Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatst was WinXP vastgelopen en wilde niet meer opstarten.
Daar heb ik normaal diverse herstel en boot cd's voor maar dat gaat niet meer normaal.
De XPinstallatie cd, de Bart-pe cd, ERD commander, al deze werken niet meer.Je ziet even de melding als "ik ga de hardware configuratie checken" en vervolgens blijft het scherm zwart, soms met een cursor waar je niets mee kunt.

Als ik de Ubuntu of True Image cd opstart werkt het allemaal wel.Met die laatste (is denk ik ook linux?) heb ik een oudere image terug gezet en nu werkt winXP weer wel maar ik kan nog steeds niet van die windows herstel cd's opstarten.

Maakt het voor de pc=hardware iets uit welke cd er opstart?
Een tijd geleden werkte die cd's allemaal.Geheugen, HD, en cpu heb ik met programma's getest, daar geen fouten gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Gooi alle boot apparaten uit je bios, zet alleen de cd erin, opslaan en booten.

Later weer de hd erbij zetten.

(moet je niet op een toets duwen om vanaf de cd te starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, goed tip, als ik de HD uitschakel in het bios werkt de winXP cd wel.
2 maanden terug is de hd vervangen omdat de ander kapot ging door een nieuwe grotere.Kan het zijn dat die boot-cd's niet overweg kunnen met een nieuwe hd van 1000GB?
Wat kan je daar evt aan doen want bij problemen is het wel fijn als je met via boot cd op je hd kunt komen en evt een herstel punt kunt terug zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen Windows probleem trouwens (duh - boot from CD betekent per definitie geen draaiende Windows), meer een eltorito boot issue met je optical drive.
>> OM.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag / probleem blijft:
Moet ik nu met die nieuwe HD misschien extra drivers laden tijdens het opstarten van windows-cd's?
Met linux cd's niet en eerst met de oude hd ook niet.
Kan het zijn dat windows boot-cd's niet overweg kunnen met een nieuwe hd van 1000GB?
Wat kan je daar evt aan doen want bij problemen is het wel fijn als je met via boot cd op je hd kunt komen en evt een herstel punt kunt terug zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het ruim een half jaar later, pc deed normaal, maar ik heb laatste week 2 keer gehad dat ik de pc wilde opstarten en dat hij dus niet verder dan bios ging, zie hierboven.

Maar mijn pc boot nu weer wel van windows-opstart-cd's.Hoera.
Het lag toch aan een of andere fout van de partities.
Windows en parted-magic gaven geen fout aan alleen testdisk zag iets fouts.
Ik heb vandaag alle partities gewist en er weer opnieuw aangemaakt, eerst alleen de C, toen image van oude C daarop gezet.
Toen zag testdisk dat het goed was, toen in windows nog 2 partities erbij gemaakt en die weer gevuld met mijn back-ups.
En nu kan ik zelfs weer windows boot cd's gebruiken, dus die windows cd's kijken meteen met het opstarten naar de HD en liepen daar op die partitie-fout vast.
Terwijl je normaal wel met windows van de HD kon opstarten, dat deed ik al een jaar.......
En linux kijkt dus blijkbaar niet naar zo een fout......tja, dat was een lastige afwijking, hopen dat het zo goed blijft gaan.
Pagina: 1