ALTERNATE! Dit moet je lezen!

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Topicstarter
Ik heb ik de laatste drie dagen al verschillende postings gedaan. Ik heb veel geduld maar die winkel in Ridderkerk (Alternate) is nu echt TE ver gegaan!! Woensdag kom ik daar voor een nieuw mobo en cpu ff op pricewatch rondgekeken en in Ridderkerk zat de goedkoopste in woon in Den Bosch en in 45 minuten stond ik bij Alternate. Ik bestel een A7V133 en een TB 1000Mhz en krijg vervolgens te horen dat de prijs op tweakers niet klopt omdat de 19% btw er nog nietr bij zat... hoppa +/-200,- duurder ik naar huis met mijn nieuwe mobo en cpu :) Thuis MOBO ingebouwd en draaien maar na veel zwoegen en zwikken (en postings) blijkt dat de VIA CHIPSET kapot is en maak een afspraak bij de TD, 16:30 kon ik komen met mijn hele systeem... Quote "Dan lossen we dat wel even op" 16:30 ik stap daar binnen en na 15 minuten komt iemand me helpen ik zeg dat ik een afspraak heb i.v.m. mijn mobo "Uhh, bij wie heeft U die afspraak gemeld, we nemen hem wel een paar dagen in en dan kijken we er wel na, maar dat kost U wel Fl. 119,-" Ik dacht bekijk het maar en zei dat ik mijn mobo wilde ruilen, terplekke mijn mobo eruit gehaald en nieuw mobo erin. Geen probleem kreeg nog een gratis ventilator i.v.m. alle ongemakken. Kom ik thuis aan werkt het beeld niet goed bel ik op naar de TD van Alternate verteld die kerel mij dat hij iets had gehoord over het niet "compatible" zijn van mijn ASUS 7700 (hoog frequente trilling) met mijn mobo die OOK van ASUS is :? Ik vandaag WEER :'( terug naar Alternate en kreeg een nieuw mobo meej een MSI K7T Turbo. Heb ik dat mobo er net inzitten (IDE kabels mooi weggeknoopt :9 e.d., want het zou mij toch niet nog eens gebeuren) zet ik hem aan.... DOET HET HELE MOBO NIETS NIETS NIETS, ALLES GOED EROP EN ERAAN EN HIJ DOET ECHT NIETS!!!! :( :( :( Misschien de voeding, voltmeter erbij en wel spanning dus nu kan ik morgen WEER terug... en het is maar 70KM rijden :( :( :( Hebben jullie ook van deze ervaringen met een zaak of OOK Alternate? Ik wilde dit verhaal gewoon even kwijt pure frust. :(. 3 MOBO HALEN DAARO EN ER ZIJN ER 2 VAN KAPOT... is het een 2de hands zaakje ofzo????

nVENTIV

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

laat de volgende daar maar testen waar je bij bent.

En vraag om koffie

suc6 :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sorry, maar hier staat de ervaring van een eenling. opgeschreven zonder interpunctie (gaarne interpunctie dus voortaan)

Ik begrijp de frustratie maar was een beetje bang voor een flame, vandaar dit tijdelijke slotje.

Tja, soms gaan dingen mis. Blijkt. Voortaan kan je beter de shopsurvey voorzien iig.

Ik heb vroeger ook een mobo gekocht met CPU en de CPU, mobo en koeler in de winkel laten plaatsen. Thuis deed e het ook niet en moets ik dus na wat neptweaken terug. Zat die CPU een kwartslag verkeerd in de socket..... zonde van de reis en nogal dom. En toch gebeuren dit soort dingen.

aub geen flamewar hierachter. :*

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op Friday 16 March 2001 21:09 schreef krotenfreter het volgende:
Ja clone fox,
naar aanleiding van jou topic wou ik ook maar FF wat schrijven.................;)

