Verwijderd

Topicstarter
Allereerst natuurlijk verschrikkelijk wat er in Japan gaande is. Ik las een nieuwsbericht...:

http://edition.cnn.com/20.../index.html?iref=obinsite

Daarin staat dat Japan 2,4 meter verschoven is tijdens de aardbeving en de as van de aarde 4 voet...

Als ik het goed begrijp hebben nu alle GPS systemen in Japan een afwijking van 2,4 meter tenzij er snel een update komt en hebben de systemen wereldwijd 1,2 meter... Klopt deze snelle conclusie?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:20
De update zou dan waarschijnlijk middels 2 knopjes gereed zijn, zal vast niet al te veel kosten voor bestaande klanten.
Daarnaast is een GPS lang niet zo accuraat dus die afwijking wordt al gauw gecorrigeerd middels de geschatte positie op de kaart adhv richting en aanwezige wegen op de kaart.

Maar wel een leuk idee verder hoor ;)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:32
Ik neem aan dat het GPS-systeem regelmatig geijkt wordt, zodat de coördinaten die een navigatie-apparaat berekent a.d.h. van de sattelietsignalen overeenkomen met de werkelijke locatie. Sinds het GPS systeem in de lucht is, hebben de aardschollen ook niet stilgelegen en zijn er allerlei aard- en zeebevingen geweest overal. Dus... negatief advies.. :P

_██_
(ಠ_ృ)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:59:
Allereerst natuurlijk verschrikkelijk wat er in Japan gaande is. Ik las een nieuwsbericht...:

http://edition.cnn.com/20.../index.html?iref=obinsite

Daarin staat dat Japan 2,4 meter verschoven is tijdens de aardbeving en de as van de aarde 4 voet...

Als ik het goed begrijp hebben nu alle GPS systemen in Japan een afwijking van 2,4 meter tenzij er snel een update komt en hebben de systemen wereldwijd 1,2 meter... Klopt deze snelle conclusie?
Hoeveel invloed denk je nu werkelijk dat die 2,4m heeft op een navigatie setje? De meest gangbare auto's zijn al langer dan 2,4m dus trek je conclusies zou ik zeggen.

Verder zou ik mijn geld wat ik over heb stoppen in zaken waar de slachtoffers wat aan hebben i.p.v. als een aasgier geld proberen te verdienen aan een ramp.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exact mijn woorden. Een van de weinige keren dat :r op z'n plaats is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:05
Er is een relatieve afwijking is het GPS systeem van de 6,8 microseconden dat we nu sneller draaien!

Dat is al gouw zo'n 2 centimeter afwijking over de hele wereld?

Verder is Japan is gewoon verplaatst op de kaart.

*edit, relatief
*Het is gemeten met het GPS systeem als nulpunt*

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 13-03-2011 00:46 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

burne schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:13:
[...]

Exact mijn woorden. Een van de weinige keren dat :r op z'n plaats is.
Ik snap even niet de link tussen 2.4m en geld verdienen *really*.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jejking schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:59:
Ik snap even niet de link tussen 2.4m en geld verdienen *really*.
Kijk eens naar het 'aandelen kopen' in de titel? Denk er even over na. Wat is je precies onduidelijk aan 'jezelf verrijken met een ramp in Japan'?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En waar komt de winst vaak vandaan bij beurzen? Geld is niet gratis he...ergens wordt het ingeleverd.

Ben je ook oh-so-fout bezig als je aandelen koopt van de automerken die wat inzakken op de beurs door de ramp en ze later met winst verkoopt?

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De titel is niet politiek correct, laten we eerlijk zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-12 14:37
Japan is 2,4 meter verschoven?
Dan moet je aandelen gaan kopen van een fabriek die terugduwmachines bouwt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
- fail -

:')

[ Voor 95% gewijzigd door jmxd op 13-03-2011 04:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:15:
[...]

Kijk eens naar het 'aandelen kopen' in de titel? Denk er even over na. Wat is je precies onduidelijk aan 'jezelf verrijken met een ramp in Japan'?
doe 's even gauw niet zo triest... alsof Tom Tom marktaandeel heeft in Japan... Het was een hypothetische vraag en daarbij was de titel niet letterlijk. Maar ok, als je dat graag gebuikt om jezelf heel erg verantwoordelijk voor te doen... graag gedaan.
Ik heb geen verstand van aandelen verder, maar ik hoop dat je persioenfonds niet op de achtergrond profiteert van de beurzen op dit moment?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 11:45 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Koop dan aandelen Teleatlas, die leveren aan Tom Tom, Garmin etc...

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Je vergeet even dat de gemiddelde nauwkeurigheid van een consumenten GPS systeem tussen de 3 en 5 meter ligt. Japan is dus wat opgeschoven, maar dit ruim onder de nauwkeurigheid van de GPS-en zoals wij deze kennen.

Overigens een beetje misselijk om nu al profijt te willen slaan uit zoveel ellende.
mace schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:46:
Koop dan aandelen Teleatlas, die leveren aan Tom Tom, Garmin etc...
Teleatlas is eigendom van TomTom, Teleatlas is een poos geleden overgenomen door TomTom

[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 13-03-2011 11:52 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 18:22
Wordt dit niet meegenomen in de kleine correcties die er sowieso al steeds zijn in het GPS systeem? Die satellieten gaan niet even snel als de aarde en dat wordt steeds gecorrigeerd.

Daarom hebben smartphones soms een GPS applicatie, om dat bij te werken. En moet je Tomtom soms een kwartier zoeken voor hij je locatie heeft als je deze eventjes niet gebruikt hebt, terwijl het anders binnen een minuut kan.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Nee, alleen Japan is verschoven, niet de hele wereld, dus de kaart moet gecorrigeerd.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

mace schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:00:
Nee, alleen Japan is verschoven, niet de hele wereld, dus de kaart moet gecorrigeerd.
Dit valt binnen de marges die er voor GPS zijn.

Cogitationis poenam nemo patitur

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12 20:05

WoBBeL

*zwaai*

Kalief schreef op zondag 13 maart 2011 @ 04:07:
Japan is 2,4 meter verschoven?
Dan moet je aandelen gaan kopen van een fabriek die terugduwmachines bouwt.
:P

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12 19:25

Dido

heforshe

Ik zie niet echt wat dit topic in W&L te zoeken heeft, eerlijk gezegd.
Niet alleen de topicstart is beneden de maat, maar de meeste reacties hadden ook achterwege mogen blijven .

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.