Raid 0 schijf onzichtbaar in schijfbeheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatst hield één schijf van mijn RAID 0 array ermee op. Nu wil ik de ene die het nog doet uit de RAID halen en gebruiken als gewone schijf.Als ik de pc opstart met één gewone schijf en de RAID-schijf die het nog doet ziet de BIOS hem wel, maar schijfbeheer niet.
Weet iemand hoe ik de schijf zichtbaar kan maken?

Ik heb windows XP, de RAID0 bestaat uit twee Samsung HD321KJ's, waarvan één kapotte.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Probeer eens met een Linux Live CD'tje de schijf te benaderen. Vaak wil dit nog wel ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Een kapotte raid0 werkt niet, daar heb je beide schijven werkend voor nodig. Je dient de raid0 er dus vanaf te halen (ik neem aan dat dit via de bios is geregeld in je pc).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat? Ik kan nog wel booten met beide schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik neem aan dat je die raid0 ook aangemaakt hebt in je bios, daar kun je hem ook weer verwijderen.

Die kapotte schijf zit er nog gewoon in? Trek die er dan ook meteen maar uit, je raid controller zal er wel over gaan zeuren als die nog in de raid0 config stond maar meer dan stroom trekken doet hij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@LOTG
Je hebt gelijk, ik heb ze er beide weer even ingedaan en bij het booten RAID-configuratie gevonden. Hier kon ik de RAID er gewoon afgooien. Nu is de schijf weer zichtbaar en te bewerken.

Bedankt!
Pagina: 1