[windows 7 x64] snelkoppeling naar uitzetten hardware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een PC met Windows 7 x64 (pro). Hier zit een bluetooth dongle in, voor de telefoon. Ik wil deze snel aan en uit kunnen zetten (soms vind ik buren en voorbijgangers). Laptops hebben vaak een schakelaar die wlan etc uitzet. Ik wil zoiets als software snelkoppeling (dus 1 klink), en niet via device manager, en dan disable.

Ik kan niet vinden of zoiets mogelijk is, daarom de vraag hier. Kan dit en hoe?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Die is vrij simpel. Als je naar "Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center" gaat en dan links kiest voor "Change Adapter Settings" dan heb je een overzicht van je netwerkkaarten.

Klik met je rechtermuisknop op de Bluetooth adapter, en kies "Create Shortcut". Dan wordt er gevraagd of deze op je Desktop geplaatst moet worden, kies "Yes', en daarna kan je direkt op je Desktop met je rechtermuisknop op de shortcut klikken en kiezen voor "Disable."

Het zijn dan nog steeds 2 klikken, echter, is dat ook nog een probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 14-03-2011 07:54 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
c70070540 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:53:
Die is vrij simpel. Als je naar "Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center" gaat en dan links kiest voor "Change Adapter Settings" dan heb je een overzicht van je netwerkkaarten.

Klik met je rechtermuisknop op de Bluetooth adapter, en kies "Create Shortcut". Dan wordt er gevraagd of deze op je Desktop geplaatst moet worden, kies "Yes', en daarna kan je direkt op je Desktop met je rechtermuisknop op de shortcut klikken en kiezen voor "Disable."

Het zijn dan nog steeds 2 klikken, echter, is dat ook nog een probleem?
Een beetje ;) Zo ver was ik al eens (maar dan met een wlan). Ik realiseer me nu pas dat bluetooth ook als netwerk gezien wordt.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Dan moet je opzoeken in de registry welk bitje omgezet wordt, en dan een snelkoppeling maken die een registry entry wijzigd. Maar dan moet je dubbelklikken en bevestigen dat je een registry wijziging wilt doen. Dat is altijd nog 1 klik meer :)

Dus of 1 icoon dubbelklikken of rechtermuisknop enable/disable... Ik zie het verschil niet zo :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je gebruikt Netsh in een scriptje en zet daarmee je gewenste NIC op disabled.
Of Devcon als je de hele BT adapter wil disablen.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 14-03-2011 08:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Het vanzelf zoeken uitzetten misschien?
Pagina: 1