Is het mogelijk om in Windows Server 2008 R2 twee netwerkkaarten te gebruiken, waarvan één specifiek voor LAN en de ander specifiek voor WAN? Ik heb namelijk vrij veel verkeer over WAN gedurende de dag en ik zou dat graag gescheiden houden van LAN. Voornamelijk voor media streaming binnen mijn LAN is dit belangrijk (1080p wil nogal wat eisen van je netwerk). En aangezien ik toch nog een gigabit PCI kaartje heb liggen zou ik het graag zo inrichten. Daarnaast is het beveiligingstechnisch ook wat beter te managen, dus waarom niet dacht ik.
Alleen hoe kan/moet ik zoiets aanpakken? Het systeem zit via een 8-poorts gigabit hub verbonden aan het netwerk. Deze hub zit op diens beurt weer verbonden aan de WAN-poort van mijn router.
De makkelijkste manier is natuurlijk om een rechtstreeks een kabel te trekken van een LAN-poort in mijn router naar één van de NICs, maar dat is geen optie: ik kan geen extra kabels meer trekken naar boven, waar het systeem (en de hub) staan. Zodoende moet ik dus eigenlijk iets anders verzinnen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alleen hoe kan/moet ik zoiets aanpakken? Het systeem zit via een 8-poorts gigabit hub verbonden aan het netwerk. Deze hub zit op diens beurt weer verbonden aan de WAN-poort van mijn router.
De makkelijkste manier is natuurlijk om een rechtstreeks een kabel te trekken van een LAN-poort in mijn router naar één van de NICs, maar dat is geen optie: ik kan geen extra kabels meer trekken naar boven, waar het systeem (en de hub) staan. Zodoende moet ik dus eigenlijk iets anders verzinnen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Zinu op 13-03-2011 21:39 ]