Conversion component - HDMI werkt niet op Marantz SR6005

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
De volgende situatie doet zich voor. Een Marantz SR6005 versterker fungeert als schakelstation voor
een aantal bronnen. Bronnen zijn; een Bluray speler (HDMI), een mediaspeler (HDMI), een WII (Component) en mediaspeler2 (Component). De WII en mediaspeler2 zijn aangesloten
op RCA-2 en RCA-3 op de Marantz versterker. Vanuit de Marantz versterker (Monitor Output) gaat er 1 HDMI kabel naar een SAMSUNG UE46C9000.

De bronnen WII en Mediaspeler 2 die middels component op de versterker zijn aangesloten geven geen beeld. Volgens pagina 14 van de Marantz handleiding moet er Video Conversie plaatsvinden. Conversie van component naar HDMI werkt niet, conversie van CVBS (enkel RCA) werkt wel!

De handleiding geeft verschillende opties aan als conversion on/off en i/p scaler on/off. Deze doen helaas niet het gewenste resultaat geven. De bronnen WII en mediaspeler zijn gecontroleerd op juiste werking over component. Een TV rechtstreeks aansluiten op deze twee bronnen werkt prima. Ook heb ik geprobeerd de bronnen het type video-output te wijzigen van ypbpr naar rgb en andersom. Output resolutions van de bronnen (576, 720 en 1080) wijzigen helpt ook niet. Input sources toewijzingen in de Marantz versterker doet ook niets.

Zie ik iets over het hoofd want volgens de handleiding en beschrijvingen op diverse website doet de Marantz versterker conversie van component naar HDMI.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hairm001/Conversie.png

[ Voor 2% gewijzigd door Friedchicken op 14-03-2011 11:30 . Reden: Image added ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

offtopic:
C9000? Tijd voor een foto in het 'show je cinema' topic!

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Dit past beter in Audio en HiFi dan in LCD, Plasma & Projectie aangezien het issue rond de Marantz ligt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Friedchicken
FeaR1986 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:31:
Dit past beter in Audio en HiFi dan in LCD, Plasma & Projectie aangezien het issue rond de Marantz ligt.
Okay, helder. Bedankt voor Topic aanpassing. Was aan het stoeien met het aantal beschikbare karakters.

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01 12:24
Ik heb zelf een SR6005, als ik hier in huis een bron met component kan vinden zal ik hem eens aansluiten. Weet alleen niet of we die 1 hebben.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Naast jouw mooie plaatje staat dit in de manual:
NOTE
• HDMI signals cannot be converted into analog signals.
• When a non-standard video signal from a game machine or some other source is input, the video
conversion function might not operate.
• Component video input signals cannot be converted into Video format.
• A menu is output via the HDMI connector or component video connector.

Punt 2 lijkt me van toepassing?

• Friedchicken
Het genoemde "Video format" is mijn inziens een CVBS signaal. Dat wil zeggen dat er geen downscaling plaatsvindt van Component naar enkelvoudig RCA (lees CVBS).

Dat kan je ook terugzien in de afbeelding uit mijn openingspost.

[ Voor 17% gewijzigd door Friedchicken op 14-03-2011 20:37 ]

• centr1no
Sorry. Dikke vingers.
Ik bedoelde punt 2.
Zoals ook pagina 53:
• When a non-standard video signal from a game machine or some other
source is input, the video conversion function might not operate. In this
case set “Video Convert” to “OFF”.
• When “Video Convert” is set to “OFF”, the video conversion function
does not work. In this case, connect this unit and TV with the same type
of cable.

• Friedchicken
Okay, misschien wil ik wel heel graag dat het gaat werken maar het volgende heb ik ook getest en dat gaf geen resultaat.

Een Humax IHDR-5050C via component aangesloten en de verschillende V-Format resoluties geprobeerd op 576i, 720p en 1080i. Het lijkt me dat een Humax decoder een degelijk videoformaat heeft? Ik ga verder googlen...

• centr1no
Heb je al eens geprobeerd alleen een component aan te sluiten en voor de rest alle inputkabels er uit?

• Friedchicken
centr1no schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:44:
Heb je al eens geprobeerd alleen een component aan te sluiten en voor de rest alle inputkabels er uit?
Ik had al gedacht aan handshake problemen e.d., dus had al firmware van TV geupdate en andere HDMI bronnen verwijderd. Dat gaf ook niet het gewenste resultaat. Ook heb ik HDMI-CEC op randapparatuur uitgezet.

Weet er iemand iets van firmware-updates voor deze Marantz versterker? Ik heb de Blu-Ray wel kunnen voorzien van een update, waardoor deze nu 3D kan weergeven, maar dat terzijde.

Opvragen van actieve firmware door middel van een toetsencombinatie op de versterker zelf:
Druk langer dan drie seconden de toetsen "Pure Direct", "7.1CH INPUT" and "M-DAX" in.

[ Voor 29% gewijzigd door Friedchicken op 15-03-2011 19:38 ]

Pagina: 1