• utmaniac
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik heb 2 dagen geleden een XFX HD 5850 binnen gekregen van Zercom. Deze kaart heb ik gebruikt en voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik een RMA aanvragen en mijn geld terugvragen?

In de voorwaarden van Zercom staat dat het product ongeopend en zonder gebruikssporen moet zijn. Maar ik hoor van meerdere dat een product wat je koopt via internet (op afstand) zonder reden terug mag sturen. Ik heb de verpakking dus wel geopend (een plakkertje doorgesneden) en de kaart kort gebruikt, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet voldoet aan mijn verwachtingen.

Bij voorbaat dank.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je zegt het zelf al: koop op afstand mag je zonder opgave van reden terugsturen binnen zeven werkdagen. Daarbij mag het product uitgepakt en gebruikt zijn (maar natuurlijk niet beschadigd o.i.d.), ook al zouden de voorwaarden van Zercom aangeven van niet. Dit is geen RMA, want dat houdt in dat 'ie defect is en dat is het product niet, dus gewoon aangeven dat je je beroept op de wet koop op afstand.

Misschien dat Zercom dit liever niet heeft (kan ik me voorstellen, geopende verpakkingen en gebruikte producten verkoop je minder gemakkelijk) maar je staat gewoon in je recht als je dit wilt doen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
utmaniac schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:36:
Ik heb 2 dagen geleden een XFX HD 5850 binnen gekregen van Zercom. Deze kaart heb ik gebruikt en voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik een RMA aanvragen en mijn geld terugvragen?

...
mag ik vragen waarom deze kaart niet aan je verwachtingen voldoet? Ben zelf ook aan het kijken naar een andere videokaart (hd5770). Heb je deze gekocht voor games of andere zware toepassingen (renderen etc)?

Seriously? Nope, not a bit...

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

bwerg schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:50:
Misschien dat Zercom dit liever niet heeft (kan ik me voorstellen, geopende verpakkingen en gebruikte producten verkoop je minder gemakkelijk) maar je staat gewoon in je recht als je dit wilt doen.
Geopende/gebruikte producten, ook al is het heel kort, mag je in principe als winkelier enkel verkopen als 2e hands.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• utmaniac
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-08-2025
Xessive schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:53:
[...]

mag ik vragen waarom deze kaart niet aan je verwachtingen voldoet? Ben zelf ook aan het kijken naar een andere videokaart (hd5770). Heb je deze gekocht voor games of andere zware toepassingen (renderen etc)?
Ik heb deze kaart gehaald om in Crossfire te draaien naast mijn sapphire HD 5850. Alleen ben ik niet zo tevreden met het resultaat. Te veel moeite met het zogehete "micro stutter" fenomeen. De HD 5850 op zichzelf is een toppertje. Ik heb deze kaart gekocht om de gaming prestaties op te schroeven.
IStealYourGun schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:54:
[...]

Geopende/gebruikte producten, ook al is het heel kort, mag je in principe als winkelier enkel verkopen als 2e hands.
Maar dit staat mij zoals bwerg zei niet in de weg met het terugvragen van mijn centen?

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

utmaniac schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:00:
[...]

Maar dit staat mij zoals bwerg zei niet in de weg met het terugvragen van mijn centen?
Ik kan daar maar weinig over terugvinden. Als je even googled dan lees je dat het mag, maar dat zijn dan allemaal berichten van consumenten zelf. Dus volgens mij behoud je het recht. Overigens zullen de meeste winkeliers die producten nog steeds als nieuw verkopen (ook al zijn ze gebruikt of uitgetest).

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:21
Ziehier de wet koop op afstand.
Moet dus wel binnen 7 werkdagen zijn, dat is het dus gewoon terugturen.
De verzendkosten zouden ze wel op jou kunnen verhalen van het terugsturen.
http://www.rijksoverheid....-bij-koop-op-afstand.html

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Gewoon wet koop op afstand.

Ik moet echt eens sneller gaan googlen:S

[ Voor 10% gewijzigd door Beatboxx op 13-03-2011 12:55 ]

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
IStealYourGun schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:54:
[...]

Heb je daar ook een bron voor?

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Tekielja schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:51:
[...]

Heb je daar ook een bron voor?
Mijn (oude) cursus recht en indertijd ook bevestigd door justitiehuizen (België).
Laatste kwam ik te weten nadat ik een "nieuwe" HDD had gekocht waar data op stond.

Zelfs toonzaal-modellen zijn in principe niet meer nieuw.

Pagina: 1