Poorten openen meerdere interne IP's

Pagina: 1
Acties:

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-02 16:35
Het probleem doet zich voor omdat mijn huisgenoot en ik beide TDU2 spelen. Daar is een open NAT wel erg makkelijk, alleen krijg ik het nog niet voor elkaar.
Ik heb de poorten van mijn interne ip geforward in de router (WRT160Nv3). Maar mijn interne IP veranderd de hele tijd. Daarnaast kan ik maar 1 keer een poort forwarden, niet op meerdere interne ip's. Het interne IP van mijn huisgenoot is anders, dus kan 1 van ons beide maar goed spelen, en we kunnen elkaar dus ook moeilijk/niet joinen.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om of allebei op hetzelfde interne ip te zitten, of om dezelfde poorten op alle interne ip's te forwarden?

kimi

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

yorkick schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:24:
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om of allebei op hetzelfde interne ip te zitten, of om dezelfde poorten op alle interne ip's te forwarden?
Nee, en nee.

• yorkick
Dus is het op geen manier mogelijk? Kan er een andere oplossing zijn zodat we wel fatsoenlijk met elkaar kunnen spelen?

kimi

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

yorkick schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:24:
Maar mijn interne IP veranderd de hele tijd.
Zoek eens uit hoe jij op jouw OS een static IP instelt ;)
(Kan ook via je router adhv je MAC-adres)

Maar dat hele port-forwarden moet je doen omdat die router als hij iets binnen krijgt op een bepaalde poort niet weet voor welke computer het bedoelt is. Door de router te vertellen naar welke computer het toe moet werkt het wel, maar je kan die verbinding niet splitten over twee computers.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

yorkick schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:27:
Dus is het op geen manier mogelijk? Kan er een andere oplossing zijn zodat we wel fatsoenlijk met elkaar kunnen spelen?
Beetje afhankelijk van het spel dat je speelt, maar een mogelijke oplossing is:
zelf een server van het spel starten. Je huisgenoot kan dan verbinden op het interne lan ip.
Anderen kunnen dan joinen op het wan ip.

Of dat werkt met TDU2, ik zou het niet weten.
Waar bevinden die servers zich? Kan je die zelf draaien? host de game studio ze?

[ Voor 12% gewijzigd door job op 12-03-2011 23:36 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-02 19:21

lordsnow

I know nothing

yorkick schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:24:Maar mijn interne IP veranderd de hele tijd.
Elke computer / console dan maar handmatig instellen op een vast IP adres?
Daarnaast kan ik maar 1 keer een poort forwarden
Uiteraard. Met port forwarding regel je dat gegevens bedoeld voor computer / console X ook terecht komt bij computer / console X.
dus kan 1 van ons beide maar goed spelen
Je kan kijken of je in de instellingen van het spel de gebruikte poort(en) kan veranderen. Dan kan je voor elke computer / console een andere poort gebruiken.
is ... het mogelijk ... om of allebei op hetzelfde interne ip te zitten, of om dezelfde poorten op alle interne ip's te forwarden?
Ja. Je kan handmatig alle computers / consoles hetzelfde IP adres geven. Met als gevolg ip adres conflicten. Dat wil je dus niet.

Nee. Een poort kan je alleen forwarden naar 1 ip adres.

• yorkick
Ok, bedankt. Het is nu een stuk duidelijker. Ik zal eens met atari mailen of op hun forum posten, om te kijken of het mogelijk is andere poorten te gebruiken. Het is een matchmaking game, dus ga er niet van uit. Toch jammer, dat je niet samen kan spelen.

kimi

Pagina: 1