Toon posts:

een gewone tv als monitor voor je laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik zit al een tijdje met een vraag. In hoeverre kan je een gewone TV als monitor voor je laptop gebruiken? Natuurlijk kan je hem erop aansluiten maar qua prestaties en dergelijke heb ik geen verstand van.
Ik heb de Asus N53sv-sz016v laptop.

alvast bedankt voor de hulp.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12 20:48
Als je het geheel via een analoge aansluiting aansluit (VGA, composiet, S-Video, component) dan kan het wel maar is de kans zeer groot dat de analoge "beeldverbetering" van je TV er alsnog overheen gaat. Het resultaat is dat de tekst niet echt scherp meer is. Als je echter een digitale verbinding pakt (HDMI, DVI, DisplayPort) dan moet het scherm er gewoon scherp uitzien. Ik doe dit ook wel eens met mijn PC en de LCD TV hier in de huiskamer. Dit is, ondanks de "lage" resolutie in verhouding tot het schermoppervlak, nog goed te doen zolang ik de DVI of HDMI aansluiting gebruik.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:08

yzx

Ik sluit mijn laptop soms aan op de TV om film te kijken of gewoon wat te msnen enzo.
Maar ik moet geen games proberen te spelen.

Zelf heb ik ook een Asus laptop, zit onboard Radeon x1200 mobile in :P ben blij mee want heb HDMI uitgang

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
@ Xudonax
Ik bedoel meer echt die tv standaard als monitor te gebruiken. Ik heb ook HDMI aansluiting maar is het dan beter om gewoon echt een pc monitor te kopen? ik game namelijk ook wel regelmatig.
Met de vooruitzichten volgend jaar op kamer zit ik er aan te denken om dus nu al men monitor te kopen gewoon omdat het kan, ik had al veel gekeken naar pc monitor/tv combi maar ik weet ook niet wat daarvan dan de kwaliteit is als je tv kijkt.

• Xudonax
Echt vast durf ik niet te zeggen. Ik heb wel een combi nu staan (een Samsung SyncMaster T200HD) en dat ziet er voor zowel TV als PC erg netjes uit. Verschil is wel dat ik er voor de TV een stuk verder af zit dan voor PC. Daarnaast is de kwaliteit meestal best aardig. Bijvoorbeeld bij de Samsung zit er een extra input waaraan een DVB tuner hangt (officieël een DVB-T tuner, maar hier doet het ook DVB-C...).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had ook een samsung syncmaster op mijn lijstje staan maar ik kreeg een goede mooie tv voorgeschoteld voor weinig geld dus ik dacht ik vraag het even. Alles wat je verteld over DVD-T Tunes enzo zegt me echt niks:P maar ik denk dat ik dan maar gewoon voor een pc/tv combi ga:)
bedankt voor je hulp in ieder geval

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44
Op kamers is echt wel ideaal om juist een TV en je laptop + monitor te hebben als je laptop scherm te klein is.
Heb je iedergeval niet keuze TV of Computer.
Maar gewoon beide in veel gevallen komt dit toch goed uit.

• Xudonax
Het is vrij simpel (en zeker waard om op te letten). DVB is de algemene standaard om digitale TV over de kabel, door de lucht (Digitenne) of vanaf een sateliet te sturen. Iedere manier van verzenden heeft een eigen "substandaard", namelijk DVB-C voor de kabel (voor Ziggo, UPC, Caiway etc), DVB-T voor door de lucht (terrestieel, voor Digitenne) en DVB-S voor de sateliet (CanalDigitaal?). Je zult dus even moeten opletten of je TV een DVB-C tuner heeft, anders kun je alsnog geen TV kijken.

Let daarnaast op dat je voor vrijwel alle kabelproviders (met uitzondering van Caiway op sommige plekken) een smartcard nodig hebt, inclusief een CI/CI+ kaart om die smartcard in te steken.

Verwijderd

Topicstarter
@ joostje
True maar dat word zo duur :P want ik wil natuurlijk wel een full-HD monitor omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
@xudonax
Ja dat is zeker wel handig! bedankt. maar ik neem aan dat een tv dat toch wel heeft:P

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zoveel vragen stel hoor,
maar als een tv tuner type: Analoog en DVB-T heeft kan je er niet zo een standaard kabel ingooien die iedereen in huis heeft?

• Xudonax
Jawel, maar dan heb je enkel de analoge zenders. DVB-T is wat digitenne doet.
Je zult dus geen Full HD zenders hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat die kabel die iedereen in huis heeft gewoon 'kabel' heet maar jij zegt hierboven dat je DVB-C nodig hebt voor kabel maar dat is echt de ziggo enzo.

Aangezien het voor mijn studenten kamer zal zijn koop ik denk maar gewoon een goedkoop tvtje zonder fratsen want ik ben toch niet van plan digitenne of iets dergelijks te nemen en neem er dan maar een aparte monitor bij:)

• Xudonax
Whoops :) Caiway doet momenteel enkel DVB-C, met een analoge tuner zal je inderdaad gewoon de standaard analoge zenders kunnen ontvangen. Enkel DVB-C tuners (en misschien DVB-S, dat weet ik echt niet) kunnen Full HD doen.

Met een analoge tuner zul je dus in ieder geval voorlopig gewoon kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
haha, nou in ieder geval bedankt Xudonax:)
Het gaat volgend jaar dus gewoon een goedkope 2de hands tv worden en dan apart een mooie full HD monitor!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-12 09:07
heb er voor mijn desktop gewoon mee kunnen gamen ed beste is dan wel met een externe muis en toetsenbord verder bij je instelling beeldscherm alleen op 2weergeven en dan gewoon je laptop dicht klappen dus eigenlijk gewoon als desktop xD

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:51

itarix

404 soul not found

Ik gebruik al een paar jaar standaard een tv als scherm voor me pc. HDMI kabeltje van de pc naar de tv (eventueel via dvi naar hdmi convertor) en gaan!

Volgens deze specificaties: http://www.komplett.ie/Ko...9H6339VL133Y/default.aspx

Heeft jouw laptop gewoon een hdmi uitgang.
In dat geval zal ik als ik jouw was gewoon een goedkope fullhd tv kopen en een hdmi kabeltje

dat verhaal over dbv-c dvb-t is leuk maar iedere tv heeft gewoon een analoge tuner waar je tv mee kan kijken. ( en een echte tweaker kijkt alleen maar films via zijn pc ;-) )

qua techniek is iedere tv wel goed genoeg als scherm. tenzij je heel veel waarde hecht aan kleur rechtheid enzo. Echter raad ik je wel aan om geen plasma scherm te nemen omdat deze kan inbranden en je bij pc gebruik vaak dezelfde schermen hebt.

Kijk naar: Fullhd, grote, prijs

Bijvoorbeeld: pricewatch: LG 32LD350

Zelf heb ik een el cheapo techwood 46" en het enige wat ik mis is 3d weergave (waar ik niet zoveel waarde aan hecht)

Verwijderd

Topicstarter
@Itarix

wat Joostje zei daar heeft hij een punt. Het is wel fijn om apart een TV en monitor te hebben. Daarom ga ik gewoon een goedkope 2de hands tv kopen en dan gewoon een full HD monitor echt voor pc, want het is waarschijnlijk niet voor niets dat er nog een verschil is tussen TV's en pc monitoren. Ook hoef ik niet zo een asociaal groot ding hoor, 23 inch is voldoende!
Pagina: 1