Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanvanvuuren
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 18:35
Hallo mensen,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om via een DVD/HDD-recorder een programma op te nemen en om dan naar een andere zender te kijken. Ik zat zelf aan een dual tuner te denken, maar bestaan deze ook in de CI+CAM-vorm.

P.S we hebben de 32PFL7605 nog niet maar ik wil deze binnenkort gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De tuner zit niet in je CAM, dat is slechts de decoder. Als je tv geen 2 tuners heeft (meestal niet), zul je een externe oplossing moeten zoeken. Die hoeft dan maar 1 tuner te hebben als je daarnaast de dvb-tuner gebruikt van je televisie (dus met CI+CAM).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanvanvuuren
Ik heb nog wel een digitale ontvanger liggen, is het daarmee dan mogelijk. Ik heb nog een vraagje want u zegt dat de CI+CAM module geen tuner is dus heb je die eigenlijk wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:02
daanvanvuuren schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:50:
..want u zegt dat de CI+CAM module geen tuner is dus heb je die eigenlijk wel nodig.
De tuner is er om een bepaalde zender te kunnen ontvangen. Echter zijn bij de meeste kabelboeren deze zenders encrypted, dus voordat je ze daadwerkelijk kunt bekijken heb je een CAM en smartcard nodig om deze te decrypten. Welke kabelprovider heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanvanvuuren
Ik zit bij caiway, het goedkoopste abonnement.(wel digitaal), ik dacht dat ik geen smartcard nodig had. Want in mijn huidige digitale ontvanger zit ook geen smartcard en ik ontvang wel alle zenders die ik nodig heb.