[iPad] iOS 4.3 met Vodafone loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399472

Topicstarter
Na de update van mijn iPad naar 4.3 loopt mijn iPad vast na het ingeven van de pincode van mijn sim. Na heel veel heen en weer bellen tussen Apple en Vodafone blijkt dit inderdaad een (inmiddels dus bekend) probleem.

Zodra de vodafone sim wordt geplaatst en de pincode ingegeven werken de power en home-button niet meer!

Overigens werkte alles met 4.2.1 perfect.

Als ik de sim verwijder werkt alles perfect, een willekeurige ander sim van bijv. T-mobile werkt ook perfect.

Er is nog géén oplossing van Vodafone of Apple beschikbaar. Wat Vodafone adviseerd is om maar een keer of ... (tig) een hard-reset uit te voeren. Misschien komt het device dan wel goed op...
(Echter na een keer of 10 de moed maar opgegeven) voorlopig dus even zonder 3G.

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 14-03-2011 15:42 . Reden: spamurl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 23:21
Hoe lang loopt je contact nog bij Vodafone?

Misschien is het mogelijk om Vodafone in gebreken te stellen. Het lijkt mij aannemelijk dat ze de carrier aan Apple hebben geleverd voor iOS 4.3. Als ze de carrier met de 3GS en de Ipad 3G getest hadden voordat iOS 4.3 officeel uit was dan was het euvel wel naar boven gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

same problem hier, ik heb de pin uitgezet en dan is het tijdelijk opgelost..
met pin en stop mijn voda kaartje erin dan krijg ik zwart scherm en gebeurd er niets meer en kan ik alleen power+home reset uitvoeren.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 14-03-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:55
lijkt me echt een apple probleem. Het simkaartje van vodafone is niet gewijzigd, en volgens apple moet elke provider er mee kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 18:21
Geldt dit ook voor de Iphone (4)? Ik vraag me af of ik met mijn vodafone abbo moet updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 21:51
*snip* dit mag voortaan wel in een topicreport :)

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 14-03-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Herkenbaar dat Vodafone weer eens in geen velden of wegen te bekennen is en het euvel op een ander gooit.

Zo had ik problemen met m'n oude toestel (HTC TD2) het weer werd niet geupdate (zendmast probs) en de HTC helpdesk gaf aan dat ik contact op moest nemen met Vodafone maar die gaven snel HTC de schuld. Gelukkig is iemand van HTC flink aan het bellen geweest met Vodafone waardoor Vodafone in eens wel toegaf en het probleem wist te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:27
Deed die van mij ook, maar na een paar keer uit en aan zetten was het verholpen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 13:29
Ik heb het met m'n iPhone 4 ook. Na paar keer willekeurige crashes (reboots) lijkt het nu na een paar dagen over te zijn *klopt af*.

Kan alleen niet 100% zeker zeggen of het aan vodafone ligt, omdat het te random gebeurd (en ik niet een dag of 2 met een andere sim in mijn telefoon ga rondlopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 21:15

Tead

nnb

Hier had ik ook last van. Bij het inschakelen van 3g liep de iPad geheel vast. Na 3x een harde reset kwam er in beeld dat ik hem moest aansluiten aan iTunes. Deze heeft de iPad weer werkend gemaakt (zonder restore oid). Maar de problemen bleven.

Vanmorgen merkte ik dat na de zoveelste harde reset 3g aan bleef staan en plots ook netwerk had. Dit werkte perfect en heb van 3g gebruik kunnen maken. Ook het uit zetten van 3g werkte, echter bij het aanzetten van 3g gaat hij weer over de zeik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166399

Ik heb exact dezelfde problemen met m'n iPhone 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188428

Vandaag en gisteren ook tig DFU restores gedaan omdat mijn iPhone 3GS na de update naar iOS 4.3 niet meer werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-04 11:14
Ik heb hetzelfde probleem. Ik had het overigens ook al met de beta's van 4.2, 4.2 zelf en 4.2.1
Ik heb volgens mij alle keren een harde reset uitgevoerd en daarna de iPad een tijdje laten rusten waarna het probleem vanzelf verdween. Na updaten kwam het probleem pas weer terug. Ik dacht een defecte iPadnte hebben.

