[htaccess] Server ip is leeg, hoe geef ik access?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 22:03
Ik heb het volgende:
Ik heb een map met bestanden en deze mogen alleen door de server zelf worden geopend dmv readfile(). door niemand anders. tevens moeten gebruikers hier wel bestanden in kunnen uploaden.

Ik gebruik hiervoor een .htaccess bestand met het volgende:
order deny,allow
allow from ip 127.0.0.1
allow from ip localhost
deny from all

Nu had ik gehoopt dat dit zou werken maar helaas, het wordt geblokkeerd.
Ik heb ook een cronjob de ip laten mailen van de server maar deze was leeg. Hij spreekt het bestand dus aan zonder ip adres.

Heeft iemand enig idee hoe ik TOCH de server toegang kan geven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niks met PHP te maken, dus dat sloop ik even uit je titel. En je probleem heeft ook niks met programmeren te maken, dus verplaats ik je topic meteen ook even. Waar hoort mijn topic? staat er niet voor niets. ;)

PRG>>WSS

Inhoudelijk: volgens mij kom je al weg met een deny from all zonder verder uitzonderingen te maken voor je lokale server. Je doet namelijk helemaal geen HTTP-request met readfile, je blijft gewoon binnen het bestandssysteem. Waar je dus voor moet zorgen is dat je Apache-user rechten heeft om in die map te lezen en schrijven, dus waarschijnlijk door te chmodden naar 777. Als die map verder in je webroot staat inderdaad wel even die .htaccess met een deny from all erin zetten. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Kun je niet gewoon een map buiten je webroot gebruiken?