Xbox 360 traag met downloaden van Live netwerk

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Hallo,

Ik heb sinds kort een Xbox360 en die heb ik nu via aan normale UTP kabel aangesloten op mijn netwerk.

Het valt me op dat het downloaden van demo's en games op de Live Marketplace onzettend traag is.
Een demo van 500MB duurt gewoon 10 minuten.

Ik heb een internetabbo van Ziggo van 120Mbit en op mijn pc haal ik in die 10 minuten bijna 2 complete DVD's binnen.

Achter het Ziggo modem hangt een D-Link DIR655 router en daar is bekabeld mijn PC en mijn Xbox op aangesloten. Tevens hangt er een laptop draadloos aan. Die laptop download nog sneller draadloos dan die Xbox bedraad!?

Op de XBox zelf heb ik niets ingesteld, die krijgt netjes een IP-adres van mijn router (192.168.0.199) met het bijbehorende gatewayadres (192.168.0.1) van de D-Link.

Als ik inlog op mijn router dan zie ik ook staan dat ie dat IP-adres uitgedeeld heeft. Ik kan de Xbox echter niet pingen vanaf de pagina van mijn router en ook niet van uit een commandprompt?!

Ik heb geen idee of daar wellicht iets mis mee is?

Met google kom ik geen steek verder, behalve dat je voor Xbox Live een aantal poorten open moet zetten als het niet werkt. Live werkt dus wel gewoon, maar om het zeker te weten heb ik die poorten nog open gezet om even te testen maar dat lost zoals verwacht niets op.

Ik hoop dat iemand hier mij in de juiste richting kan helpen, want ik geloof eik niet zo dat dat Live netwerk zoooo traag is als nu?

Bedankt alvast :)

=edit=
Ik heb nog even getest om op de Xbox360 handmatig een IP-adres in te geven met het juiste subnet en router, maar ook dan kan ik hem niet pingen vanaf mijn pc en rechtstreeks vanaf de router.

Wel kan ik met de mediaplayer bestanden van mijn pc afspelen op mijn xbox en Live werkt ook, dus de verbinding zou gewoon goed moeten zijn lijkt me.

Blijft alleen de vraag waarom het zo traag is.
Ik heb op verschillende tijdstippen getest, maar het blijft traag of het nou 's morgens, 's middags of 's nachts is, het maakt allemaal niks uit!?

Dat ding kan toch gewoon 100Mbit aan of ben ik nou gek?! :F

[ Voor 17% gewijzigd door vosss op 13-03-2011 21:07 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Houd je er ook rekening mee dat niet alleen jouw apparatuur invloed heeft?
Het kan heel goed dat Microsoft aan hun kant een snelheidslimiet hebben ingesteld voor het downloaden van content van hun servers.
Of dat het via een onderzeese lijn moet, waarop niet al te gek veel bandbreedte over is?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• vosss
Dat is dus een beetje het hele probleem. Ik had echt verwacht dat het een leuke feature zou zijn heel dat games on demand gebeuren, maar met deze snelheid ben ik sneller om hier het dorp in te lopen, sigaretten te halen op weg naar de Musicstore, een babbeltje met de verkoper te maken, een game uit te zoeken, op mn dooie gemak terug naar huis sloffen en dan heb ik voor hetzelfde geld nog een doosje met boekje erbij ook!

Zijn er wellicht andere mensen met een snelle internetverbinding die er ook een Xbox 360 aan hebben hangen en iets kunnen vertellen hoe snel het downloaden van games en demo's bij hen gaat?

Als dit gewoon is zo snel als dat dat Live netwerk is dan valt het me zeer zeer tegen. :'(

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb hier ook Ziggo ;) 60Mbit geloof ik (of iets in die richting, uTorrent trekt regematig 5MB/s+), en een Xbox 360 Slim 250GB.

Het hele idee achter het download gebeuren is dat er een aantal dingen gewoon niet op schijf uit komen (denk aan Deathspank) en dat je die dan kan downloaden, zodat het goedkoper is.
Ook expansions e.d. komen normaal niet op schijf uit en moeten worden gedownload.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb thuis 100Mb/s ftth en al gaat downloaden op de 360 niet tergend langzaam, trekt hij ook nooit de verbinding vol. Het kan zijn dat gratis demo's langzamer gaan dan updates of betaalde spellen. Probeer anders voor de zekerheid eens de 360 in de router in de poort van de PC te doen en andersom, als dat niks uitmaakt dan weet je eigenlijk nu wel dat het niet aan de router ligt.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• vosss
Net even als test Alan Wake gekocht, want voorheen eik alleen maar trials van spellen en gratis demo's gedownload.

Hij loopt nog altijd (om 21:40 gestart) en ik heb uitgerekend dattie met +/-600Kb/s aan het downloaden is.

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat dit gewoon de snelheid van hun netwerk is???
En dan betaal je er ook nog voor?!

Hoe snel is dat PS3 netwerk, want als ik daar wel gewoon games on demand mee kan binnenhalen met een fatsoenlijke snelheid van zeg minimaal 5MB/s ofzo (wat eigenlijk anno 2011 ook al gewoon retetraag is) dan mieter ik die X360 in de container en haal ik wel een PS3. :{
Pagina: 1