Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag mbt tot een lens die ik laatst heb gekocht:

Voor iets van 2 maanden nu ben ik in het bezit van een Nikon D7000. Voor de body heb ik een SIGMA 24-70/2.8 EX DG Macro (info) gekocht.
Thuis kwam ik er alleen achter dat de verkoper mij de verkeerde lens had meegegeven. In plaats van de SIGMA 24-70/2.8 EX DG Macro had hij mij de Sigma 24-70/2.8 IF EX DG HSM (info) mee gegeven.

Ik heb toen de beide lenzen opgezocht op het internet en vergeleken met elkaar. Hieruit maakte ik op dat de meegekregen lens die ik had meegekregen ten eerste bijna de helft meer waard is en beschikt over een Hyper Sonic Motor. Grote verschil is alleen dat de meegegeven lens een fullframe lens is en dus eigenlijk niet geschikt is voor mijn body.

Mijn vraag is dus of ik mijn meegegeven lens beter kan behouden of dat ik toch beter terug kan gaan voor de andere lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Behalve dat het wel zo fatsoenlijk is om de lens terug te geven (je hebt immers betaald voor een veel goedkopere lens), is de lens die je nu hebt wel een stuk beter. Dat hij voor fullframe is is alleen maar een voordeel want dat betekend dat hij waarschijnlijk een stuk scherper is in de hoeken en je kunt hem altijd houden als je wilt upgraden naar fullframe. Voordeel is ook dat de focus veel sneller en stiller gaat dan bij de goedkopere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Je vraag 2 keer stellen is overbodig, ik stel voor om het antwoord op je vraag hier Verwijderd in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic v..." gewoon even af te wachten.

Verder kan je dit FV Beleid en dit FV Beleid ook nog even door lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Moby op 14-03-2011 17:05 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Dit topic is gesloten.