EDIT: Toch maar even de proef op de som genomen en de iPad herstart (wat ik zelden doe). Na het ingeven van de pincode loopt de iPad wederom vast. Na een harde reset (Home + Powerbutton 10 sec. vasthouden) start de iPad opnieuw op, maar loop wederom vast bij het aanmelden op het Vodafone netwerk. De iPad vervolgens ca. 3 minuten met rust laten zorgt voor een spontane herstart waarna het aanmelden wel werkt.
Meer mensen met dezelfde bevindigen?

EDIT 2: Nog maar een keer geprobeerd. De iPad loopt wederom vast en start na een harde reset niet door (blijft hangen op het opstartscherm). Na 3 minuten start deze vanzelf opnieuw maar blijft weer hangen. Na de tweede keer 3 minuten hangen start de iPad wederom maar start nu wel door en meld aan op het Vodafone netwerk.

Overigens lees ik tussen de comments van het nieuwsartikel op de frontpage dat een aantal mensen duo sims hebben. Zelf heb ik ook een duo sim. Zijn er ook mensen zonder duo sim met dit probleem?

Tot slot. Heren technici van Vodafone of Apple: Jullie mogen mijn iPad wel gebruiken als testexmplaar. Graag een DM en een iPad 2 te leen in de tussentijd 8)

[ Voor 72% gewijzigd door awenger op 15-03-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

Ook op de iPhone 3GS gaat t fout met iOS 4.3 ...
Toestel loopt gewoon spontaan vast.
Ook na een reboot wil hij niet verder.
SIM bij het booten er uit en dan schiet hij in een keer wel door.
Vage shit... zeeeeeer benieuwd waar dit aan ligt...

Overigens niet mijn eigen iPhone ;) testtoestel....

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178002

Zou het aan de sim zelf liggen? In ieder geval lijkt het er sterk op dat de microsim van Vodafone sluiting maakt met het metalen houdertje van de iPad. En ja, dit is een officiele VF microsim, niet eentje die ik zelf heb bijgeknipt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5213/5531790354_32ee11579b_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Nope :) want in een 3GS gaat een normale SIM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik had hetzelfde probleem op mijn iPhone 3GS. Met een andere simkaart deed hij het, maar als ik de Vodafone kaart erin deed liep hij direct vast.

Ik had een beetje op internet rondgezocht en deze oplossing heeft mij geholpen:

De iPhone updaten of restoren zonder simkaart. Daarna geeft iTunes aan dat hij niet kan activeren zonder simkaart. Dan gebruik je een andere simkaart dan de Vodafone simkaart om te activeren. Daarna doet je iPhone het weer en als je dan weer je Vodafone simkaart erin doet dan moet ie als het goed is niet meer vastlopen.

**Disclaimer**
Ik ben zelf ook uren bezig geweest om het probleem op te lossen. Tig keren ge-update en gerestored en DFU enz. Deze manier heeft bij mij geholpen op een iPhone 3GS. Ik hoop dat het bij jullie ook werkt!

EDIT
Na het updaten moest ik ook nog bij Instellingen-Algemeen-Netwerk-Mobiel datanetwerk de APN veranderen in live.vodafone.com

