Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gebruik van Exchange en server???

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid; ik ben geen ict'er:-). Het doorspitten van het forum op dit topic heeft voor mij dan ook weinig nut, aangezien het vakjargon me om de oren vliegt.
Mijn vraag: kan iemand mij in eenvoudige taal uitleggen hoe ik Exchange online (Microsoft online services) kan gebruiken? Ik heb hiervoor voor mijn weten een server nodig (correct? zie ook http://www.microsoft.com/...b32-8b4a-27c19fe1c07c.htm)

Alleen.... hoe gaat dit in zijn werk??! Ik werk als ZZP'er en wil graag met een klein aantal mensen de Exchange sever (en bijbehorend Sharepoint gebruiken). Is het nu de bedoeling dat ik een aparte harddisk koop en daar een van de drie genoemde (zie link) servers op installeer???? En zo ja, hoe eenvoudig/moeilijk is dit??? Graag wat uitleg.

Iemand anders noemde ook nog de optie VPN...???

Bedankt alvast!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Oh dear.

Stel je gebruikerswensen op papier, bel met Microsoft Sales voor de BPOS omgeving en ik vermoed dat je al een heel eind kunt komen.

No drama

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Ik denk persoonlijk dat je je heil dan ook niet moet zoeken op een forum maar bij een it advies bureau.

Exchange Online, de naam zegt het al, dan heb je geen server nodig.

Er zijn drie varianten
- On premise, de server staat bij je bedrijf
- Hosted, de server staat in een datacentre wat alles regelt eromheen behalve het exchange gebeuren
- BPOS / Exchange online, de mailserver staat bij Microsoft en het enige wat je koopt zijn exchange accounts.

Dit kan als ik me niet vergis pas vanaf 5 gebruikers dus is voor een zzp'er geen oplossing.
VPN is een verbindingstechniek die totaal losstaat van e-mailgebruik. Het wordt gebruikt om een beveiligde tunnel op te zetten tussen bijv. je huistuinkeuken internet thuis en dé zaak.

discogs

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
Microsoft Online Services heeft een aantal diensten.
Je kan losse diensten afnemen zoals Exchange Online voor email, SharePoint Online voor samenwerking en opslag van documenten en nog wat diensten. Ook hebben ze een een Suite genaamd BPOS. In dit pakket zitten Exchange Online, Sharepoint Online, Office Communications Online en Office Live Meeting.
De data wordt gehost door Microsoft, jij kan via internet of via bijvoorbeeld outlook verbinding hiermee maken.

Je betaald hiervoor een vast bedrag per maand per gebruiker. De link waar jij naar verwijst is iets wat je kan gebruiken als je al een Microsoft omgeving hebt draaien die je wilt synchroniseren.

Kijk anders eens hier voor wat meer info: http://www.microsoft.com/online/nl-nl/products.mspx

Het is wel pas vanaf 5 gebruikers maar volgens mij wordt dat aangepast met Office 365 die ze binnenkort gaan uitrollen.

[ Voor 7% gewijzigd door MADG0BLIN op 14-03-2011 13:54 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de genoemde adviezen.
Ik raad je met klem aan om je te laten adviseren door iemand die dit dagelijks doet - zowel op technisch vlak als ook met kleine ZZP'ers.
Binnen Professional Networking & Servers mag men een bepaald techinisch niveau verwachten, zodat er op een hoog technisch niveau met elkaar gediscussieerd kan worden.
Helaas past dit topic daar niet tussen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.