Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email alias / forward met domeinnaam en google tags

Pagina: 1
Acties:

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik zit eigenlijk met het volgende probleem;

Ik heb mijn eigen domeinnaam bij een bekende domeinnaam boer. Op dit moment staat de boel zo ingesteld dat de verschillende aliassen doorforwarden naar gmails. Voorbeeld:

kjast[at]domeinnaam.nl -> kjast[at]gmail.com

Dit gaat allemaal goed, en sinds google niet meer "sent on behalf of" gebruikt is het op zich prima.

Maar...

Ik wil graag ook +something aliasses gaan gebruiken. Dat wil zeggen, bijvoorbeeld kjast+werk[at]domeinnaam.nl

Ik heb nog geen domeinnaamboer gevonden die dit wel ondersteund. Het draaien van een eigen mailserver geniet ook niet mijn voorkeur. Iemand die een domeinnaamboer weet die dit wel ondersteund, of een andere manier weet waarop ik dit werkende kan krijgen?

En optie zou zijn om gewoon tig alliasen toe te voegen, ware het niet dat het plus teken geen geldig teken is normaliter...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon een catch-all maken en dan met Gmail filters de boel splitsen? En een + mag niet, maar een . of een _ of een - en zo nog een stel mogen wel :)

[ Voor 36% gewijzigd door sebastius op 13-03-2011 16:23 ]

• kjast
catch-all is niet echt een optie daar er meerdere mailadressen aan dit domein hangen. Ik wil enkel mijn eigen mailadres zo gaan gebruiken. De rest van de users forward niet naar gmail.

Ik kan inderdaad wel een aantal emailadressen aanmaken zoals;

kjast-werk@domein en die forwarden naar kjast+werk@gmail.com .. eens kijken of dat werkt :).

EDIT: maar ik maak liever niet voor alles een alias aan.. het is handig om bijvoorbeeld bij je tweakers registratie automatisch kjast+tweakers toe te kunnen voegen zonder eerst een alias aan te hoeven maken....

[ Voor 23% gewijzigd door kjast op 13-03-2011 16:28 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Google Apps gebruiken? :)
Lijkt mij de makkelijkste optie. Pretty sure dat de standaard (gratis) variant ook +bla adressen ondersteunt.

• kjast
r0b schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:31:
Google Apps gebruiken? :)
Lijkt mij de makkelijkste optie. Pretty sure dat de standaard (gratis) variant ook +bla adressen ondersteunt.
Klopt, goede optie.
Ook al over nagedacht ware het niet dat sommige van de andere aliassen beter niet via Gmail kunnen lopen. Bepaalde dingen houd ik liever weg bij Google... maar als het niet anders kan is dit inderdaad de oplossing :).

Als ik namelijk het domein doorlus naar Google Apps moet alles via Google Apps.

EDIT: Ik vermoed eigenlijk dat dat de enige optie is.. maar wellicht een tweaker die dit al eens heeft geprobeerd :).

EDIT2: Het klopt overigens dat ik mijn al bestaande aliassen verlies als ik doorlink naar Google Apps? Of is het mogelijk om Aliassen bij de hoster te houden & te werken met google apps?

[ Voor 21% gewijzigd door kjast op 13-03-2011 17:21 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Het eerste; de MX records voor je domein moeten worden aangepast naar de servers van Google (Apps); dit werkt op DNS-laag, en zal dus betekenen dat alle aliassen naar GApps gaan.
Je kan eventueel een apart subdomein hiervoor houden die direct naar je oude mailserver gaat?
XXXX@prive.domain.tld bijvoorbeeld.

edit:
Ah, nu ik erover nadenk; je zou natuurlijk altijd je domein in dual delivery mode laten staan. Dan worden niet-herkende adressen voor *@domein.com automatisch doorgestuurd naar je andere mailserver.
Meer info: http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?answer=77361

[ Voor 31% gewijzigd door r0b op 13-03-2011 22:48 ]

• kjast
Hmmz, dat ga ik eens testen :).
Forward ik gewoon alles wat niet bestaat naar de apps, als dat zou werken is het probleem opgelost.
Pagina: 1