Ik had ook eens een nieuw mobo gekocht bij alternate. Op het eerste gezicht leek alles ok. Todat ik thuis kwam en bleek dat het mobo het niet deed.....(Abit vt4x) Ik terug, ja meneer, ze zouden hem innemen en hem doorzoeken op fouten. Dus ik zeg, jullie houden hem helemall geen 3 dagen hier jullie geven mij gewoon een nieuwe!!>:) en toen kwam het gezeik, ja dit ja dat leverancier dit importeur dit taiwan dat etc.
Dus ik zeg ja krijg de klere, je test het nu maar en ik ga gewoon met een nieuw mobo naar huis. dus niet (volgens die kerel) dus ik heb hem FF helemaal lam geluld en toen moest die me wel een nieuwe geven......:) (of ik zou de consumentenbond bellen) (had ik ook echt gedaan maar niet heus;) )

Wat ik hier mee zeggen wil is het volgende, je moet niks in hun zelf ( die verkopers dus)
laten opkomen, maar duidelijk zijn. Dus mobo kapot wil nu een nieuwe of geld terug. 3 dagen innemen tegen 119,- (nee, niet doen nu testen NU een nieuwe en desnoods wel 3 dagen maar dan geen 119,- betalen) JIJ koopt dat mobo daar en het is HUN verantwoording dat ie kapot is want er zit IMMERS GARANTIE op. Dus je hebt recht op een nieuwe. PUNT UIT.

Enanders net zolang lam zeiken todat ze wel een nieuwe moeten geven>:)

MVG Jeroen alias krotenfreter

graag reactie van Foxclone
Ik probeer dit weer recht te breien. Ik gooi daarom de nieuwe topic dicht ndat deze eruit gequotte is

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ehhh... kan erger. dit is mijn 4e athlon bord.

1. a7v > %^#$^@% niet stabiel te krijgen
2. kt7 > prima werken, totdat ik beetje met golden orb/potlood ging kutten. bord was krom f zo, en bij het terug zetten deed ie niet veel meer.
3. werkte perfect! 100% stabiel. totdat ik er een usb stuur aan hing. usb kapte er steeds mee.
4. niewe KT7 nogsteeds usb problems. isdn kaart eruit, en hoppa! 100% werken EINDELIJK

isdn nu in 2e systeem hangen met winroute...

het duurt ffe, maar dan heb je wel een kick systeem (lees hieronder) :)

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 21:18 schreef weareborg het volgende:
ehhh... kan erger. dit is mijn 4e athlon bord.

1. a7v > %^#$^@% niet stabiel te krijgen
2. kt7 > prima werken, totdat ik beetje met golden orb/potlood ging kutten. bord was krom f zo, en bij het terug zetten deed ie niet veel meer.
3. werkte perfect! 100% stabiel. totdat ik er een usb stuur aan hing. usb kapte er steeds mee.
4. niewe KT7 nogsteeds usb problems. isdn kaart eruit, en hoppa! 100% werken EINDELIJK

isdn nu in 2e systeem hangen met winroute...

het duurt ffe, maar dan heb je wel een kick systeem (lees hieronder) :)
En nog steeds intel afzeiken.. >:) Jaja off-topic

Verwijderd

Je bent zelf ook een beetje heel dom bezig!

• Foxclone
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Topicstarter
Ik heb net gebeld en het ziet ernaar uit dat het wat moeilijk ligt, ik had het eerste mobo terug gebracht met een irq adresseringsfout geen testen gewoon ruilen en klaar TOPPERTJE goede service. Nu bel ik op met een mobo die het HELEMAAL niet doet en nu gaan ze praten over test hier test daar... zoals "Krotenvreter" al aanhaalde. Ik ben benieuwd wat me te w88 staat maarik hoop dat als ik thuis kom hier kan vertellen dat het allemaal goed is gekomen :) Ik contact je straks ff op icq "Krotenvreter" anders word dit topic gesloten :(.

nVENTIV

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55
Nou ik heb ook zo'n ervaring gehad, maar dan wel een goeie.
Ik had bij de Fascom in utrecht alle losse onderdelen besteld voor een systeem. Dat was op zaterdag. Nou, ikke systeem in elkaar zetten. Doet het niet, volgens het moederbord (MSI) was het de processor.
Nou heb ik 3 dagen gewacht (ze zijn maandag dicht) en dinsdag dus daarheen gegaan met moederbord en processor en ze hebben em meteen getest en de processor vervangen. Dat is nou goeie service. Van mij krijgen ze een 10!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Dit is gewoon pech hebben..

