Hallo medetweakers,
Ooit zou dit een topic moeten worden met een soort van overzichtje. Echter is er nog véél te weinig informatie om een goede startpost te maken. Maar GoT zou GoT niet zijn als onze kennis niet gebundeld kon worden.
Over 2 weken krijgen mijn vriendin en ik ons huis opgeleverd. We hebben een kekke 3D televisie gekocht en HDMI 1.4 kabeltjes aangeschaft. Om gebruik te kunnen maken van de volledige resolutie (en dus niet 720p) is HDMI 1.4 vereist.
Vervolgens ben ik in mijn zoektocht op internet maar één mediaspeler tegengekomen die HDMI 1.4 ondersteunt. Ik hoop dat ik het topic later kan updaten met meer informatie, maar omdat ik maar één mediaspeler ben tegengekomen is dit topic meer een vraagstelling geworden dan een informatief punt. Het topic zal zo nu en dan dus wel geupdate worden naarmate er meer mediaspelers op de markt komen.
Hier een quote uit de review van Hardware.info, Hoofdstuk 'Conclusie'.
Bron: http://nl.hardware.info/r...live-hub-review-conclusie
Toevoegingen zijn ook méér dan welkom! (Bijvoorbeeld informatie over de chipsnelheid; de positieve en negatieve punten, mini-reviews etc).
Ooit zou dit een topic moeten worden met een soort van overzichtje. Echter is er nog véél te weinig informatie om een goede startpost te maken. Maar GoT zou GoT niet zijn als onze kennis niet gebundeld kon worden.
Over 2 weken krijgen mijn vriendin en ik ons huis opgeleverd. We hebben een kekke 3D televisie gekocht en HDMI 1.4 kabeltjes aangeschaft. Om gebruik te kunnen maken van de volledige resolutie (en dus niet 720p) is HDMI 1.4 vereist.
Vervolgens ben ik in mijn zoektocht op internet maar één mediaspeler tegengekomen die HDMI 1.4 ondersteunt. Ik hoop dat ik het topic later kan updaten met meer informatie, maar omdat ik maar één mediaspeler ben tegengekomen is dit topic meer een vraagstelling geworden dan een informatief punt. Het topic zal zo nu en dan dus wel geupdate worden naarmate er meer mediaspelers op de markt komen.
WD TV Live Hub
Deze mediaspeler heeft HDMI 1.4 en is van 'Western Digital' die we allen kennen van de harde schijven. Deze mediaspeler is uitgerust met HDMI 1.4 wat nodig is om 1080p 3D af te spelen. Ook is deze mediaspeler voorzien van een GBit poortje wat je nodig zult hebben om 1080p over het netwerk te streamen.Hier een quote uit de review van Hardware.info, Hoofdstuk 'Conclusie'.
Bron: http://nl.hardware.info/r...live-hub-review-conclusie
Hoewel deze speler een GBit aansluiting heeft, zit hier toch wel een kanttekening aan. Hier quote ik ook de review van Hardware.infoOp het Hardware.Info testlab zakt ons af en toe de moed in de schoenen wanneer wéér mediaspeler van wéér een ander merk wordt binnengedragen, die qua functies en menu geheel identiek is aan tientallen modellen die we al eerder aan een test onderwierpen. De recent geteste Boxee Box van D-Link en deze Western Digital TV Live Hub zijn in dat opzicht een verademing.
Deze beide producten hebben de nodige overeenkomsten, zoals een grafische interface, bovengemiddelde bestandscompatibiliteit en integratie van social media. Toch zijn naar onze mening de verschillen groter: de Live Hub heeft een ingebouwde harde schijf, de Boxee Box niet. Ook is de focus op online media bij de Boxee Box groter - en het aantal ondersteunde codecs en containers (inclusief DTS-HD MA) ook. Het product van D-Link is echter ook flink duurder, dankzij de krachtiger processor, RF-afstandsbediening en het bijzondere ontwerp. Gelukkig krijg je ook veel extra functies terug voor die hogere prijs. Kortom, de twee zijn naar onze mening niet echte concurrenten. De Boxee Box is interessant voor wie zelf alles wil instellen en misschien zelfs een eigen interface op de speler wil zetten. De Western Digital Live Hub is de ideale keuze voor wie een heel complete mediaspeler wenst, die vrijwel alles afspeelt, bijzonder gebruiksvriendelijk is en een uitstekende prijs/prestatieverhouding biedt.
Een Realtek gebaseerde speler als de AC Ryan Playon!HD of de Mede8er MED500X komt met een 3,5 inch 1TB schijf op ongeveer dezelfde prijs uit, maar de Western Digital is dan naar onze mening de betere keuze. Ook al lever je misschien een of twee zaken in, zoals torrent of nzb downloads, maar het gebruiksgemak en het design van de grafische mediabibliotheek compenseren dat. Bovendien is deze Sigma-gebaseerde speler nog altijd superieur qua netwerksnelheid aan de Realtek-gebaseerde modellen, al naderen die stapje voor stapje hetzelfde niveau. Afgezien van een paar kleinigheden is de Western Digital TV Live Hub de beste mediaspeler in zijn klasse van het moment - de kleinigheden weerhouden ons ervan een Gold Award te verlenen, maar Silver is zonder meer verdiend.
Hoewel de WD TV Live Hub over een ingebouwde harde schijf beschikt, zijn de netwerk streaming prestaties natuurlijk wel van belang. Het kopiëren van bestanden naar de speler gaat met 6-8 MB/s, ofwel de snelheid van een niet bijzonder vlotte Fast Ethernet-aansluiting. Streamen is dan handiger dan eerst kopiëren en dan kijken. Gelukkig laat de Sigma chipset ook in deze speler zien waarom Realtek nog altijd op de tweede plaats komt als het op deze discipline aankomt: alle testbestanden worden keurig vloeiend weergegeven, zelfs exemplaren die op papier de limieten van gangbare h.264-profielen overschrijden.

Opmerking
Weet jij nog mediaspelers die óók 1080p 3D kunnen weergeven? En dus een HDMI 1.4 aansluiting hebben? Of heb je een preview van een nog uit te komen mediaspeler die aan deze specificaties voldoet? Dan kunt u mij verwittigen via DM. Dan kan ik het topic aanvullen. Wil je zelf een stukje schrijven voor de Topicstart? Dat kan in ruil voor een eervolle vermelding!Toevoegingen zijn ook méér dan welkom! (Bijvoorbeeld informatie over de chipsnelheid; de positieve en negatieve punten, mini-reviews etc).