Hallo scripters/programmeurs van T.net,
Sinds kort zit ik met een Javascriptprobleem dat ik maar niet opgelost krijg. Op de site waar ik momenteel aan werk is een effect toegevoegd met behulp van het mootools javascript framework. Nu probeer ik met behulp van de Jquery javascript library een slideinpanel toe te voegen.
Als ik de Jquery slide toevoeg aan de code, dan breekt de code van het mootools-effect.
Ik weet dat beide frameworks gebruik maken van het $-teken en dat daar het probleem ligt. Ook weet ik dat ik gebruik kan maken van de functie jQuery.noConflict();
Dit heb ik dan ook geprobeerd. Helaas tot nu toe zonder positief resultaat. Ik weet zeker dat ik maar een kleine fout maak of iets over het hoofd zie. Ik hoop dat iemand even met me mee kan kijken.
In de header staan de volgende scripts gedefinieerd:
De code van de slide-in is als volgt:
Mijn vraag is natuurlijk: Hoe werkt de jQuery.noConflict(); op een juiste manier?
Alvast mijn hartelijke dank voor de hulp!
Rob
Sinds kort zit ik met een Javascriptprobleem dat ik maar niet opgelost krijg. Op de site waar ik momenteel aan werk is een effect toegevoegd met behulp van het mootools javascript framework. Nu probeer ik met behulp van de Jquery javascript library een slideinpanel toe te voegen.
Als ik de Jquery slide toevoeg aan de code, dan breekt de code van het mootools-effect.
Ik weet dat beide frameworks gebruik maken van het $-teken en dat daar het probleem ligt. Ook weet ik dat ik gebruik kan maken van de functie jQuery.noConflict();
Dit heb ik dan ook geprobeerd. Helaas tot nu toe zonder positief resultaat. Ik weet zeker dat ik maar een kleine fout maak of iets over het hoofd zie. Ik hoop dat iemand even met me mee kan kijken.
In de header staan de volgende scripts gedefinieerd:
HTML: header.inc
1
2
| <script src="jquery.js" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript" src="mootools.js"></script> |
De code van de slide-in is als volgt:
JavaScript: slide.js
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { var feed = $("#feedback"), img = feed.children("img"), formElems = feed.children("form, h2"); feed.css("display", "block").data("showing", false); formElems.hide(); img.click(function() { if(feed.data("showing") == true) { feed.data("showing", false) .animate({ marginLeft: "-300px", height: "120px", padding: "0" }); formElems.fadeOut("normal"); $(this).attr("src", "feedback.png").css("top", "0px"); } else { feed.data("showing", true) .animate({ marginLeft: "0", height: "280px", padding: "0px" }); formElems.fadeIn("normal"); $(this).attr("src", "hide.png").css("top", "50px"); } }) }); </script> |
Mijn vraag is natuurlijk: Hoe werkt de jQuery.noConflict(); op een juiste manier?
Alvast mijn hartelijke dank voor de hulp!
Rob
[ Voor 1% gewijzigd door RobTweaks op 13-03-2011 18:32 . Reden: Kleine wijziging in de code ]
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-