Hoi Tweakers,
Ik ben bezig met een simpel spel aan het maken voor school. Ik gebruik Flash Professional CS5. Ik werk met de tijdlijn. Ik heb 2 schermen tot nu toe. Het hoofdscherm, waar je kan klikken op een button en die gaat dan naar frame 2. Nu heb ik op frame 2 een terug button die weer terug naar frame 1 moet gaan.
Dit is de code daarvoor,:
De button naar scherm 2 dus frame 2 werkt perfect, maar ik kan niet terug van frame 2 naar frame 1. Ik krijg de volgende error:
TypeError: Error #1009: Kan geen eigenschap of methode benaderen via een verwijzing naar een object dat null is.
at ProjectDeel1_fla::MainTimeline/frame1()
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben bezig met een simpel spel aan het maken voor school. Ik gebruik Flash Professional CS5. Ik werk met de tijdlijn. Ik heb 2 schermen tot nu toe. Het hoofdscherm, waar je kan klikken op een button en die gaat dan naar frame 2. Nu heb ik op frame 2 een terug button die weer terug naar frame 1 moet gaan.
Dit is de code daarvoor,:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| stop (); //Aardbei button aardbeibtn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, aardbeibutton); function aardbeibutton(event:MouseEvent):void{ gotoAndStop(2); } //Terug button terugbtn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, terugbutton); function terugbutton(event:MouseEvent):void{ gotoAndStop(1); } |
De button naar scherm 2 dus frame 2 werkt perfect, maar ik kan niet terug van frame 2 naar frame 1. Ik krijg de volgende error:
TypeError: Error #1009: Kan geen eigenschap of methode benaderen via een verwijzing naar een object dat null is.
at ProjectDeel1_fla::MainTimeline/frame1()
Hoe kan ik dit oplossen?
[ Voor 0% gewijzigd door MueR op 15-03-2011 00:37 ]