P8H67-m Pro Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 14:40
Beste Tweakers,

Nu is dit misschien een vraag die ongetwijfeld al eens is gevraagd, maar ik kon het nergens vinden.
Ik heb een computer besteld met een i5 2500k op een P8H67-m Pro moederbord.
Hierop heb ik een 2x 2 GB ValueRam van Kingston laten zetten.
Ik heb mijn PC nog niet binnen, maar ik weet wel dat ik " later" extra geheugen wil toevoegen.
En ik dacht zelf aan een GB kit. ( 2x 4 GB van Geil of zo)
De vraag is dus, Kan dat?

En niet welke ik moet kopen, maar is het mogelijk om een GB + 2x4 GB te gebruiken? En werkt dit goed, of elkaar tegen?

ik weet na research dat het sowieso DDR3 1333/1066 Memory moet wezen, maar graag hoor ik van iemand die met ervaring ( mag ander bord en chip zijn, ofcourse) weet of dat werk of niet.

Bedankt,

Rik

Ja ik heb de Ram FaQ gevonden :*) FaQ

[ Voor 7% gewijzigd door Artilux op 14-03-2011 11:18 ]

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44
Overigens, geheugen werkt in 99.9% van de gevallen probleemloos op elk moederbord, maar GEIL geheugen (black dragon 1333mhz) 2x4GB werkt hier probleemloos op de P8H67M.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
@fonsoy, Thanks voor de reactie. En ik was mij op de hoogte zolang je maar de juiste kaarten er in ramt het wel werkt. ( ddr ddrII ddr3 etc) Maar zou het problemen veroorzaken als ik Ram kaarten van verschillende grote er in prop? dus 2x2GB van Kingston + 2x 4GB van Geil Black Dragon?

BTW, je stukje met Maar GEIL geheugen werkt hier probleemloos was even vaag, ik neem aan dat het werkt? :P

Groetuh! ( Die je altijd automatisch doet, maar toch)

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Ten eerste zou ik geheugen bijprikken dat op de QVL van je moederbord staat (zie google). Ten tweede is het handig dat beide setjes geheugen op dezelfde snelheid lopen en dezelfde cas latentie hebben. Die moet namelijk voor alle dimms gelijk zijn. Ook de benodigde spanning zou ik gelijkstellen. Met die dingen in je achterhoofd heb je de meeste kans dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
jaapsander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:08:
Ten eerste zou ik geheugen bijprikken dat op de QVL van je moederbord staat (zie google). Ten tweede is het handig dat beide setjes geheugen op dezelfde snelheid lopen en dezelfde cas latentie hebben. Die moet namelijk voor alle dimms gelijk zijn. Ook de benodigde spanning zou ik gelijkstellen. Met die dingen in je achterhoofd heb je de meeste kans dat het gaat werken.
Sorry Jaap,
Maar dit wordt mij iets te vaag.
Bij de site van asus staat niks over werkende memory voor dit moederbord.
Ik heb gekeken bij de p8h67-m en hier vind ik een waslijst met spullen die optimaal moeten werken, van GPU tot toetsenbord, maar niks over geheugen...

En het verhaal van ten tweede wordt me echt te veel... Excuses :P

QVL betekent?

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
QVL betekent?
Qualified Vendor List. Op de site van Asus bij je moederbord (normaal gesproken) te vinden onder Memory/Device Support.
Hierop heb ik een 2x 2 GB ValueRam van Kingston laten zetten. Ik heb mijn PC nog niet binnen, maar ik weet wel dat ik " later" extra geheugen wil toevoegen. En ik dacht zelf aan een GB kit. ( 2x 4 GB van Geil of zo)
Kan, maar net zo makkelijk om er dan weer ValueRam bij te zetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Nielson schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:05:
[...]
Qualified Vendor List. Op de site van Asus bij je moederbord (normaal gesproken) te vinden onder Memory/Device Support.
[...]
Kan, maar net zo makkelijk om er dan weer ValueRam bij te zetten toch?
Thanks voor de reactie,

Umm Jah kan net zo makkelijk, maar als ik voor bijvoorbeeld een 8GB kit ga ( dus bij mijn 4GB) zou ik dat wel willen van een "betere" producent.. Dit lijkt mij better/sneller... of is dat niet het geval?

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Artilux schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:55:
Umm Jah kan net zo makkelijk, maar als ik voor bijvoorbeeld een 8GB kit ga ( dus bij mijn 4GB) zou ik dat wel willen van een "betere" producent.. Dit lijkt mij better/sneller... of is dat niet het geval?
Het langzaamste geheugen is bepalend, dus heeft geen nut om er sneller geheugen naast te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 14-03-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Dus dan is het beter om er 8 GB in te zetten IPV die 4gig... aangezien het dan 8 GB ipv 12 is maar wel snel...

En is dat snellere echt merkbaar of?

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:51
Je kunt het beste geheugen erbij zetten met dezelfde clock rating. Dus een gelijk aantal Mhz'en.
En dat het op hetzelfde voltage draait.

Dat is niet "verplicht" het moederbord past zich wel aan, maar het is "het beste".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Dat snellere is over het algemeen minder merkbaar dan wanneer je meer geheugen hebt. Maar het verschil tussen 8 GB en 12 GB zal ook niet echt merkbaar zijn (behalve in zeer specifieke applicaties). Kortom kun je het beste gewoon 1333 MHz geheugen van 1.5 volt en een cas latentie van 9 pakken. Kingston valueram is prima spul en gewoon een A-merk.
Artilux schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:55:
[...]
Thanks voor de reactie,

Geheugen van fabrikant A (1333 MHz cas 9) is net zo snel als van fabrikant B (1333 MHz cas 9). Wanneer je een A-merk pakt zoals kingston dat compatibel is met de QVL van je moederbord zit je altijd goed. Wanneer je inderdaad later op gaat waarderen door er sneller geheugen bij te plaatsen, gaat al het geheugen lopen op de snelheid van de traagste modules. Kortom kun je er later ook beter valueram van 1333 MHz bijzetten.

[ Voor 52% gewijzigd door jaapsander op 14-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
jaapsander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:35:
Dat snellere is over het algemeen minder merkbaar dan wanneer je meer geheugen hebt. Maar het verschil tussen 8 GB en 12 GB zal ook niet echt merkbaar zijn (behalve in zeer specifieke applicaties). Kortom kun je het beste gewoon 1333 MHz geheugen van 1.5 volt en een cas latentie van 9 pakken. Kingston valueram is prima spul en gewoon een A-merk.

[...]

Geheugen van fabrikant A (1333 MHz cas 9) is net zo snel als van fabrikant B (1333 MHz cas 9). Wanneer je een A-merk pakt zoals kingston dat compatibel is met de QVL van je moederbord zit je altijd goed. Wanneer je inderdaad later op gaat waarderen door er sneller geheugen bij te plaatsen, gaat al het geheugen lopen op de snelheid van de traagste modules. Kortom kun je er later ook beter valueram van 1333 MHz bijzetten.
Compact alles wat ik moet weten! ik prop er later waarschijnlijk wel gewoon nog een 2x2 gb setje van kingston in ;) Thanks

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:51
Ik weet niet wat je wilt gaan doen met je bakkie, maar 4 gb is meestal wel genoeg. Tenzij je ramdrives of databases gaat bufferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
'T wordt een gaming unit... Soft Core :P zal maar zegge :P Niks speciaals,
Maar extra Sap is altijd fijn ^^

Antfarmer

Pagina: 1