Daar heeft Alternate niet veel mee te doen..

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Ik heb mijn nieuwe bak ook bij Alternate gehaald (op de website staat wel alles inclusief BTW) en ik dacht eerst dat ik ook iets kapots had gekregen (geheugen). Maar toen ik eerst geheugen van mijn oude bak in de nieuwe had gedaan, en geheugen van de nieuwe in de oude, en toen weer had omgewisseld, deed alles het. Statische electriciteit heet dat ;). Alternate was heel vriendelijk aan de telefoon, de levertijd en prijs was ook prima, en het systeem draait nu al een maand als een zonnetje!
Ik denk dat je gewoon pech hebt of twee linkerhanden, en dat je dan beter 100 piek voor inbouwen kunt neertellen dan zelf maar wat aan te kloten...

Verwijderd

Hoezo is een A7V133 incompatible met een V7700? Ik heb hem hiero toch echt goed werken.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:44
Alternate is gewoon een kutzaak, het is gelukkig niet verrijden. Maar het is niks, het is op de service afdeling drukker dan in de winkel zelf. Kennis moest 1,5 maand wachten op een nieuwe Tnt 2 omdat tie kapot was, toen ging tie maar eens in de winkel lopen schreeuwen ipv op de service afdeling en toen kreeg tie op eens een geforce mee, zonder bij bijbetalen. Dus het kan wel als je maar wil!!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
Op Friday 16 March 2001 20:26 schreef Foxclone het volgende:
Woensdag kom ik daar voor een nieuw mobo en cpu ff op pricewatch rondgekeken en in Ridderkerk zat de goedkoopste in woon in Den Bosch en in 45 minuten stond ik bij Alternate. Ik bestel een A7V133 en een TB 1000Mhz en krijg vervolgens te horen dat de prijs op tweakers niet klopt omdat de 19% btw er nog nietr bij zat... hoppa +/-200,- duurder ik naar huis met mijn nieuwe mobo en cpu :)
Ik vind het hele verhaal nogal vreemd. Ik zou altijd eerst even de toko zelf bellen om te kijken ofdat de prijs die jij van tweakers hebt wel klopt. De pricewatch is niets meer dan een gigantische database met prijzen die meestal door allerlei gebruikers zoveel mogelijk 'up to date' word gehouden. Derhalve zijn dit nooit OFFICIELE prijzen! (is ook een reden waarom ik niet veel waarde hecht aan de pricewatch)

Verder is het natuurlijk wel compleet je eigen schuld dat je zo gek bent om zover buiten je voordeur die spullen te gaan kopen. Wellicht had je beter gewoon bij je compu-winkel op de hoek je spullen kunnen gaan halen, ok je was misschien iets duurder uit maar who cares? Zeker zoals dit geval maar weer eens bewijst is service misschien nog wel belangrijker dan de prijs. Alternate kan er feitelijk ook niks aan doen dat jij toevallig 2 defecte mobo's meekrijgt, en dan ga jij lopen klagen dat het een slechte zaak is????

Verwijderd

Had ook zoiets gehad :r, wat spulletjes besteld omdat ik een computer wilde bouwen, na 2 weken nog niet ontvangen :(. Ik bellen "Er was een onderdeel niet,u was in gesprek", ik denk dan probeer je het de volgende dag toch nog even :?, 2 dagen later toch nog ontvangen :). Ik systeem in elkaar zetten, videokaart geeft maar 16 kleuren bij 640x480 :(, ik weer bellen "probeer een ander beeldscherm", ik een ander beeldscherm gekocht, deet ie het nog niet goed :(. Ik weer bellen "Wij testen de kaart wel voor u", na 2 weken weer antwoord "niks aan de hand, misschien verkeerd geinstalleerd, het testen kost u 19,-" ik balen :(, keek ik nog even in die brief, schijnt dat het op een hele andere configuratie was getest :(, wij weer bellen "kom even langs", ik 2 uur zoeken naar hun winkel :(, toen eindelijk gevonden, stond er een wachtrij van 15 mensen :(, na anderhalf uur werd ik geholpen (eindelijk):). Zeg ik dat het op twee beeldschermen getest is, zegt ie dat mijn mobo te slecht is voor die videokaart. :( Videokaart omgewisseld voor een PCI kaart, en die deed het gelukkig wel :). Gelukkig kreeg ik 30 gulden terug omdat het de PCI versie ervan :), maar GEEN schadevergoeding :(. Nu zit ik dus met 2 beeldschermen. Inmiddels heb ik die andere al op die van mijn vader gezet zodat hij ook weer een betere heeft.:)