Dat was opeens veranderd in web.vodafone.nl, maar zo werkte mijn internet dus niet. Dus als je internet niet meer werkt even aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door PGB83 op 16-03-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, ik heb dat geprobeerd met een KPN simkaart.. De restore werkte, maar zodra ik mijn Vodafone simkaart er weer in deed, startte de telefoon weer niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu de KPN simkaart er weer in gedaan, en nu start ie weer. Maar dus niet met mijn eigen SIM kaart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 13:16
We zijn een mobiele site/app aan het ontwikkelen voor een klant die een iPhone met het Vodafone netwerk heeft. App werkte bij de klant zelf telkens niet, terwijl wij + anderen wel een werkende versie voor onze neus hadden. Uiteindelijk hebben we het getest op een iPhone in de Vodafone winkel, en raad eens? Hij werkte niet. Dit gaat om een website die als app gebruikt wordt en dus ook gebruik maakt van de browser. Of het door de update van Vodafone komt weten we niet, dat zijn we nu aan het uitzoeken. Immers crasht de iPhone niet in zijn geheel, alleen de app blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
nVincible schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:08:
We zijn een mobiele site/app aan het ontwikkelen voor een klant die een iPhone met het Vodafone netwerk heeft. App werkte bij de klant zelf telkens niet, terwijl wij + anderen wel een werkende versie voor onze neus hadden. Uiteindelijk hebben we het getest op een iPhone in de Vodafone winkel, en raad eens? Hij werkte niet. Dit gaat om een website die als app gebruikt wordt en dus ook gebruik maakt van de browser. Of het door de update van Vodafone komt weten we niet, dat zijn we nu aan het uitzoeken. Immers crasht de iPhone niet in zijn geheel, alleen de app blijft hangen.
Toevallig hangen bij een POST op een NTLM authenticated site? Dat is kapot in iOS 4.3. Met basic authentication of een GET is er geen probleem.

Overigens crashte mijn iPad toch wel. Pincode uitzetten was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:34
Naast het probleem dat ie soms de boot niet door komt met mn vodafone sim starten me apps ook niet meer op.

Elke niet apple app zoals bv nu crashen gelijk. De standaard apps van apple doen het wel gewoon.

kom maar snel met die update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Herkenbaar...
Zonder SIM start dus idd niks meer.

Maar conclusie: alle apparaten waar dus iOS 4.3 opstaan hebben problemen?
Het is wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
RammY schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:10:
Herkenbaar...
Zonder SIM start dus idd niks meer.

Maar conclusie: alle apparaten waar dus iOS 4.3 opstaan hebben problemen?
Het is wat...
Ook met sim doet de mijne niks... qua apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Maandag allemaal naar vodafone en nieuwe sim halen!! :P

http://geekswarm.nl/nieuw...odafone-de-oplossing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178002

Laten we hopen dat Vodafone dit snel verifieert en actie onderneemt. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn iPad het nu alweer een paar dagen zonder vastlopen doet. Moet ik 'm natuurlijk niet uitzetten want dan gaat het gegarandeerd weer mis.

Natuurlijk hoort een robuust OS niet te crashen onder deze omstandigheden. Jailbreak kansje?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 178002 op 19-03-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vodafone gebeld voor nieuwe sim maar moet langs de winkel en schijnt dat er bijna geen 4xxx kaarten meer zijn.
Heb er een in mijn iphone 4 die werkt prima maar heb nog een data sim in mijn ipad 3g welke om de haverklap crashed.
Gebruik het zakelijk dagelijks en sta zelfs op punt om ze maar in gebreken te stellen omdat ik niet kan werken zo.
Wie zijn schuld het ook mag zijn uit eindelijk ligt het zo dat ik/wij een probleem hebben en er niets tegen kunnen doen.
Werk veel met ipad/iphones en ook de software kant en zover het naar mij eruit zit kan dit sim issue alleen worden opgelost met een baseband update / nieuwe firmware en niet met carrier profile.
Schijnt dat AT&T ook sim issues heeft met bepaalde reeks en de iphone 4.3 software.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 21-03-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 06:20
er is een tijdelijke oplossing zodat je wel kan bellen met je telefoon.

Schakel de 3G functionaliteit uit en laat hem dan zoeken naar aanbieders. Dan krijg ik wel gewoon bereik met Vodafone, alleen geen 3G.

Goeie oplossing zolang Vodafone geen andere sims kan leveren / Apple met een update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoppa nieuwe firmware komt eraan binnen 2 weken met baseband update zoals ik al had verwacht.
http://www.bgr.com/2011/0...-within-one-to-two-weeks/

4.3.1:

* Baseband updates for the 3GS and iPad (original)
* Fixed memory hang that results in memory corruption when reading large files from USIM filesystem
* Fixed problem with NTLM authentication in apps and on websites
* Fixed issue with the Springboard and 3rd party apps not recgonizing the gyroscope on the iPad 2
* Fixed iPad 2 jailbreak vulnerability

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 21-03-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-05 20:10
Vandaag 2 Vodafone winkels langs geweest. Eerste wist mij eerst mooi te vertellen: "U had niet moeten up-daten" en had daarna alleen nog maar 7-serie kaartjes liggen. Bij de 2e winkel deden alsof ze van niks wisten. Toen ik ze vervolgens vertelde dat ik in de andere winkel de informatiemail aan de medewerkers had gezien viel hij door de mand en ging toch op zoek: "Sorry meneer alleen 7-serie". Ik: "Wanneer komen er nieuwe?" antw:"Geen idee kan nog wel even duren".

