Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Airflow PowerMac G4

Pagina: 1
Acties:

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 20:40
Beste mensen,

Ik heb voor 65 euro twee mooie oude G4's op de kop getikt, waarvan er een wellicht bedoeld is voor een casemod (^^) nu heb ik echter een vraag.
Ik wil de kast eigenlijk zo intact mogelijk houden, waar er komt wel flinke hardware in (althans, om het anders te verwoorden: het is de bedoeling dat er flinke hardware in kan). Nu heb ik een beetje rondgezocht, maar ik heb, behalve aan de achterkant, geen gaten gevonden waardoor de airflow loopt. Ik kan me niet voorstellen dat de G4 kast na loop van tijd tot een vacuüm gezogen wordt. Vandaar, weet iemand heel toevallig waar er lucht de kast binnengaat, en waar uit? (waarschijnlijk achter). Als iemand nog zo'n kast heeft staan, zou je alsjeblieft even willen kijken voor mij? anders ben ik bang dat is mesh moet gaan plaatsen voor de nodige airflow, en dat zou jammer zijn.

alvast bedankt!

P.S. een plaatje met pijltjes zegt veel meer dan een tekst...

het plaatje welke kasten het betreft:
Afbeeldingslocatie: http://www.fyndtorget.se/users_images/63699.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.recycledgoods.com/product_images/p/953/s_p_33607_1__21663_zoom.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door naarden 4ever op 13-03-2011 12:12 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

breinonline

Are you afraid to be known?

naarden 4ever schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:33:
P.S. een plaatje met pijltjes zegt veel meer dan een tekst...
Precies, aangezien er verschillende versies van de kast bestaan zou het handig zijn als je er een foto bij post...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• naarden 4ever
Toegevoegd ;)

Het punt is, onderin zit geen luchtgat, maar er zit wel een ventilator aan de zijkant. waar haalt die ventilator zijn lucht vandaan? :S

[ Voor 84% gewijzigd door naarden 4ever op 13-03-2011 12:13 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Interne circulatie was geloof ik genoeg voor de G4 maar sowieso komt er altijd wel buitenlucht binnen via alle kieren :)

• naarden 4ever
Goed, De ventilator zuigt lucht uit de onderkant en blaast het de kast in, enigzins richting het CPU blok, vanuit daar wordt het door de voeding en door de gaten naar buiten geblazen. Erg geringe luchtcirculatie dus.

Mag een slotje op. Casemod topic wordt ergens deze maand hoop ik nog aangekondigd!