Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, kon geen topic vinden waar deze vraag in thuis hoort dus maar even op deze manier.

Op 13 juni loopt mijn contract bij T-mobile af, dan ben ik 4 jaar klant geweest. Als nieuwe telefoon wil ik de SonyEricsson Xperia Arc die binnenkort leverbaar is, maar die staat nog niet in de webshop van T-mobile. Ik kom dus al wel in aanmerking voor contractverlenging aangezien het mijne binnen 3 maanden afloopt.

Het vreemde is, dat terwijl ik 2 jaar geleden een uitstekende verlengings-aanbieding kreeg, dat nu niet bepaald het geval lijkt te zijn. Zoals gezegd staat de Arc nog niet in de webshop, maar als ik bijvoorbeeld de Desire HD selecteer moet ik nu bij verlenging zelfs meer betalen dan als nieuwe klant. Dus denk ik erover om van provider te wisselen (naar vodafone, denk ik).
Wat mijn vraag is: Als ik van provider wil wisselen betekent dat dat ik mijn nieuwe telefoon ook pas in juni krijg, als mijn huidige T-mobile abonnement is afgelopen, of kan ik ook nu al de telefoon bij vodafone bestellen (en ontvangen) terwijl mijn vodafone-abbo pas in juni officieel ingaat?

bvd

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ja dat kan, tenminste bij KPN wel

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 09:43

Hoite

Goed verhaal

Nee, je krijgt je telefoon als de nummerportering is goedgekeurd door T-Mobile, dat duurde bij mij 2 (werk)dagen.
Daarna kon ik de telefoon ophalen.

Lekker kort.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt,

Maar, als ik dan mijn telefoon al krijg, kan ik hem nog niet gebruiken tot juni begrijp ik dat goed? Want ik neem aan dat er een Vodafone sim-lock op zit en tot juni heb ik nog een T-mobile simkaart.

en @ Hoite: Bedoel je 2 werkdagen na je bestelling of 2 werkdagen nadat je huidige abbo is afgelopen pas?

• Evion
Dan neem je een telefoon met simlock vrij, dat heb ik toen ook gedaan.
Had(heb) twee abbo's lopen waarvan de 1 veel later inging maar kon wel dat bijgeleverde toestel gebruiken met mn toen huidige simkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou natuurlijk het makkelijkste zijn, maar ik heb zo op het moment niet even 450 euro 'over' :)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:55
Je kan ook bellen met de sales afdeling van t-mobile, deze kunnen je soms betere kortingen geven dan de website.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat zal ik eens proberen dan. Bedankt voor de info.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Of ga naar een onafhankelijke telefoonzaak zoals bijvoorbeeld belcompany. Dan krijg je een simlock vrij toestel.

• Evion
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:02:
Ja dat zou natuurlijk het makkelijkste zijn, maar ik heb zo op het moment niet even 450 euro 'over' :)
Je bent ook niet gelijk 450 euro kwijt, je betaalt een abbo over 1/2jaar terug..

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
als je tevereden bent met TMobile, waarom verleng je dan niet bij een onafhankelijke telefoonzaak zoals bijvoorbeeld belcompany, of online bij bijv 2call.nl.

Kun je alle telefoons uitkiezen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Onafhankelijke telefoonzaak is natuurlijk een goede optie. Keek in eerste instantie naar de webshop van T-mobile zelf omdat ik een behoorlijke verlengingskorting verwachtte. Die is er bij bijvoorbeeld 2call niet of nauwelijks, maar dacht omdat ik 4 jaar abonnee ben misschien via T-mobile zelf wel.

Dus zal T-mobile binnenkort bellen, en mocht ik geen fatsoenlijke korting krijgen ga ik inderdaad wel naar een onafhankelijke winkel. Dat je dan altijd een sim-lockvrij toestel krijgt wist ik niet, dat maakt het wel handige om te wisselen van provider. :)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dit soort vragen lenen zich bij uitstek prima om door de klantenservice beantwoord te worden. Wat betreft je korting; vaak krijg je aan de telefoon nog wel een redelijk leuke korting als je meld dat je er aan denkt om over te stappen vanwege een gunstige aanbieding. Voor de andere vragen geldt: Bel de klantenservice, die kunnen je dit haarfijn uitleggen.

Dit topic gaat in elk geval op slot :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.