TOP!!!! Wat een service echt superrrr.

Als laatste optie langs A-mac gelopen. Daar hadden ze nog 4 serie kaartjes liggen en heb er een mee gekregen, goede service. Morgen even langs Vodafone om te activeren, of kan dat ook telefonisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 17:29

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zou gewoon bellen; dikke kans dat dat inderdaad ook gewoon telefonisch kan namelijk. Mijn ervaring met KPN is op dat punt goed (technisch mogelijk dus), en met wat geluk kan VF je daarin dus ook verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
trekker22 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:48:
er is een tijdelijke oplossing zodat je wel kan bellen met je telefoon.

Schakel de 3G functionaliteit uit en laat hem dan zoeken naar aanbieders. Dan krijg ik wel gewoon bereik met Vodafone, alleen geen 3G.

Goeie oplossing zolang Vodafone geen andere sims kan leveren / Apple met een update komt?
Bij mij werkt 'ie toch echt feilloos sinds de simpincode uit is gezet, terwijl het ding voorheen wel crashte na de 4.3 update.

[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 21-03-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
StevenK schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:06:
[...]

Bij mij werkt 'ie toch echt feilloos sinds de simpincode uit is gezet, terwijl het ding voorheen wel crashte na de 4.3 update.
Prima, maar is dat wenselijk? "Een hoesje erom en de antenne doet het prima"-oplossing is natuurlijk geen echte oplossing, zeker niet als je je tel kwijt raakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pepehv schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:55:
[...]

Prima, maar is dat wenselijk? "Een hoesje erom en de antenne doet het prima"-oplossing is natuurlijk geen echte oplossing, zeker niet als je je tel kwijt raakt ;-)
Geen oplossing maar wel een werkbare workaround tot het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
Bastiaan schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:09:
Ik zou gewoon bellen; dikke kans dat dat inderdaad ook gewoon telefonisch kan namelijk. Mijn ervaring met KPN is op dat punt goed (technisch mogelijk dus), en met wat geluk kan VF je daarin dus ook verder helpen.
Bellen kan inderdaad gewoon. Nieuwe 4-serie net geactiveerd; iPad werkt weer als een trein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Laatst online: 20-05-2024
Het probleem is opgelost met versie 4.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Peabz21 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:38:
Het probleem is opgelost met versie 4.3.1
Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 29-04 11:14
Ook ik kan melden dat een update naar 4.3.1 mijn probleem opgelost heeft tot dusver....

offtopic:
De multitouch gestures lijken ook beter te functioneren

[ Voor 31% gewijzigd door awenger op 26-03-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05 15:14

Ypho

Allround Nerd

Iemand enig idee of de batterijduur verbeterd is t.o.v. 4.3? Ik draai nu nog op 4.2.1, maar twijfel nog of ik wil updaten.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zoals ook al op de fp gemeld door mij, crashprobleem is opgelost met 4.3.1 , maar de problemen met verbinden zijn nog steeds aanwezig.

Pas als ik verbinding maak met een wifi netwerk, deze afsluit en verder ga met de (opengebleven) 3G verbinding kan ik probleemloos werken... tot de eerstvolgende reboot.
Ypho schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:23:
Iemand enig idee of de batterijduur verbeterd is t.o.v. 4.3? Ik draai nu nog op 4.2.1, maar twijfel nog of ik wil updaten.
Ik heb gisteravond de iPad 5 uur muziek laten streamen via wifi met het scherm aan (met nog 45% van de batterij). Daarna was deze bijna leeg. Volgens mij is dat weer ouderwets accugebruik :)

[ Voor 40% gewijzigd door Michael Knight op 27-03-2011 15:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1