• sharkzor
  • Laatst online: 30-08 10:36
hij bedoelde probeer het op een monitor van iemand anders, of een andere monitor die je misschien nog heb staan. niet koop een andere monitor, da's onzin. had je kunnen weten....

Verwijderd

Ik vind jullie allemaal een beete zeuren. Er is toch een shop revieuw voor ofzo, en misbruik dit forum niet voor deze onzinnige posts

• backupdevice
  • Laatst online: 21:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Je rijdt helemaal naar Ridderkerk om 100 gulden te besparen.:? Waarom koop je niet gewoon in Den Bosch je spullen????

Voor die paar centen, ik kan natuurlijk niet in je knip kijken.

Dit is voor mij de reden om gewoon bij mij in de buurt iets te halen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Misschien even wat anders: ik heb UITSLUITEN POSITIEVE ERVARINGEN MET ALTERNATE. Ja ja, het kan nog. Het duurt soms alleen wat lang voordat je wordt geholpen in de showroom wegens de enorme drukte, maar dat kan overal gebeuren.

Als je weet wat je doet en de juiste spullen bestelt, is er niets aan de hand. Ik heb er al meerder PC's en servers en vele onderdelen vandaan gehaald. Dus: het kan ook anders, dat wou ik toch ff posten ;).

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
Op Saturday 17 March 2001 17:47 schreef Blue_White_Army het volgende:
Je rijdt helemaal naar Ridderkerk om 100 gulden te besparen.:? Waarom koop je niet gewoon in Den Bosch je spullen????

Voor die paar centen, ik kan natuurlijk niet in je knip kijken.

Dit is voor mij de reden om gewoon bij mij in de buurt iets te halen.
Ik hoor een echo.......:o

Verwijderd

Denk dat je niet zo'n ophef moet maken over je eigen stommiteiten. Je laat je steeds iets op de mouw spelden en gaat blazen als blijkt dat het niet werkt.
Voor compabiliteitsproblemen ben je zelf verantwoordelijk.
Goedkoop is en blijft duurkoop.

Foxclone, ik kom ook uit Den Bosch en hier zitten geen goede computerzaken behalve Memo en dat is een kutzaak eerste klas.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

een maat van mij had er een matrox marvell of Miro huppeldepup videobewerkings kaar gekocht,doet verder niet ter zaken maar deze,ja raad het al deed het niet.
Terug met dat ding en ja werd getest en moest worden op gestuurd,duurde een week of 2
2 weken later...??????oohhh licht nog op de plank als hij er volgende week niet is krijgt u wel een nieuwe.........
de volgen de week ...nee niets binnen of op in het magazijn...volgende week...nee nog niets sorry......
Nu is mijn maat niet ZO dom dus hij belde even later onder een andere naam en...jawel je raad het al ,ze hadden hem in huis.
Hij naar ridderkerk en daar kreeg hij weer te
horen dat ze niets hadden...toen maar een hoop stennis en toen he kijk een s wat er werd gevonden......z`n kaart,kortom als je er betaald hebt kan je in de stront zakken daar....wie ben je dan helemaal "klantje"!

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
hmm net een monitor besteld...
sony g400 best wel goedkoop voor 1379 incl btw. ergens ander toch al gauw 1600 of meer..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Bulldog
  • Niet online
Dit kun je beter hier kwijt: http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.