• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik wil een blu-ray speler aansluiten op een Aristona beeldbuis TV. Het probleem is dat de Blu-Rayspeler (naast HDMI- en S-video aansluitingen (de eerste kan ik niet en de tweede wil ik niet gebruiken)) verder alleen nog een component/YPbPr aansluiting heeft, en de TV scart wil hebben. Ik heb een RGB-scart adapter gekocht, maar er komt geen beeld :'(

Werkt een component kabel niet op een RGB adapter ? Ik weet dat ze verschillend zijn, maar ik hoopte dat die verschillen zo klein zouden zijn dat het zou (kunnen) werken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:15
Dat gaat niet werken zonder converter. Kan de tv geen s-video verwerken, bv op één van de scart aansluitingen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-12 15:09

FeaR

In GoT we trust

Dat het niet werkt is niet zo gek:
RGB-video werkt met drie zuivere kleursignalen rood, groen en blauw, waaruit de TV of monitor alle kleuren kan samenstellen. Er bestaat echter ook nog Component Video, weliswaar ook bestaande uit drie signalen, maar op een geheel andere manier werkend. De drie signalen heten Cr, Y en Cb.

Waarom wil je geen S-Video gebruiken? Je hebt toch maar een beeldbuis die alleen maar SD resoluties weer kan geven. Wat is dan het voordeel om dingen als component te gebruiken? Gebruik gewoon die S-Video aansluiting. Mocht je toch component willen (of iets anders om HD door te sturen) moet je toch aan de andere TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik weet inmiddels het verschil tussen RGB en CR/Y/CB, maar ik hoopte dat de overeenkomsten zodanig waren dat ze met de RGB-adapter zouden werken.
De S-video kwaliteit is minder dan scart, die toch ook een RGB-aansluiting is, Vandaar dat ik hoopte de S-video aansluiting links te kunnen laten liggen.
Nou ja,jammer dan. Dan maar S-Video, totdat er een nieuwe TV kan komen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:15
Even gezocht, maar converters van Component of HDMI naar Scart RGB zijn een stuk lastiger te vinden dan andersom. Hier bovenaan de pagina staat er één. Afgezien van het geld verlies je bij elke actieve conversie ook weer beeldkwaliteit, dus denk dat je met een goede s-video kabel nog niet eens veel slechter uit bent.