die databases corrupt raakten. Maar dat was een versie in de 2.0.x reeks. Maar ik wilde toch even kijken wat de meest recente versie was.

De meest recente stabiele versie is 2.1.5.
De meest recente versie beschikbaar voor Debian 6 is 2.1.2.

Mijn uiteindelijke vraag is of iemand van jullie dit zelfde probleem hebben gehad. En hoe jullie dit opgelost hebben. Een andere vraag is of het mogelijk is om versie 2.1.5 ook voor Debian te kunnen compileren. Want misschien is de fout in 2.1.5 opgelost.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Op FreeBSD ben ik deze melding ook tegengekomen. Ik weet niet hoe netatalk eruit ziet op Debian maar volgens mij had ik het bij FreeBSD opgelost door in netatalk.conf het hekje (#) weg te halen bij:
CNID_CONFIG="-l log_note"
Dit had ermee te maken dat cnid_metad geen default waarde had met opstarten. Met dat hekje voor die waarde zou je zeggen dat hij de default zou pakken, maar dat doet (deed) hij dus niet !

Ik gebruik overigens netatalk 2.1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik denk dat de FreeBSD netatalk.conf bij Debian afpd.conf heet. Het enige wat ik daarin kon vinden was -cnidserver <localhost:4700>. Dat leek het meeste op wat jij zegt.

Helaas was dat niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Iemand anders? Met DBD werkt alles nu goed, alleen kan ik nergens vinden wat precies het performance verschil is met CDB. En ik wil natuurlijk gewoon graag weten waarom hij het vertikt met CDB.

De CNID Daemon is gewoon geladen, en ik heb al meerdere keren de .AppleDB files verwijderd. Maar het probleem blijft. Voor mij is het een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik begrijp dat dit nogal een vaag gebied is gezien het aantal reacties...
Ik heb zelf nog de Netatalk software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen oplossing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
Precies hetzelfde hier, gebruik Ubuntu 10.10 en Netatalk als TimeCapsule.
Pagina: 1