Ik zit met het volgende probleem. Ik ben bezig met een menu structuur waarbij een mouse over bepaalt welk blok verschijnt en welke er verdwijnen. Maar dit is met meer dan 20 blokken niet efficient. Mijn javascript actie ziet er als volgt uit:
Dus voor iedere:
Moet ik alle
aanpassen. Hoe moet ik dit aanpakken zodat mijn code niet onoverzichtelijk lang word?
Ik weet dat het met een loop kan, maar mijn javascript kennis gaat niet verder.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| $(".slide4").hover(function(){ // first close any other open panels $("#panel1").hide(); $("#panel2").hide(); $("#panel3").hide(); $("#panel5").hide(); $("#panel6").hide(); $("#panel7").hide(); // then open the selected panel $("#panel4").fadeIn("slow"); $(this).toggleClass("active"); return false; }); $(".slide5").hover(function(){ // first close any other open panels $("#panel1").hide(); $("#panel2").hide(); $("#panel3").hide(); $("#panel4").hide(); $("#panel6").hide(); $("#panel7").hide(); // then open the selected panel $("#panel5").fadeIn("slow"); $(this).toggleClass("active"); return false; }); |
Dus voor iedere:
JavaScript:
1
2
| $(".slide5").hover(function() |
Moet ik alle
JavaScript:
1
2
| $("#panelXX").hide(); |
aanpassen. Hoe moet ik dit aanpakken zodat mijn code niet onoverzichtelijk lang word?
Ik weet dat het met een loop kan, maar mijn javascript kennis gaat niet verder.