Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na de nodige zoektochten op internet geen vermeldingen heb kunnen vinden, probeer ik het hier maar eens.

Ik heb een AVR-1910 staan, deze werkte tot op heden goed.
Vanmiddag heb ik echter de Harmony 700 gekocht.

In eerste instantie ging het goed totdat alles op de ab ingesteld was en ik daadwerkelijk aan de gang ben gegaan om te testen. AAN/UIT alle functionaliteit werkt...

Nu wanneer ik tv kijk, komt het geregeld voor dat het geluid voor een splitsecond wegvalt alsof de denon het signaal van de humax ir-fox c net binnen krijgt.

Op de display verdwijnen dan ook verschillende iconen om vervolgens net zo hard weer te verschijnen.

Dit is sinds de harmony 700 gebruikt wordt.

Ik twijfel er niet aan dat er meer over bekend is echter heb ik het niet kunnen vinden.
In de hoop dat men mij hier een antwoord op kan geven.

Alvast hartelijk bedankt voor de genomen moeite..!

Groetjes,

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag. Ik heb dus sinds kort hetzelfde probleem maar met andere apparatuur. Ik gebruik een Onkyo TX-NR708 icm een Harmony 650 en een tele2 decoder. Het display geeft normaal o.a. 'Stereo' aan, dit verdwijnt dan even als het geluid wegvalt en komt daarna weer terug. Bij mij echter heeft het een hele tijd goed gegaan en heb ik er pas last van sinds ik mijn 2.0 systeem uitgebreid heb met een sub (BK Gemini II). Ik had dus de indruk dat het aan de sub te wijten viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin nu het vermoeden te krijgen dat het niet zozeer aan de versterker ligt alswel de digitale decoder.

Ben nu namelijk een film aan het kijken en er is verder (tot nu toe) geen probleem....
Aparte is wel dat de decoder een veelvoud sneller is geworden met de harmony.

Wellicht dat de decoder hiervan van slag raakt waardoor de audio onderbroken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoe kan een decoder nu sneller worden van een remote?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel daarmee dat de decoder sneller reageert op de harmony dan op de ab die humax zelf meelevert.

Ben er nu achter dat het in de decoder zit andere bronnen xbox/bluray-speler etc wordt de audiostream wel namelijk goed doorgegeven en zijn er dus geen audioproblemen.

mocht je verder geen nuttige comments kunnen plaatsen, wil ik je vragen helemaal niet te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Het zou sowieso onlogisch zijn dat een apparaat opeens anders reageert op omstandigheden waar de AB geen invloed op heeft door het wisselen van een AB. Dat je knoppenlayout anders is en dat je opeens een andere functie inschakelt dat je verwacht, ok, dat zou kunnen. Maar dat je receiver opeens zijn audiostream niet meer kan decoden of zijn signaal kwijt raakt door de wijziging van een AB zou nogal vergezocht zijn.

Tevens zie ik niet in hoe een apparaat van slag raakt door een AB. Dit zou misschien kunnen gebeuren als je een bepaalde functie doet en het apparaat alle signalen niet op dezelfde snelheid kan verwerken als de AB ze uitzend en je daardoor met het apparaat niet uitkomt waar je verwacht. Als je echter gewoon aan het kijken bent en je gebruikt de AB niet, zie ik niet in wat die dan nog voor invloed kan hebben dat je decoder gaat "haperen".

Overigens voorkom je niet nuttige comments door zelf duidelijke posts te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door GaMeOvEr op 13-03-2011 19:52 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of het logisch is of niet is laat ik even buiten beschouwing.

Dit om de simpele reden dat sinds de harmony gebruikt wordt de decoder ergens moeite mee heeft.
Desondanks ben ik het wel met je eens, echter kan ik geen andere oorzaak bedenken, vandaar dat ik hier dan ook navraag doe.

Zoals eerder vermeld doet zich dit probleem niet voor met andere bronnen, alleen de decoder sinds de harmony gebruikt wordt.

Het is in dit geval geen kwestie van de verkeerde knoppen indrukken, wat overigens wel goed mogelijk had kunnen zijn.Tevens heb ik de humax maar een keer naar fabrieksinstellingen terug gezet om er zeker van te zijn dat het niet in de software van de decoder zit.

Eerst had ik nog het idee dat het eventueel de zender in kwestie had kunnen zijn maar dit doet zich meerdere keren per 10 minuten voor.
het geluid valt weg om vervolgens op de display van de versterker te zien dat de iconen DOLBY, DIG. en PCM wegvallen en weer verschijnen.
Deze laatste is wel apart aangezien de decoder niet is ingesteld op PCM maar dat is weer een ander verhaal.

Hopende dat de situatie nu duidelijker is om een eventuele oplossing oorzaak aan te kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een Denon 3311, UPC-decoder en een Harmony 900. Bij het zelf intypen van kanaalnummers komt het slechts sporadisch voor, evenals bij channel up/down. Veel vaker komt het voor bij de voorgeprogrammeerde kanalen (favorites) van de Harmony. Die heeft de oorspronkelijke AB natuurlijk niet en vandaar ook de verdenking dat het aan de Harmony lag. Ik heb geexperimenteerd met alle mogelijke tijdsinstellingen maar kon het niet oplossen. Tot ik de oorspronkelijke afstandsbedieningen erbij nam en het daar ook kon reproduceren, alleen minder frequent.

Ik ben er nu vrij zeker van dat het aan de Denon ligt maar heb dus nog geen oorzaak gevonden. Ik gok op een HDMI-handshakeprobeem. UPC-box uit en weer aan of Denon uit en weer aan: beide handelingen lossen het probleem op maar dat is vanwege het wachten op het opstarten natuurlijk geen echte oplossing.

Ik heb nu wel een work-around: de toetsen << en >> heb ik geprogrammeerd met (Denon) input vooruit / achteruit. Gebeurt het dan dan druk ik op <<, wacht 1 sekonde en druk op >>. Ik schakel dus van SAT / CBL naar bijv. DVD en weer terug. Dan komen beeld en prima door en houdt het knipperen van het display op de Denon op.

Normaal zijn er altijd wel mensen ergens op de wereld die hetzelfde probleem hebben maar speuren op internet heeft mij nog niets opgeleverd omdat de zoektermen die ik moet gebruiken te generiek zijn. Wel leuk dus dat we hier nu al met z'n tweeen zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm....bij mij mij kan het geen HDMI-handshake probleem zijn, mijn decoder zet geluid viaoptisch door.
Ben er wel achter gekomen dat waarschijnlijk bij mij (voor 90% zekerheid)kabelbreuk aan de orde is, hoewel dit mij te toevallig overkomt dat het sinds gebruik van de harmony dit probleem ontstaat.

Ik ga voor de zekerheid toch jouw manier eens proberen om te kijken of het probleem dan ophoudt.

(excuses voor de late post, kwamen dringender zaken voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35705697,noline]Ik ga voor de zekerheid toch jouw manier eens proberen om te kijken of het probleem dan ophoudt.
Ben benieuwd, laat maar weten... Natuurlijk ook als je een echte oplossing gevonden hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed het heeft even op zich laten wachten, maar ook jouw manier geeft geen oplossing(althans niet in mijn situatie.)

Heb nu het geluid via de TV lopen en dat gaat goed.

Ga binnenkort andere kabel kopen en kijken of het probleem dan is opgelost, dan weet ik zeker dat het aan de kabel lag.

Dit laat ik nog weten.

Zo lang films maar normaal gekeken kunnen worden :D
Pagina: 1